Yes, du hittar det på urverket.Spännande! För att få fram det måste jag öppna klockan va?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Yes, du hittar det på urverket.Spännande! För att få fram det måste jag öppna klockan va?
Brukar finnas på både verk och boett, ibland på utsidan av boettlocket. Det brukar dock inte vara samma serienummer. Dock tror jag att de ska följa samma system, så vill du veta när verk och boett är tillverkade får du lov att öppna den.Spännande! För att få fram det måste jag öppna klockan va?
Inga direkta risker med att bara öppna bortsett från reprisk?Brukar finnas på både verk och boett, ibland på utsidan av boettlocket. Det brukar dock inte vara samma serienummer. Dock tror jag att de ska följa samma system, så vill du veta när verk och boett är tillverkade får du lov att öppna den.
Nej, ingen fara men du kan ju undvika att göra det på bussen eller ute i regnet...Inga direkta risker med att bara öppna bortsett från reprisk?
Shit jag som hade tänkt göra det på cykeln när det regnar... Får ändra planenNej, ingen fara men du kan ju undvika att göra det på bussen eller ute i regnet...
Du talar av egen erfarenhet förstår jag?Nej, ingen fara men du kan ju undvika att göra det på bussen eller ute i regnet...
Hehe nej, mer att folk i allmänhet verkar vara väldigt rädda för att öppna sina gamla klockor när det inte är någon större fara om man bara är försiktig.Du talar av egen erfarenhet förstår jag?
Fan vad jag ska öppna mina gamla klockor nu så jag får veta årtal. Ska faktiskt bli riktigt kul att få en pusselbit i den klockhistoria som finns i min lådaHehe nej, mer att folk i allmänhet verkar vara väldigt rädda för att öppna sina gamla klockor när det inte är någon större fara om man bara är försiktig.
Tänk bara på att klockor som tidigare var vattentäta troligtvis inte är det efter du har öppnat dem.Fan vad jag ska öppna mina gamla klockor nu så jag får veta årtal. Ska faktiskt bli riktigt kul att få en pusselbit i den klockhistoria som finns i min låda
Tack för det tipset! Misstänker dock att mina gamla Omegor (Speedy och dressare) samt den nya inte var direkt vattentäta innan hellerTänk bara på att klockor som tidigare var vattentäta troligtvis inte är det efter du har öppnat dem.
De visarna måste haft lysmassa. Lite osäker på vridringen dock, verkligen original? Är väl en compressor?Denna var fräck. Undrar om visarna varit lumade?
http://www.ebay.com/itm/Enicar-Sher...857363?hash=item33b3fa4c93:g:y-IAAOSwxp9W6ZmQ
Vridningen är utbytt.De visarna måste haft lysmassa. Lite osäker på vridringen dock, verkligen original? Är väl en compressor?
Ser nästan hemmagjord ut ? När man tittar nogrannare .Vridningen är utbytt.
Aa det kanske den är.Ser nästan hemmagjord ut ? När man tittar nogrannare .
Ser precis ut som vridringen på en Zodiac Seawolf, tycker jag.Ser nästan hemmagjord ut ? När man tittar nogrannare .
Rent spontant tycker jag något är skumt med auktionen. Troligtvis mycket som inte ens går att rädda. Säljaren är ju ett företag och tror att de också renoverar många av klockorna som de säljer.Här kan det kanske finnas något intressant, 52st klockor.
http://www.tradera.com/item/1917/25...o-longines-atlantic-lagonda-enicar-fortis-mmm
Ser heller ingen riktig skada på bandhornet men däremot finns det en liten skada längst ner på urtavlan under "T SWISS T". Tror jag i alla fall.Är lite sugen på denna på Kaplans. Vad säger expertpanelen?
Tycker att den ser ganska fin ut, men har svårt att avgöra vad som är överpolerat etc. Skadad tavla och skadat "horn" skriver de, men jag kan inte så några direkta skador, varken på tavla eller bandhorn. Det kanske inte krävs så mycket för att de ska göra denna bedömning? Sen ser jag heller ingen Rolexlogga på viklåset, men det kanske bara är att fotot är ofokat där.
Länk till objektet: http://www.kaplans.se/sv/auktioner/3044/vara/1219457
Ser heller ingen riktig skada på bandhornet men däremot finns det en liten skada längst ner på urtavlan under "T SWISS T". Tror jag i alla fall.
Tycker inte jag ser någon? Reflektionen? Däremot kan lysmassan vara borta kl 8 @AndersESer heller ingen riktig skada på bandhornet men däremot finns det en liten skada längst ner på urtavlan under "T SWISS T". Tror jag i alla fall.
Tycker inte jag ser någon? Reflektionen? Däremot kan lysmassan vara borta kl 8 @AndersE
Ny lysmassa fixar inte AD, lämna som den är eller ta bort all lysmassa.Har pratat med dem och fick precis det beskedet - lumepluppen kl. 8 är borta. Går det att få dit en ny när man lämnar in på service tro, eller är det ny tavla som gäller då?
Ny lysmassa fixar inte AD, lämna som den är eller ta bort all lysmassa.
Kan mycket väl vara reflektionen och det verkar som att den defekta tavlan är just lumepluppen klockan 8 som ni konstaterat.Tycker inte jag ser någon? Reflektionen? Däremot kan lysmassan vara borta kl 8 @AndersE
Kan mycket väl vara reflektionen och det verkar som att den defekta tavlan är just lumepluppen klockan 8 som ni konstaterat.