• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken klocka tycker ni Bond ska använda?

Något klassiskt elegant som Daytona 6263 är givet, ingen Omega när Mr. Craig själv får välja
1BE7E832-52B6-49AC-928A-448B11A7CCF8.jpeg

CC8255AE-C758-4236-BF6E-00B77C9ED26D.jpeg

Rolex Explorer eller VC Overseas hade jag gärna sett.

Hela franchise behöver en reset nu klädmässigt men också klockmässigt.

Bond är väl en brittisk aristokrat från början så något lite dyrare som är hans privata känns på sin plats. Att han kör Rolex vet vi från böckerna. Vid sidan om klockorna han får av Q känns Bond som en OWG, han har annat att tänka på en vilken klocka som passar till outfiten. En Explorer eller en Submariner känns som det mest logiska valet.
F9BC1FC0-9326-4297-A913-3F9D3D19F78A.jpeg

Vc Overseas är en bra kandidat.
Rolex Submariner? Kanske för 10 år sedan.
Går inte att köpa i butik och han blir utskrattad på Harrods enbart genom att ställa frågan. Han har även för mycket integritet för att gå till gråis och handla för dubbla list.. Då ligger faktiskt en Seamaster eller en Aqua Terra närmre till hands för den går ju trots allt att köpa hos AD.

Senast ändrad:
Vc Overseas är en bra kandidat.
Rolex Submariner? Kanske för 10 år sedan.
Går inte att köpa i butik och han blir utskrattad på Harrods bara när han ställer frågan. Han har även för mycket integritet för att gå till gråis och handla för dubbla list.. Då ligger faktiskt en Seamaster eller en Aqua Terra närmre till hands för den går ju trots allt att köpa hos AD.
för bond finns inga köer.

Iom Bond's bakgrund inom Flottan så känner jag att en dykarklocka känns mest lämpad.

Puristen i mig säger Rolex då det är vad Fleming hade som vision. Antingen en Sub, eller Explorer då den är väldigt diskret.
Annars gillar jag tanken med Omega. Likt Rolex har dom ett förflutet inom Brittiska armen (SAS, RAF etc) Så en Planet Ocean alternative Aqua Terra
ser jag som högst lämpade.

Majoriteten av klockor som nämns ovan har redan setts många gånger om - Men jag ser heller inte varför man ska behöva uppfinna hjulet på nytt.
Dock skulle jag vilja se en nedtoning av "Ultra special BOND007 limit edition" från Omega och snarare fokusera på standardklockor. Annars att återgå till Rolex, så kanske en Explorer eller OP?

rolex-oyster-perpteual-explorer-m214270-0003-800x1436.jpg

När Fleming skrev böckerna där han fantiserade om la dolce agent-vita var Rolex (likt Storbritannien) något helt annat än vad det är idag.
Vad skulle dagens Bond ha? Han är en statstjänsteman för en nation som har svårt att leverera allt från diesel till palsternackor. En Tissot där batteriet har tagit slut?

Det är ju ganska enkelt egentligen. I böckerna har ju Bond en Rolex och förmodligen en Explorer (eller iallafall så hade Fleming själv en Expy) så det är ju det han ska ha.
Vilken ref är en annan sak. Här är min 14270.
DSC_0810-01.jpeg

Senast ändrad:
Sålänge prins William bär sin Goldeneye Seamaster (present från mamma Diana efter filmen) så hade jag låtit Bond bära en blå Seamaster 300M om jag jobbade på Omega.

Svårt och tänka mig bättre ”ambassadörer” för en modell. Där verkligheten ger trovärdighet till fiktionen.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp