• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken Sinn gillar ni bäst?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Okej nu stannade Sinnen igen. Använt den mellan 8-9 på morgonen och 19-20 på kvällen de tre senaste dagarna. Den gick igång själv nu iaf. Men bör jag gå med klockan? Jag vet inte hur automatiska ur fungerar så jag vet inte om det är normalt att den stannar. Hinner den inte dra upp sig dom två timmarna den får per dag, eller är nåt fel?

2 timmars användande per dag, med 10 timmar stillestånd emellan, är inte mycket alls. House-vevar du konstant under dom två timmarna så skulle jag oroa mig, annars inte. Den lär inte hinna dra upp sig med det minimala användandet.
 

SSL

Audemars
2 timmars användande per dag, med 10 timmar stillestånd emellan, är inte mycket alls. House-vevar du konstant under dom två timmarna så skulle jag oroa mig, annars inte. Den lär inte hinna dra upp sig med det minimala användandet.

Tack.
Ny fråga då, kan den ta skada av att jag hjälper till manuellt?
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Tack.
Ny fråga då, kan den ta skada av att jag hjälper till manuellt?

Hjälper till manuellt? Genom att dra upp den med kronan? Därom tvistar de lärde, vissa säger att det sliter mer att dra upp den manuellt, jag personligen TROR att det är en minimal skillnad och att det varken gör från eller till. Personligen oroar jag mig mer för att slita på gängorna, och risken för att gänga den fel någon gång.

Det låter som att det eventuellt är dags för dig att köpa winder - så slipper du oroa dig.
 
  • Like
Reactions: ssl

SSL

Audemars
Hjälper till manuellt? Genom att dra upp den med kronan? Därom tvistar de lärde, vissa säger att det sliter mer att dra upp den manuellt, jag personligen TROR att det är en minimal skillnad och att det varken för från eller till. Personligen oroar jag mig mer för att slita på gängorna, och risken för att gänga den fel någon gång.

Det låter som att det eventuellt är dags för dig att köpa winder - så slipper du oroa dig.

A precis, dra upp med kronan.
Mm kanske får bli en winder asså.
 

Sgt Hal

Omega
Har en 103 St sedan ett tag och det ligger hela tiden någon Sinn och guppar på topplaceringarna på drömlistan. EZM3 är en ständig bubblare tätt följd av en 857 UTC.

image.jpg
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
556 och 556i är riktigt fina. Jag ska äga någon av dem inom en snar framtid. Annars så är U1 rätt cool.
 

seikoswede

Panerai
Finns ju många fina som the usual suspects UX, U1 mfl. Gillar dem otroligt mycket och de står på listan helt klart.

Men top of the line för mig är 900 Pilot.

Kronograf, 24h GMT funktion, 200m WR, Tegiment case, Argonfylld, Antimagnetisk och STOOOR! 44mm!

image.jpg


Den är tätt följd av 6110 Technik som IMO är lite dressigare och inte så toolig som den förra, trots sin storlek.

image.jpg


Även 358an är med på listan men har lite svårt för Flieger "loggan" på tavlan. Man ser väl ändå att det är en flygare?

image.jpg


Jim
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Jag håller EZM-serien och UX-serien högst av Sinn-uren, riktigt hårda klockor som jag bara måste äga någon gång!
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Fan, Sinn är nice alltså men svårt att bestämma sig för vilken modell. Någon ubåtsstål version iaf, men skulle nog ändå inte få tummen ur för att köpa..
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Hjälp, jag har blivit störtförälskad i Sinn 556! Såhär har jag inte känt för någon klocka på typ två månader. Satan.

Jag antar att en ung,smart och sprudlande grabb som du har anammat arbetslinjen till fullo och kör saltgruvan 6 dagar i veckan under sommaren så du kan klippa den det sista du gör i September..
 
  • Like
Reactions: Ako

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Jag antar att en ung,smart och sprudlande grabb som du har anammat arbetslinjen till fullo och kör saltgruvan 6 dagar i veckan under sommaren så du kan klippa den det sista du gör i September..

Det är för mig oförståeligt hur man kan sälja sin enda längre lediga period till typ en låssmed.
 

Limpas

Cartier
I någon mening verkar ju den här tråden ha blivit den officiella Sinn-tråden, så jag fyller på här.

Har fastnat REJÄLT för 556i, och nu måste jag bara ha en. Har alltid varit sugen på en U1 tidigare, men har börjat tänka att den nog är lite stor (tyvärr, för den galet snygg). 556i verkar lagom i storlek och jag tycker om att den är stilren och allsidig. Är det bara jag, eller har priserna på 556 gått upp rejält de senaste åren? Läser man runt så verkar den ha kostat runt 600€ förut, och nu ligger den på 790€ på läder exkl frakt från sinn.de. Jag vill dessutom ha den på länk, och då är den uppe över 900€. Hade funderingar på att köpa ny, men nu kommer jag börja jaga begagnad istället. Verkar dock vara nära på omöjligt att hitta en, någon som har tips på var jag kan leta? Verkar ju finnas några här på forumet, men det är sällan någon syns på K&S.
 

JayJay

Rolex
I någon mening verkar ju den här tråden ha blivit den officiella Sinn-tråden, så jag fyller på här.

Har fastnat REJÄLT för 556i, och nu måste jag bara ha en. Har alltid varit sugen på en U1 tidigare, men har börjat tänka att den nog är lite stor (tyvärr, för den galet snygg). 556i verkar lagom i storlek och jag tycker om att den är stilren och allsidig. Är det bara jag, eller har priserna på 556 gått upp rejält de senaste åren? Läser man runt så verkar den ha kostat runt 600€ förut, och nu ligger den på 790€ på läder exkl frakt från sinn.de. Jag vill dessutom ha den på länk, och då är den uppe över 900€. Hade funderingar på att köpa ny, men nu kommer jag börja jaga begagnad istället. Verkar dock vara nära på omöjligt att hitta en, någon som har tips på var jag kan leta? Verkar ju finnas några här på forumet, men det är sällan någon syns på K&S.
Jag har både U1 och 556i och det är två grymma klockor. Har skrivit recensioner på båda här på forumet om du vill fördjupa dig. 556i är en GRYM klocka dom kan bäras vid snart sagt varje givet tillfälle. Bärs absolut bäst på länk.
Vad gäller priset så har den höjts 100€ på läder sedan förra sommaren och 110€ på länk. Tycker dock fortfarande att den är mkt prisvärd.
 

Limpas

Cartier
Jag har både U1 och 556i och det är två grymma klockor. Har skrivit recensioner på båda här på forumet om du vill fördjupa dig. 556i är en GRYM klocka dom kan bäras vid snart sagt varje givet tillfälle. Bärs absolut bäst på länk.
Vad gäller priset så har den höjts 100€ på läder sedan förra sommaren och 110€ på länk. Tycker dock fortfarande att den är mkt prisvärd.


Din lyckans ost! Har läst båda dina recensioner, grymt att få ta del av intryck och bilder! Ok, ganska rejäl höjning med andra ord. När den börjar närma sig 10k så tycker jag att den känns dyr, men den kanske är värd det. För de pengarna får man ju en schysst begagnad Sinn-kronograf eller en U1, vilket känns som mer bang for the buck även om 556an då är ny. Vet inte hur sugen jag är på att äta upp värdetappet på en ny :)
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
EZM3:an är mycket klocka för pengarna, har beställt en Sinn-silikon-strap nu också.
 

Bilagor

  • IMG_5769.JPG
    IMG_5769.JPG
    105.6 KB · Visningar: 157
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp