• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Någon här som fick denna? Sprang iväg lite från utropspris (med all rätta!) :D
image.jpeg

http://www.kaplans.se/sv/auktioner/2988/vara/1191325

jag är inte säker på att vit nedräkningsskiva är original?

Gick inte den asbilligt? Eller var den koscher?
Jo om allt är juste på den så var det verkligen asbilligt.
Säljaren skrev såhär:
"PLEASE NOTE: The item was returned by a buyer who suspected the dial might be redone. Frankly I don't know, so I include some high-res dial pics for your judgement. Please bid accordingly, and ask questions."
Vad jag kan se på bilderna ser tavla, text, siffor osv. ok ut., mycket lättare att se när du sitter med objektet i handen:)
Sålänge det är ok att skicka tillbaka så..

Säljaren skrev såhär:
"PLEASE NOTE: The item was returned by a buyer who suspected the dial might be redone. Frankly I don't know, so I include some high-res dial pics for your judgement. Please bid accordingly, and ask questions."
Vad jag kan se på bilderna ser tavla, text, siffor osv. ok ut., mycket lättare att se när du sitter med objektet i handen:)
Asbilligt. Svårt att se på bild, men jag tycker också att den ser ok ut. Fast det är mycket snyggare med 3H. Sa räven. ;)

Säljaren skrev såhär:
Köpte du? Jag kollade den i natt när jag kom hem, tur att jag är pank annars hade jag nog suttit uppe och bjudit på den...

Mellandagstips!

Stans argaste vridning?
riktigt kool batteridykare..

Breil Manta Pro Diver:
http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&alt=web&id=321959012153&globalID=EBAY-US
image.jpeg

Jag spanade på den där men ju mer jag tittar på bilderna desto mer ser det ut som att någon relumat den med hjälp av stekspade. Känns öht lite märkligt med lumad vridring i en påstådd 80-talsklocka? Är inte det ett senare påfund? Och att den verkar lysa så pass starkt också känns inte riktigt vettigt. Eller är det jag som är ute och cyklar?

Jag spanade på den där men ju mer jag tittar på bilderna desto mer ser det ut som att någon relumat den med hjälp av stekspade. Känns öht lite märkligt med lumad vridring i en påstådd 80-talsklocka? Är inte det ett senare påfund? Och att den verkar lysa så pass starkt också känns inte riktigt vettigt. Eller är det jag som är ute och cyklar?
Lumad vridring fanns på 50/60-talet

Tillbaka
Topp