• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken klocka tycker ni Bond ska använda?

Elementärt, ap frosted gold snow rainbow, lagom cool, blinging och lite pk rätt i tiden…
2BD1247D-7029-4AA5-A13B-90C72C65DCDC.jpeg
Äcklad men intresserad 😂

Halios Universa så klart, då han likt jag vet att den är coolast. Med Sellitta-verk så han kan flirta med snygga urmakare var som helst.
328560D0-27DD-4D91-B63A-C261088A1EEC.jpeg

Det tråkiga svaret är väl att han borde ha en Garmin eller annan motsvarande hockeypuck. Jag har hört att det finns alla möjliga funktioner i en sån ”klocka”.

Bilagor

• 54F551DD-8466-429D-9E52-0BFEE9E57F50.png
    54F551DD-8466-429D-9E52-0BFEE9E57F50.png
    186.4 KB · Visningar: 3
En Komandirskie K-34 GMT 🤷‍♂️
Eftersom den är en praktisk och stryktålig engångsartikel med rötterna i urtiden, något uppdaterad för att smälta in i samtiden. Som herrn agenten själv.

B001813A-4548-4477-8E95-E297B7529FFD.jpeg

Är inte ryktet att nästa James Bond ska var en kvinna? Isåfall rekommenderar jag en riktig unisexklocka, Rolex Submariner. Passae han, hon och hen/binär och säkert många fler! Eller vänta nu, jag rekommender förresten en sub oavsett vad det gäller!!!

Är inte ryktet att nästa James Bond ska var en kvinna? Isåfall rekommenderar jag en riktig unisexklocka, Rolex Submariner. Passae han, hon och hen/binär och säkert många fler! Eller vänta nu, jag rekommender förresten en sub oavsett vad det gäller!!!
Finns många rykten! Dock tycker jag Idris Elba är som gjord för rollen. Han hade återinfört Bondcharmen.

Ska hon också heta James då? Eller Jane? Janis? Jaquline?
36mm känns givet oavsett då.

Bra trådstart!

Angående ovan: Någon som hunnit se nya filmen kanske kan berätta mer (med hjälp av spoilertaggar, så klart) men det är väl 007-titeln som (ska) tas över av en kvinna, inte att karaktären James Bond får nytt kön?

Oavsett vore det jättetråkigt med någon GPS-klocka. Jag gillar förslaget från @Zorin - en Q-designad klockrulle innehållande lämplig arsenal!

Ska hon också heta James då? Eller Jane? Janis? Jaquline?
36mm känns givet oavsett då.
Ser två huvudalternativ här. James Byter kön men behåller sitt namn. Eller tar ett unisexnamn eller alias. Ta tex Fletch i ”Fletch”, han skrev ju under pseudonymen ”Jan Doe”. Ärligt talat, jag tror det löser sig med namn så länge nästa Bond väljer rätt klocka (sub).

Den han har i No time to die är faktiskt helt OK må jag säga. Och elak är den oxå visar det sig 😁
s-l1600 (3).jpg

Bilagor

• s-l1600 (4).jpg
    s-l1600 (4).jpg
    219.2 KB · Visningar: 4
Jag röstar för en terroristklocka med motiveringen att den har en massa häftiga funktioner som timer och bakgrundsbelysning. Bra när man ska tajma en bomb i svag belysning till exempel!

21200_front.jpg
Röstar inte på den. Den är jobbig. När man trycker på lysknappen för att se om man lyckats stänga av alarmet i mörkret går det på igen, det är nämligen samma knapp😖Kan inte vara bra när man är en smygande spion?

Är det inte så att Bond har Omega för att de betalar bäst?
Så är det, produktplacering. Enligt vad jag har hört så är allt som nämns i böckerna att han har en Rolex men inget om vilken modell.
Sedan använde Sean Connery sin privata klocka i filmen, vilket var en Rolex. Men Omega har sedan ganska många år ett samarbete för att Bond ska använda deras produkter.

Så är det, produktplacering. Enligt vad jag har hört så är allt som nämns i böckerna att han har en Rolex men inget om vilken modell.
Sedan använde Sean Connery sin privata klocka i filmen, vilket var en Rolex. Men Omega har sedan ganska många år ett samarbete för att Bond ska använda deras produkter.
Nästa Bond kanske är kines med en kinesisk klocka, om inte britterna och fansen ryter ifrån?

Tillbaka
Topp