• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Överbjuden...:(

Edit: slutade på €706. Skulle budat högre...:shifty:
Nästa gång!
Helt seriöst så tycker jag inte att denna första modell med Felsa verk är så snygg som efterföljaren. Orginallänk gör sitt till också.
image.jpeg

Efter önskemål från mig har säljaren nu adderat följande bild:
s-l1600.jpg

En viss patinering kan skönjas på minutvisaren, men inget förskräckande tycker jag.

Har också bett säljaren om en bild på urverket, men han säger att han inte vill öppna klockan eftersom den då inte går att sälja som NOS längre. Vet inte riktigt om jag köper den logiken.

den är inte NOS då ade den inte haft spår av skav efter länken på insidan av luggarna

Är lite sugen på denna på Kaplans. Vad säger expertpanelen?

tittade på den också men 25,5 plus 20% och antagligen en service då är man uppe på 35k direkt och så kul är den inte
0

Tycker att den ser ganska fin ut, men har svårt att avgöra vad som är överpolerat etc. Skadad tavla och skadat "horn" skriver de, men jag kan inte så några direkta skador, varken på tavla eller bandhorn. Det kanske inte krävs så mycket för att de ska göra denna bedömning? Sen ser jag heller ingen Rolexlogga på viklåset, men det kanske bara är att fotot är ofokat där.

Länk till objektet: http://www.kaplans.se/sv/auktioner/3044/vara/1219457

Tillbaka
Topp