• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken var din första bild på KS?

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
img_1225-jpg.52768

2014.
Min första riktiga klocka som inhandlades efter mycket velande då det var (enligt mig) ”för mycket” pengar att lägga på en klocka (kostade väl 5k typ?)

Så lite man visste..
Klockan såldes såklart kort efter för att finansiera en dyrare :)

Ett halvår innan jag gick med i KS så köpte jag också en Certina för 5 tkr. Skickade tillbaka den då jag tyckte att det var för mycket pengar att lägga på en klocka 😅
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Jag laddade upp den första bilden på Klocksnack. Någonsin då. ☺️

 
S

Staafen

Guest
Jag laddade upp den första bilden på Klocksnack. Någonsin då. ☺️

Haha coolt! 😃
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
17:e september 2012. Då hade man smugit runt några dagar utan att postat något. Vi var inte många medlemmar då...
En klocka som jag var väldigt stolt över, och jag tyckte att den var den coolaste klocka jag sett, när jag såg den på flygplatsen i Zürich.
IMAG1218-1-1.jpg


Jag har den kvar! :)
 
Senast ändrad:
S

Staafen

Guest
17:e september 2012. Då hade man smugit runt några dagar utan att postat något. Vi var inte många medlemmar då...
En klocka som jag var väldigt stolt över, och jag tyckte att den var den coolaste klocka jag sett, när jag såg den på flygplatsen i Zürich.
IMAG1218-1-1.jpg


Jag har den kvar! :)
Det är alltid lika roligt att höra historien bakom klockan. Riktigt roligt att du har den kvar!
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
En rookie jämfört med många av er. Hamnade här på KS i slutet av mars-20.
Fick för mig att min nyinförskaffade guld-GW-B5600 var för fin för att offra på jobbet 😄
Så min första bild här hamnade i G-shocktråden på beatern, en perfekt moddad GW-M5610, som jag handlade av @Silverglantz via KS farliga K&S-tråd😁
GW-M5610-1ER.jpg

Efter det har den vart med på åtskilliga bilder ;)
 

JB_XII

Rolex
Gick med April 2017, men första bilden kom först 1 Maj. Känns helt sjukt när jag tittar på bilder från 2015/2016 och inser att jag inte hade en aning om KS vid de tillfällena.
Barnbilder byttes snabbt ut mot handleder beklädda med diverse ur :D (sjuk kontrast i bildflödet).

Intresset har funnits länge, men galenskapen började med min registreringen här och i samband med min keeper som jag fortfarande har kvar:

56410431-058A-424D-A683-EDEFFE6E60B5.jpeg
 
S

Staafen

Guest
Gröna växter i bakgrunden här också. Klockan har jag kvar faktiskt, även om den inte används så ofta längre.
Gick med April 2017, men första bilden kom först 1 Maj. Känns helt sjukt när jag tittar på bilder från 2015/2016 och inser att jag inte hade en aning om KS vid de tillfällena.
Barnbilder byttes snabbt ut mot handleder beklädda med diverse ur :D (sjuk kontrast i bildflödet).

Intresset har funnits länge, men galenskapen började med min registreringen här och i samband med min keeper som jag fortfarande har kvar:

56410431-058A-424D-A683-EDEFFE6E60B5.jpeg
Roligt att ni delar med er av hur det startade! 😃
 
Topp