• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken klocka bar du på ditt bröllop?

Leafvalley

Cartier
Att ha klocka vid fina tillställningar, vilket jag skulle vilja kategorisera det tillfället man gifter sig med sin livs kärlek som, så bär man inte klocka.
Det vore som att implicera att det vi uppskattar som tid är av vikt vid tillställningen i fråga. Nej, här är det människa i fokus.
Så till Er ogifta där ute. Var en gentleman. Ha stil. Lämna dressklockan till mötet, dykaren till snorklingen på bröllopsresan och visa Er partner den respekt han eller hon förtjänar; genom full uppsluppenhet i och av stunden.

Vart Du skall infinna Dig och när på dygnet skall bestman eller tärna sköta åt Dig. Låt de utvalda stöden sköta verktygen, det vill säga klocka och det praktiska. Till högtidsdress bärs självklart inte verktyg; varken skiftnyckel eller klocka.

Sabel?
 
Med den argumentationen skulle jag vilja påstå att dressklockan är ett smycke och inte ett verktyg ;):pompus:

Jag skulle snarare hänvisa till bristande språk precision. "Skillnaden mellan redskap och verktyg är den att verktyg är det varmed något förfärdigas, redskap det varmed något förrättas".
I dagligt tal och i modern skrift så betonas sällan skillnad på typ av verktyg. Dock är de synonyma.

Men det är väll kanske just tanken av mekanisk perfektion eller precision som många bärare av mekaniska urverk eftersträvar i sina verktyg. Eller var det nu redskap... Hur var det nu?! :eek:

Ironiskt med precision i urverk och vaghet i högtid.
Antonym, "modern", icke traditionell, gentleman eller inte... Ja, hmm, määh.. :pompus::cigar:
Ha klockan för all del om det gör dig lycklig i stunden! Men reflektera över era val och varför. Eller gör det inte... Hmmm, määh, näää :facepalm::banghead:
 

Karlssons

Omega
Jag skulle snarare hänvisa till bristande språk precision. "Skillnaden mellan redskap och verktyg är den att verktyg är det varmed något förfärdigas, redskap det varmed något förrättas".
I dagligt tal och i modern skrift så betonas sällan skillnad på typ av verktyg. Dock är de synonyma.

Men det är väll kanske just tanken av mekanisk perfektion eller precision som många bärare av mekaniska urverk eftersträvar i sina verktyg. Eller var det nu redskap... Hur var det nu?! :eek:

Ironiskt med precision i urverk och vaghet i högtid.
Antonym, "modern", icke traditionell, gentleman eller inte... Ja, hmm, määh.. :pompus::cigar:
Ha klockan för all del om det gör dig lycklig i stunden! Men reflektera över era val och varför. Eller gör det inte... Hmmm, määh, näää :facepalm::banghead:

Något annat som är ironiskt är att särskriva ordet "språk precision" ;):D Lätt hänt så här sent på kvällen!
 

Mr Davis

Omega
Denne og paradeuniform med sabel!
ad7c9871-d241-40c0-9c01-834711fcc4b0.jpg
 

Saturn

Omega
Hoppas jag håller mig on topic här, vad tycker ni om olika metaller på ring och klocka? t.ex. stålsub och gul/rose gulds ring?
 

Leafvalley

Cartier
Hoppas jag håller mig on topic här, vad tycker ni om olika metaller på ring och klocka? t.ex. stålsub och gul/rose gulds ring?
Oftast inte något som många tänker på, men om tanken väckts hos dig så kan man själv störa sig på det. Jag gör det själv, har dock en two tone ring vilket gör det lättare att kombinera med.
 
Topp