• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken Sinn gillar ni bäst?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Sinn-2012.jpg
 

Jomppe

Omega
2-Faktor
Har haft en 103 St Sa och en EZM 3. Båda riktigt fina klockor men de har fått lämna för en massa annat. Nu har jag varit i valet och kvalet om jag ska spara och köpa graalen eller inte men allt velande slutade med att jag i måndags beställde en ny 103 St Sa, som förhoppningsvis landar hos mig i morgon! Den har en riktigt fin kvalitetskänsla, länken är den skönaste jag haft och då har jag haft en hel del klockor, t.ex. Omega AT, Tag och Breitling.
Alla tre klockorna har jag köpt av uhrenfreund.com, vilket jag varmt kan rekomendera. De finns på chrono24 och Tjibbe Kerkhof som har butiken är både snabb och trevlig. Han kan också gå ner lite i pris om man jämför med om man köper direkt från Sinn.
 

SSL

Audemars
Hmmm....:bored:

Sticker ut min gamla (men rätt så snygga) haka här och säger att Sinn är ett sjukt över-hypat märke bland oss klock-fjantar.
Har verkligen försökt förstå vad jag ska gilla med Sinn.

Det vanliga pladdret är ju ' Får inget bättre under 20', 'Otroligt egen design (jaha), etc etc etc..

I mina gamla (men sjukt snygga) ögon är det klumpigt, plottrigt, kantigt, och 'over-tech'.

Får erkänna att jag aldrig klämt på nån men sett alla bilder som finns.

Ingen charm som tilltalar mig.

Fram med tjäran....:D

Surpuppa
 

SSL

Audemars
Hmm min Sinn har stannat typ två gånger, när den legat. Å båda gångerna har jag fått dra upp den manuellt. Är det normalfallet eller? Är väldigt okunnig i det här området men trodde alla automatiska drog upp sig själva när man satta på sig dom? Är jag för otålig eller är nåt fel?
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Hmm min Sinn har stannat typ två gånger, när den legat. Å båda gångerna har jag fått dra upp den manuellt. Är det normalfallet eller? Är väldigt okunnig i det här området men trodde alla automatiska drog upp sig själva när man satta på sig dom? Är jag för otålig eller är nåt fel?
Hur länge har den legat stilla?
Om du har dålig gångreserv är det dags för service.
 

emilarne

Cartier
Hmm min Sinn har stannat typ två gånger, när den legat. Å båda gångerna har jag fått dra upp den manuellt. Är det normalfallet eller? Är väldigt okunnig i det här området men trodde alla automatiska drog upp sig själva när man satta på sig dom? Är jag för otålig eller är nåt fel?

Beror nog på hur slut reserven är, men ibland går dom igång av sig själva och ibland behöver dom hjälp :)
 

SSL

Audemars
Ska räkna och trixa. Ska först inte lägga ifrån mig den annat än under sovtimmarna på nån vecka för o se om den dör. Å sen se hur lång gångreserven är. Den ska väl vara 48h på 556 tror jag..
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Ska räkna och trixa. Ska först inte lägga ifrån mig den annat än under sovtimmarna på nån vecka för o se om den dör. Å sen se hur lång gångreserven är. Den ska väl vara 48h på 556 tror jag..
Använd den ett tag. Det borde inte vara något konstigt.
Men om den stannar under natten är det nåt som inte stämmer.
 

SSL

Audemars
Okej nu stannade Sinnen igen. Använt den mellan 8-9 på morgonen och 19-20 på kvällen de tre senaste dagarna. Den gick igång själv nu iaf. Men bör jag gå med klockan? Jag vet inte hur automatiska ur fungerar så jag vet inte om det är normalt att den stannar. Hinner den inte dra upp sig dom två timmarna den får per dag, eller är nåt fel?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp