Problemet (pengaproblemet dvs) är ju att hitta en tavla som matchar caset. Och jag gillar ju mögel egentligen. Jaja, får se vad jag gör med det.Haha, men roligare om du får ihop en klocka
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Problemet (pengaproblemet dvs) är ju att hitta en tavla som matchar caset. Och jag gillar ju mögel egentligen. Jaja, får se vad jag gör med det.Haha, men roligare om du får ihop en klocka
Perfekt vårvinterprojekt! Jävligt smutt med en NOS 145 012 -67, även om det är ett hopplock. Sen säljer du den och köper en straight lugs.Problemet (pengaproblemet dvs) är ju att hitta en tavla som matchar caset. Och jag gillar ju mögel egentligen. Jaja, får se vad jag gör med det.
Ja, jag har ju JB Champion meshet som passar till straight...(börjar i fel ordning jag vet...).Perfekt vårvinterprojekt! Jävligt smutt med en NOS 145 012 -67, även om det är ett hopplock. Sen säljer du den och köper en straight lugs.
It was meant to be.Ja, jag har ju JB Champion meshet som passar till straight...(börjar i fel ordning jag vet...).
https://www.bukowskis.com/sv/lots/757190-certina-chronolympic-c-tronic-kronograf-armbandsur-38-mm
Jag gillar så gott som samtliga Chronolympic-varianter, men vad är egentligen ett rimligt pris för denna?
Vad menar du är fel på dag och datumhjulen? Har för mig att daghjulen alltid är en siffra på den modellenIngen egentlig aning...
Däremot tycker jag att det är lite konstigt att man väljer att anmärka på "urtavla med patina", men inte på att dag- (och datum-?) hjulet uppenbarligen inte är riktigt som det ska.
Nåja. De friskriver sig ju från det mesta ändå...
Ingen egentlig aning...
Däremot tycker jag att det är lite konstigt att man väljer att anmärka på "urtavla med patina", men inte på att dag- (och datum-?) hjulet uppenbarligen inte är riktigt som det ska.
Äsch, jag tycker att den är svintuff ändå! Klart att du ska klippa den!Jäkla beslutsångest...har ju inte haft möjlighet att åka förbi och titta. Det kan ju tex bero på att den börjar växla för dag redan vid 22.
Efter en snabb sökning på chrono24 så verkar det inte vara så konstiga priser. Tror att länken ökar priset mycket samt att den är helt kompletthttp://www.blocket.se/varmland/Omega_Constellation_Pie_Pan_18K__komplett__68_65308872.htm?ca=11&w=3
65kkr? Någon som kan upplysa mig om vad som är så speciellt med denna?
Där ser man.. nästan uppe i DD priserEfter en snabb sökning på chrono24 så verkar det inte vara så konstiga priser. Tror att länken ökar priset mycket samt att den är helt komplett
Var en Beta 21 verk jag bytte datumhjul i. En gammal Omega electroquartz f8192hz . Är det inte samma verk som i speedsonic verken som sitter i Certina Certronic klockan . Ett ETA 1255 . Isåfall kan det vara mycket möjligt att dag och datumhjul är trasigt . Kostar en 800- 1000 kronor att byta . Plus en service. Bra pris tycker jag det var på den?Äsch, jag tycker att den är svintuff ändå! Klart att du ska klippa den!
Skulle det vara något knas med dag-/datumhjul så var det väl någon som pillade med sådant på ett stämgaffelverk för inte så länge sedan. Undrar om det inte var @rogart-63 eller @McGyver?
Var en Beta 21 verk jag bytte datumhjul i. En gammal Omega electroquartz f8192hz . Är det inte samma verk som i speedsonic verken som sitter i Certina Certronic klockan . Ett ETA 1255 . Isåfall kan det vara mycket möjligt att dag och datumhjul är trasigt . Kostar en 800- 1000 kronor att byta . Plus en service. Bra pris tycker jag det var på den?
Ingen egentlig aning...
Det var en gissning. Har för mig att jag betalade cirka 1000:- för dag och datumskivorna. En service bör man nog göra när man ändå är inne och river i verket. Det kostar några hundra lappar. http://www.ebay.com/itm/NOS-day-ind...248428?hash=item2812cf02ec:g:HjYAAOSwLzdWSNDJHar precis varit på Bukowskis och mycket riktigt så växlar inte dag/datum som det ska. Den väldigt trevliga killen i utlämningen tyckte att jag skulle göra ett case av det till deras värderare/klockmänniskor för att antingen få ett prisavdrag eller att de står för en reparation.
Tjejen som tog emot ärendet däremot var väldigt snabb med att precis som du skriver, påpeka att de har friskrivit sig iom att det står att klockan ej är funktionstestad. Som tur är hade jag tagit en printscreen på annonsen och hon blev väldigt förvånad när jag visade att det enda som de noterat var patinan på urtavlan.
Det som skulle vara intressant att veta är vad ett rimligt pris för att iordningställa klockan är. @rogart-63 , du nämnde ca 1000sek plus service. Menar du att det måste göras i samband med bytet av dag/datum-skivorna för att det ska fungera ordentligt?
Jag hoppas verkligen att det går att få till en bra lösning, för klockan var i övrigt i finfint skick med vad jag tror är originalbandet.
Provade att ställa fram datumet på quick-set och då ställer det sig perfekt. Men när man sen ställer fram klockan så hamnar den på sniskan igen.
Kanske @McGyver har koll som fixade till min andra Chronolympic
Det var en gissning. Har för mig att jag betalade cirka 1000:- för dag och datumskivorna. En service bör man nog göra när man ändå är inne och river i verket. Det kostar några hundra lappar. http://www.ebay.com/itm/NOS-day-ind...248428?hash=item2812cf02ec:g:HjYAAOSwLzdWSNDJ
Skiljer sig lite på din klocka då den verkar ha siffror istället för dagvisning. Kolla med Paul på http://electric-watches.co.uk/ vad det kan tänkas kosta.
Var lite sugen på denna Memovox men den sprang iväg rejält. Förvisso var utropet lågt men det känns lite vanskligt att köpa med tanke på beskrivningen.
http://www.kaplans.se/sv/auktioner/3015/vara/1211046
Det sitter ju en serviceurtavla i den så priset var för högt tycker jag.Var inte detta ett väldigt bra pris?
http://www.kaplans.se/sv/auktioner/3015/vara/1211194
Du tänker så...Det sitter ju en serviceurtavla i den så priset var för högt tycker jag.
Tycker det är svårt att hitta billigare.Det sitter ju en serviceurtavla i den så priset var för högt tycker jag.
Stabilt! Ska du jaga tag i rätt länk?Tycker det är svårt att hitta billigare.
Den sitter väl bra? Inte min klocka utan någon nära som köpte. Bra bruksur, lite tråkigt med ny tavla men det är vad det är.Stabilt! Ska du jaga tag i rätt länk?
Såklart gör den det, tänkte mer att det inte var korrekt länk till klockan och att det var din. (du brukar väl jaga korrekta exemplar om jag inte missminner mig)Den sitter väl bra? Inte min klocka utan någon nära som köpte. Bra bruksur, lite tråkigt med ny tavla men det är vad det är.