• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken var din första bild på KS?

Orlok

Omega
2-Faktor
1605288897524.png

Första bilden från oktober 2016. Har aldrig klurat ut hur man säljer klockor så den finns kvar.
Kul tråd!
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Kul trådstart och trevliga inlägg att läsa. Här är mitt bidrag - min första bild är från sommaren 2016. Reggade mig cirka ett halvår tidigare men var visst inte så aktiv i början. Vill minnas att jag även "lurkat" ett tag innan jag reggade mig. Klockan finns inte kvar men har en annan liknande. Sedan dess har mycket vatten runnit under boarna på Svartån, som man plägar säga. 🙃

Screenshot_20201114-150814_Chrome.jpg
 
Senast ändrad:

seppo

Omega
2-Faktor
La upp en paketöppning som första inlägg men känns inte meningsfullt att posta alla.
Rusjbwd.jpg


Klockorna används än, har ju trots allt inte gått så lång tid (3 år). Min är den svarta, används som beater och håller tiden ypperligt. Skrev några dagar senare att jag "drömmer en del om Panerai, Oris och Laco för tillfället." i en annan tråd. Slutat drömma om dessa, även om Aquis fortfarande lockar en del. Men det blev i princip Hamilton och Sinn istället som steget efter alla billiga Seikos. :)
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Nov 2014.
innan dess kunde man inte ladda upp bilder på forumet utan fick använda imgur

6B905EBF-BCD0-4427-A7D0-F81C4F12C44B.jpeg
November? Mitt första inlägg från juni har bilderna lagrade på klocksnack.se. Jag kan inte minnas att jag använt externa tjänster.

 

jabla

Sarlacc
2-Faktor
Det vore roligt att se fler gamla rävar gräva I arkivet! 😃
@Affe @Stroboman @jabla @Rum Runner @Fixxxer @RicVin @laketwig mfl.


Mitt första inlägg på KS.
Bilderna låg på Dropbox så bara suddiga thumbs kvar.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
img_1225-jpg.52768

2014.
Min första riktiga klocka som inhandlades efter mycket velande då det var (enligt mig) ”för mycket” pengar att lägga på en klocka (kostade väl 5k typ?)

Så lite man visste..
Klockan såldes såklart kort efter för att finansiera en dyrare :)
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Det är verkligen roligt att se allas resa, 6 år har passerat och ett gäng klockor antar jag? 😁
Är väl inte direkt någon storflippare, skulle tippa på Max 20st kanske..
Den största skillnaden är väl snarare att man hoppat upp ett par snäpp i prisklasserna..
Numera tycker man det är fullt rimligt att köpa en klocka för 150k, och en för 20k är ju ”billigt” 😂
 
S

Staafen

Guest
Är väl inte direkt någon storflippare, skulle tippa på Max 20st kanske..
Den största skillnaden är väl snarare att man hoppat upp ett par snäpp i prisklasserna..
Numera tycker man det är fullt rimligt att köpa en klocka för 150k, och en för 20k är ju ”billigt” 😂
Haha ja det är galet hur man flyttat fram sina gränser. 😬😅
 
Topp