Enligt Rolex själva, som jag påvisade tidigare i tråden, är det iaf så. Sen hur det fungerar i verkliga världen är en annan femma.. (vilket jag också skrivit ovan)Glidelock är ju inte bara en dykfunktion då den är utvecklad att kunna justeras i mindre steg än vad som hade räckt för en våtdräkt. Det är ju en bekvämlighetsfunktion att kunna göra microjusteringar allt eftersom handleden sväller/krymper. Det går ju inte att förneka den smidigheten.
Skitbra, då har vi konstaterat att " bäst" i ditt tycke handlar om att sitta bra, vara mjuk och skön.Läs trådstarten igen. Det var vilken länk man tyckte var bäst, inte någon speciell klockkategori. Jag tycker Rolex nya glidelock-länkar är bäst. Mitt tycke. De sitter bra, de är ”mjuka” och sköna. Har aldrig testat en bättre länk efter >mina< personliga kriterier, som inte behöver vara dina kriterier.
Jag utgick från kvalitet, hantverk, utseende, finish..
Och för typ 94:e gången till övriga som försvarar dem, jag tycker också att Rolex moderna länkar är både snygga och sitter skitbra. Det är dock för mig inte synonymt med att de är bäst.
Olika definitioner av bäst helt enkelt.
Edit: ingen förnekar ju heller att mikrojustering är oerhört praktiskt och bekvämt oavsett funktionens ursprungssyfte..
Senast ändrad: