Har precis varit på Bukowskis och mycket riktigt så växlar inte dag/datum som det ska. Den väldigt trevliga killen i utlämningen tyckte att jag skulle göra ett case av det till deras värderare/klockmänniskor för att antingen få ett prisavdrag eller att de står för en reparation.
Tjejen som tog emot ärendet däremot var väldigt snabb med att precis som du skriver, påpeka att de har friskrivit sig iom att det står att klockan ej är funktionstestad. Som tur är hade jag tagit en printscreen på annonsen och hon blev väldigt förvånad när jag visade att det enda som de noterat var patinan på urtavlan.
Det som skulle vara intressant att veta är vad ett rimligt pris för att iordningställa klockan är.
@rogart-63 , du nämnde ca 1000sek plus service. Menar du att det måste göras i samband med bytet av dag/datum-skivorna för att det ska fungera ordentligt?
Jag hoppas verkligen att det går att få till en bra lösning, för klockan var i övrigt i finfint skick med vad jag tror är originalbandet.
Provade att ställa fram datumet på quick-set och då ställer det sig perfekt. Men när man sen ställer fram klockan så hamnar den på sniskan igen.
Kanske
@McGyver har koll som fixade till min andra Chronolympic