• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Nu har min nya mysdinka kommit hem :) Sjukt nöjd än så länge men ska rengöra den (utvändigt) och polera plexiglas samt köpa nytt band. Tänker ett svart enkelt läderband. Några anda idéer?
image.jpg

Tack alla ni som hjälpte mig med denna!
Hej alla proffs! Är fortsatt mkt nöjd och tror mitt nyköpta Horween strap (som lär komma nästa vecka) kommer göra den väl :) Sekundvisaren håller sig helt löjligt bra men av ngn anledning saktar sig minutvisaren lite... Kan det vara slitna kuggar eller ngt som gör att den inte tickar tätt nog? (Kan inget om mekaniken så kanske en sjukt dum fråga men känns lite konstigt att minutvisaren saktar sig men inte sekundvisaren). Nu tex har den tappat 1/2 minut om man tittar på minutvisaren men inget om man tittar på sekundvisaren...

Hej alla proffs! Är fortsatt mkt nöjd och tror mitt nyköpta Horween strap (som lär komma nästa vecka) kommer göra den väl :) Sekundvisaren håller sig helt löjligt bra men av ngn anledning saktar sig minutvisaren lite... Kan det vara slitna kuggar eller ngt som gör att den inte tickar tätt nog? (Kan inget om mekaniken så kanske en sjukt dum fråga men känns lite konstigt att minutvisaren saktar sig men inte sekundvisaren). Nu tex har den tappat 1/2 minut om man tittar på minutvisaren men inget om man tittar på sekundvisaren...
Skulle kunna vara minutröret som är lite slappt och som behöver klämmas till. Har du haft den inne hos en uris?

Skulle kunna vara minutröret som är lite slappt och som behöver klämmas till. Har du haft den inne hos en uris?
Fick hem den igår så icke. Har aldrig lämnat in en klocka på service så vet inte riktigt hur det funkar. Kan Nymans eller liknande ta en snabb titt och klämma till minutröret utan att det kostar skjortan? Eller är det service som service?

Fick hem den igår så icke. Har aldrig lämnat in en klocka på service så vet inte riktigt hur det funkar. Kan Nymans eller liknande ta en snabb titt och klämma till minutröret utan att det kostar skjortan? Eller är det service som service?
Tror att det snarare är farfars eller abc som gäller för att fixa det. Troligtvis är det väl egentligen bäst att även köra en service på en gång om du inte har koll när det gjordes senast.

Senast ändrad:
s-l1600.jpg

http://www.ebay.com/itm/ROLEX-DATEJ...T-/252342974870?&_trksid=p2056016.m2518.l4276

4500 Euro känns ju lite saftigt, men om man kan förhandla ned priset en del kanske...

Jag har tidigare varit skeptisk till att handla så pass dyra saker på ebay, men är det egentligen så mycket värre än C24? Om säljaren har gott renommé, erbjuder öppet köp och då man dessutom har visst skydd genom ebay och PayPal känns det kanske egentligen inte så illa, kan jag tycka. Men kanske missar jag nåt helt väsentligt här :confused:

s-l1600.jpg

http://www.ebay.com/itm/ROLEX-DATEJ...T-/252342974870?&_trksid=p2056016.m2518.l4276

4500 Euro känns ju lite saftigt, men om man kan förhandla ned priset en del kanske...

Jag har tidigare varit skeptisk till att handla så pass dyra saker på ebay, men är det egentligen så mycket värre än C24? Om säljaren har gott renommé, erbjuder öppet köp och då man dessutom har visst skydd genom ebay och PayPal känns det kanske egentligen inte så illa, kan jag tycka. Men kanske missar jag nåt helt väsentligt här :confused:
Jag skulle vilja se lysmassan på minutvisaren.

Jag skulle vilja se lysmassan på minutvisaren.

Efter önskemål från mig har säljaren nu adderat följande bild:
s-l1600.jpg

En viss patinering kan skönjas på minutvisaren, men inget förskräckande tycker jag.

Har också bett säljaren om en bild på urverket, men han säger att han inte vill öppna klockan eftersom den då inte går att sälja som NOS längre. Vet inte riktigt om jag köper den logiken.

Tillbaka
Topp