Har klockan öppnats ska man tillhandahålla ett foto av verket. Har klockan inte öppnats ska man inte skriva i annonsen att verket är signerat. Värdet kan variera tiotusentals kronor beroende på om urverket är signerat Ed eller H-L, därför borde man bemöda sig att öppna klockan, inte minst för säljarens skull. Kan man inte öppna klockan ska man inte ange att urverket är signerat. Är verket signerat enbart "Heuer" som det står i annonsen så är det inte korrekt för någon Heuer överhuvudtaget.Tror att när urmakaren tittade på uret så öppnade han det och och stängde när han var klar så dessvärre ingen röntgensyn, men där borde finnas verkbild tillgänglig.
Urproduktion från denna tid har aldrig varit speciellt dokumenterad (förutom PP) och det behandlades som vilken annan produkt som helst och det är ej ovanligt att finna från flera större producenter verk producerade på ett årtionde men lämnade fabrik ett annat årtionde och detta gäller tavlor också.
Vid beställning tog man vad man hade tillgängligt och blandade friskt, detta är allmänt känt och har varit diskuterat i årtionde.
Angående tillgängliga tavlor från fabrik så vill jag hänvisa till (Darren?) besök på fabrik där fotograferades lagret på gamla tavlor och det är bara det sista 15 åren som de har blivit värdefulla.
trevlig klocka men ej för mig och spekulationerna lär fortsätta.
Att spekulera i att tavlan legat orörd hos Heuer i X antal år eller om relumen gjorts i en källare i Dresden 1973 blir inget annat än just spekulationer. T:et kan ha tryckts av Heuer själva, eller gjorts i efterhand av någon annan, det lär vara svårt att bevisa ända tills Tag Heuer plockar fram en likadan tavla med T ur sitt förråd. Det man kan konstatera är att klockan som den ser ut idag inte passar in i den mall av hittills kända exemplar av 2446 big sub som anses "korrekta".