Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Eller hur. Tyvärr lite stor för mina handleder.Satana perkele en sån där måste man ju för fan lägga rabarber på helvete.
For us transplants, week number would be the ultimate complication. Outside 52 and 1 I'm lost.Bra där, Men mer ett svenskt påfund dock, mina utrikiska kollegor brukar ej nämna veckor ?
det blev precis lite mer intressant!stämmer, UTC Skydiver, i den digitala delen.
Nja bara bra att veta, typ dags att sätta på alt vrida lite, känns som lite sport att ej behöva vrida, när full kan man rotera med gott samvete så att säga, sedan tycker jag vart fall, att min kombo av dual time, power reserve och date är mkt, mkt bra samt estetisktTycker att datum är mest praktiskt. Ni som använder Power Reserve väntar ni tills klockan nästan är urladdad och sedan laddar upp den eller varför tycker ni att den är så bra?
Point takenDatum är mest användbart, tror på roligare omröstning om den coolaste komplikationen![]()
Månfas, helt klart. Kan vara för att jag fortfarande inte ägt en sådan.
Månfas, så man inte glömmer bort att köpa böcker till barnen.
![]()
![]()
Jo speciellt om man bor i Sverige.Tidvattenbezel hör väl ändå till den coolaste/onödigaste komplikationen?
![]()
VärldsklassOumbärlig komplikation om du frågar mig
Aouch sicken prislapp på service antar jag, men drabbar säkert ingen fattig...På tal om komplikationer. Denna från Zenith ser jävligt avancerad ut. Ca 2.4 miljoner svenska kronor!
![]()
Vanligaste komplikationen måste väl ändå vara sekundvisaren?Tack glömde den enklaste och vanligaste, är tillagd....
In the land of oil så är det nog inga problemAouch sicken prislapp på service antar jag, men drabbar säkert ingen fattig...
Sure men tidsvisningen var lite default här så togs ej med som ngn komplikation, rätt el fel...Vanligaste komplikationen måste väl ändå vara sekundvisaren?
Det är väl inte en komplikation utan snarare en funktion? Är inte komplikation ngt som måste vara en del av urverket?Vridring på dykare? Använder den väldigt ofta.
Jag var mkt ”konstig” i Dubai, var owg med en dweller och sprang inte så mkt som nu i dinkaffärer, såklart gick man förbi i Dubai och Emirates mall....In the land of oil så är det nog inga problem
Va du inne i Rolex Dubai och kollade på deras Rolex diamant avdelning? Härregud!
+ 1 som man säger.Föredrar numera klockor utan komplikation...