• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Tycker det är svårt att hitta billigare.
12769421_860635442557_1499619369_n.jpg
Jo det är sant.
Det är en riktigt fin klocka oavsett.
Stort grattis till köpet!:)

Edit: såg nu att det inte var du som köpte den, stort grattis till personen som köpte den iallafall:)

Såklart gör den det, tänkte mer att det inte var korrekt länk till klockan och att det var din. (du brukar väl jaga korrekta exemplar om jag inte missminner mig)

Oavsett, cool klocka för en rimlig peng jämfört med andra explorers med ''rätt tavla och länk''.
Njae, så länge det är rätt stil och passar lägger inte jag någon större vikt vid korrekthet.

Jag är inte skyldig.. jag har köpt stuga, det är slut lekt för mig nu. Jag får kasta in tips här istället och hoppas på att nån handlar :dead:
ping @Aurum

Skärmavbild 2016-03-04 kl. 00.30.20.png
Samma säljare hade tidigare den där klockan till salu som KöpNu för £1200. Den här gången påstod han att han hade två bud på 1400 och 1450 vilket alltså inte verkar vara sant. Förra gången han hade den till salu sa han att hans urmakare servat klockan några månader tidigare, när jag frågade den här gången mindes han inte när den servats senast.

Samma säljare hade tidigare den där klockan till salu som KöpNu för £1200. Den här gången påstod han att han hade två bud på 1400 och 1450 vilket alltså inte verkar vara sant. Förra gången han hade den till salu sa han att hans urmakare servat klockan några månader tidigare, när jag frågade den här gången mindes han inte när den servats senast.
Verkar vara en riktigt sunkig säljare. Trist :(
Var du seriöst intresserad från början eller har du kanske haft att göra med han fler ggr?

Verkar vara en riktigt sunkig säljare. Trist :(
Var du seriöst intresserad från början eller har du kanske haft att göra med han fler ggr?
Ja, jag gillar klockan, var sugen redan första gången den var till salu, sen drogs den tillbaka, han behöll den tydligen. Den här gången kontaktade jag säljaren igen men blev lite avtänd av säljarsnacket - han la upp den "för att göra sin fru glad men satte ett väldigt högt pris och hoppades på att den skulle förbli osåld", typ. Han påstod alltså att han hade bud på 1400 och 1450, och att han skulle acceptera bud på 1500. Enligt budhistoriken fanns det uppenbarligen inga såna bud, bara några väl samlade kring 800-1000, förutom köparens bud.

Det var alltså inte du som köpte den? Men hur kan du se buden? Trodde ebay tagit bort den möjligheten för alla utom säljaren?

Ja, jag gillar klockan, var sugen redan första gången den var till salu, sen drogs den tillbaka, han behöll den tydligen. Den här gången kontaktade jag säljaren igen men blev lite avtänd av säljarsnacket - han la upp den "för att göra sin fru glad men satte ett väldigt högt pris och hoppades på att den skulle förbli osåld", typ. Han påstod alltså att han hade bud på 1400 och 1450, och att han skulle acceptera bud på 1500. Enligt budhistoriken fanns det uppenbarligen inga såna bud, bara några väl samlade kring 800-1000, förutom köparens bud.

Det var alltså inte du som köpte den? Men hur kan du se buden? Trodde ebay tagit bort den möjligheten för alla utom säljaren?

Han hade nog inte koll på att du hört av dig tidigare eller vad tror du?
Men du ser datumen på buden, kan ju hända att han haft bud av annan dignitet vid tidigare tillfällen.
Finns ju sätt att komma runt och se historiken och säljpriset, så nej, inte jag som handlat :(

Funderade lite på det med... Kan ju vara bilden som spökar också. Lite kass lysmassa och en jäkla massa pengar för något guldbelagt.

Har snackat med Ronnie om det och han blev "bestört".

Tycker krysset skär går ihop med L i Constellation. Trycket i övrigt ser lite kladdigt ut och här är ju tavlan av rätt stor vikt. Jag skulle ha avstått denna klocka.

Tillbaka
Topp