• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken komplikation är viktigast ?

Vilken komplikation är viktigast ?

• Day date

Röster: 20 6.8%
  • Annual Calendar

Röster: 1 0.3%
  • Perpetual Calendar

Röster: 8 2.7%
  • Power reserve

Röster: 17 5.7%
  • Moonphase

Röster: 13 4.4%
  • Dual time

Röster: 8 2.7%
  • Chronograph

Röster: 20 6.8%
  • Tourbillon

Röster: 4 1.4%
  • Worldtime

Röster: 2 0.7%
  • Minute repeater

Röster: 7 2.4%
  • Alarm

Röster: 2 0.7%
  • Tachymeter

Röster: 0 0.0%
  • Rattrapante

Röster: 4 1.4%
  • Date

Röster: 161 54.4%
  • Equation of time

Röster: 5 1.7%
  • Bezel on a diver

Röster: 18 6.1%
  • Nr of week

Röster: 6 2.0%

• Totala väljare
    296
Tyskarna använder det också. Antagligen därför som tex Sinn har åtminstone en modell (6052) som har det.

6052_V.jpg

//B

Edit: bild
Satana perkele en sån där måste man ju för fan lägga rabarber på helvete.

Tycker att datum är mest praktiskt. Ni som använder Power Reserve väntar ni tills klockan nästan är urladdad och sedan laddar upp den eller varför tycker ni att den är så bra?

Tycker att datum är mest praktiskt. Ni som använder Power Reserve väntar ni tills klockan nästan är urladdad och sedan laddar upp den eller varför tycker ni att den är så bra?
Nja bara bra att veta, typ dags att sätta på alt vrida lite, känns som lite sport att ej behöva vrida, när full kan man rotera med gott samvete så att säga, sedan tycker jag vart fall, att min kombo av dual time, power reserve och date är mkt, mkt bra samt estetiskt

Power reserve, om det är en mekanisk klocka. Nästa komplikation är datum. Sedan GMT/World time eller dual time.

Även veckodag kan vara användbart, i alla fall när man är på semester och alla dagar är likadana.

Suverän pastatillagning, varje gång. Räknar vridningen som en komplikation. Ogillas det så blir jag tvungen att välja datum..
IMG_5978.JPG

Tillbaka
Topp