• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken klocka utstrålar WIS?

36 mm Rolex Datejust? När man känner sig trygg i att det mest sålda är populärt av en god anledning?

Jag skulle dock gärna se en viss justering eller snarare komplettering av storleken. 37 eller 38 mm borde också erbjudas, steget är för stort till 41.

Jag äger ingen men skulle gärna ha en! Gärna med en lite speciell urtavla.
lmrolexwatch-3.jpg

Dussinklocka från en av världens största klocktillverkare? njä, inte WIS.
WIS kör klocka som bara WIS vet vad det är 🤓

Tror det er svårt att hitta en klocka som är mindre WIS än Datejust.

Jag skulle vilja hävda att man som WIS faktiskt kan gå "hela varvet runt" och till slut hamna "tillbaka" i en Datejust. Det finns flera anledning att Rolex säljer så bra.

Självklart är marknadsföringen väldigt viktig. Men Rolex gör också väldigt noga designade och bra och välgjorda klockor, något som en sann WIS kan uppskatta. Men ni behöver så klart inte hålla med! :)

Marknadsföringen är nog något som en WIS ser bortom. Fan boys däremot.. 😉

Nåväl, känns som vi tolkar WIS väldigt olika i tråden!

Jag skulle vilja hävda att man som WIS faktiskt kan gå "hela varvet runt" och till slut hamna "tillbaka" i en Datejust. Det finns flera anledning att Rolex säljer så bra.

Självklart är marknadsföringen väldigt viktig. Men Rolex gör också väldigt noga designade och bra och välgjorda klockor, något som en sann WIS kan uppskatta. Men ni behöver så klart inte hålla med! :)

Rolex er nok en av de vanligste klokkene blandt entusiaster/WIS og ingenting fel med Rolex, men jeg tolket frågan som at det skulle väre en klokke som utstrålade WIS.

Mitt svar var basert på hvor stor sannsynligheten er at personen er en WIS og med tanke på at DJ troligen er den absolutt mest vanlige Rolex modellen bland ”ikke WIS” så er sannsynligheten veldig liten, og derfor for meg så långt i från en WIS klokke man kan komme. Ser du noen med en udda Panerai er nok sannsynligheten veldig mye större.

Rolex er nok en av de vanligste klokkene blandt entusiaster/WIS og ingenting fel med Rolex, men jeg tolket frågan som at det skulle väre en klokke som utstrålade WIS.

Mitt svar var basert på hvor stor sannsynligheten er at personen er en WIS og med tanke på at DJ troligen er den absolutt mest vanlige Rolex modellen bland ”ikke WIS” så er sannsynligheten veldig liten, og derfor for meg så långt i från en WIS klokke man kan komme. Ser du noen med en udda Panerai er nok sannsynligheten veldig mye större.
Jag kan hålla med om att en DJ inte utstrålar så mycket WIS, det kan ni ha rätt i!
Däremot finns det många goda anledningar till att en WIS väljer en DJ.

Absolut, men jag säger som jag sagt förut:

Om du kissar på en sten så blir den blöt, men om du hittar en blöt sten så är det inte säkert att någon har kissat på den.

Besökte min icke_WIS polare igår över en kopp kaffe, han hade sin tuffa Submersible på sig.
Han märkte min nya U50 och frågade om priset och lite annat ...

När det var lite tyst sen så kom kommentaren;
-så, du går och köper en klocka för 20+ som ingen har hört talas om, varför bror?

Jag funderar över;
A. Tacka för kaffet, det var trevlig.
B. Berättar om Sinn, tool-watches, stålen, visar några andra Sinns ...

Jag valde då den svåra vägen utan längre fundering, nu älskar han Sinn, kan tänka sig en U1 eftersom den var lite större och var det så många options. Han har redan skickat några LE U1 bilder till mig och frågar var man kan beställa.

Så min fråga är om det ingår också att vara en aning missioner som WiS?

Det är någon som använder "WIS" i forum utan närmare förklaring och förväntar sig att alla ska veta vad det är. ;)
Haha ja tydligen, tyckte bara det var konstigt när medlemmar med flera tusen inlägg på ett klockforum inte ansåg sig själva som WIS, så då måste ju jag ha förstått fel och inte veta vad det betyder haha🙂

Det är någon som använder "WIS" i forum utan närmare förklaring och förväntar sig att alla ska veta vad det är. ;)
Exakt. Kul att läsa hitte-på-teorier kring ett hitte-på-ord tycker jag.
Om man nu bemödar sig att regga ett konto på ett entusiastforum för klockor är man redan rökt, kalla det vad ni vill 😂

Something big is coming... 😎

Something big is coming... 😎
lär ju vara en ny version av deras dykarserie

Besökte min icke_WIS polare igår över en kopp kaffe, han hade sin tuffa Submersible på sig.
Han märkte min nya U50 och frågade om priset och lite annat ...

När det var lite tyst sen så kom kommentaren;
-så, du går och köper en klocka för 20+ som ingen har hört talas om, varför bror?

Jag funderar över;
A. Tacka för kaffet, det var trevlig.
B. Berättar om Sinn, tool-watches, stålen, visar några andra Sinns ...

Jag valde då den svåra vägen utan längre fundering, nu älskar han Sinn, kan tänka sig en U1 eftersom den var lite större och var det så många options. Han har redan skickat några LE U1 bilder till mig och frågar var man kan beställa.

Så min fråga är om det ingår också att vara en aning missioner som WiS?
Han menar alltså att folk har koll på Panerai även utanför klockvärlden?

WIS vet jag väl inte, men jag har nog aldrig sett någon som råkat få på sig ett bund. Så det skulle jag i vart fall tolka som att där fanns ett visst intresse.

Senast ändrad:
För ett par veckor sen kikade jag på några IWC hos en AD här i Sthlm. Jag kom från träningen och min Seiko Turtle på waffle stack fram under ärmen. Den utomordentligt trevlige säljaren (som jag faktiskt inte träffat förut) tog sats för att berätta om klockorna, sneglade mot min handled, och sa nåt i stil med "jag ser att du redan är med i klockvärlden så är det nåt du behöver veta egentligen?" :)

Tillbaka
Topp