Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bidrar väll i denna med
10/6 -17
![]()
Det bör du nog göra för att slippa sova på soffan på er första bröllopsdag30/7-16. Tror jag. Blev fan osäker om det inte var augusti. Bör kolla upp
![]()
Inte riktigtHar du tatuerat in dagen då du köpte din första Rolex? Det är verkligen att ta intresset till en helt ny nivå! Respekt!
Grattis i efterskott!!Bidrar väll i denna med
10/6 -17
![]()
Herre vad fin den ser ut!Jag bar arvegods från morfar. Omega Genéve ref.14726. 13/8-16 (Var tvungen att kolla i ringen för att säkerställa datumet.. var ju nästan ett helt år sen!!
![]()
Nä men tack. Ja i samlingen är det den klockan med mest affektionsvärde och som ryker sistHerre vad fin den ser ut!
Eller så gör man som man vill och trivs medAtt ha klocka vid fina tillställningar, vilket jag skulle vilja kategorisera det tillfället man gifter sig med sin livs kärlek som, så bär man inte klocka.
Det vore som att implicera att det vi uppskattar som tid är av vikt vid tillställningen i fråga. Nej, här är det människa i fokus.
Så till Er ogifta där ute. Var en gentleman. Ha stil. Lämna dressklockan till mötet, dykaren till snorklingen på bröllopsresan och visa Er partner den respekt han eller hon förtjänar; genom full uppsluppenhet i och av stunden.
Vart Du skall infinna Dig och när på dygnet skall bestman eller tärna sköta åt Dig. Låt de utvalda stöden sköta verktygen, det vill säga klocka och det praktiska. Till högtidsdress bärs självklart inte verktyg; varken skiftnyckel eller klocka.
Håller med där. Om jag nån gång gifter mig kommer det ändå inte bli ett kyrkbröllop, så då kan mossiga gamla traditioner stanna där dom hör hemma!Eller så gör man som man vill och trivs med![]()
Känns bekant.30/7-16. Tror jag. Blev fan osäker om det inte var augusti. Bör kolla upp
![]()
Vi gifte oss i stadshuset. Det var bra med klocka så man inte missade sin slot!Håller med där. Om jag nån gång gifter mig kommer det ändå inte bli ett kyrkbröllop, så då kan mossiga gamla traditioner stanna där dom hör hemma!
Letade i gömmorna och fann en fin bild på min klocka jag bar på mitt bröllop. Vilken klocka bar du? Har du den kvar? Vilka kläder bar du?
Jag bar mörk kostym och vit skjorta. Klockan: ROLEX, Oyster Perpetual, Datejust, Chronometer, Ref nr. 16013 F, Serie nr. 5900454, Cal 3035, Verk nr. 0492908, Boett nr. 16000, herrur, 36 mm, stål/guld, automatisk, plexiglas, datum, Jubileelänk, viklås, Ref nr. F/455, ca 1981. Klockan har jag inte kvar. Ångrar att jag sålde den.
![]()
Hittade också en liten film...
Eller så gör man som man vill och trivs med![]()