Nej din fråga går inte att besvara bättre men intressant att du av alla tycker något är korrekt beskrivet av SAVMao inte ett svar på mitt inlägg. Tycker den är korrekt beskriven. Man kan alltid önska mer men ser inte problemet här.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej din fråga går inte att besvara bättre men intressant att du av alla tycker något är korrekt beskrivet av SAVMao inte ett svar på mitt inlägg. Tycker den är korrekt beskriven. Man kan alltid önska mer men ser inte problemet här.
Iom intresset verkar vara rätt så svalt så postade jag en fråga på Chronocentric. Låt se om det blir diskussion och låt se vad den stannar på imorgon.Nu är inte klockan intressant längre för mig men mitt problem var T.et Tror majoriteten av heuer communitiet kmr såga den unless någon av de riktigt stora hajarna köper den och kommer med en profetia om att den är korrekt
Om jag förstår det rätt så tycker du alltså att en ommålad tavla är mer fel än en franken?Och i trippel Calender chronografen sitter en fri tolkning av hur tavlan ska se ut!
Blir spännande at se om diskussionen kommer gå lika het där. Den kommer ju knappast gå ner i pris Mina 2 cents är att de redan nosat upp den..ingen i sverige pröjsar 80k för en sånn klocka om man inte har som intresse att återställa oavsett om den är korrekt eller ejIom intresset verkar vara rätt så svalt så postade jag en fråga på Chronocentric. Låt se om det blir diskussion och låt se vad den stannar på imorgon.
http://chronocentric.com/forums/heuer/index.cgi?page=1;md=read;id=84846
Nja, det där är en knepig fråga tycker jag! För det första tycker jag det är svårt med vad som faktiskt är en franken. Är en service-tavla en franken? Ja kanske, påverkar ju i alla fall priset avsevärt. Vad som är ok och vad som är en franken kan enligt mig vara lite godtyckligt. Vissa saker är ok och andra inte. Men jag har egentligen ingen riktig åsikt här faktiskt.Om jag förstår det rätt så tycker du alltså att en ommålad tavla är mer fel än en franken
Alla resonerar olikaNja, det där är en knepig fråga tycker jag! För det första tycker jag det är svårt med vad som faktiskt är en franken. Är en service-tavla en franken? Ja kanske, påverkar ju i alla fall priset avsevärt. Vad som är ok och vad som är en franken kan enligt mig vara lite godtyckligt. Vissa saker är ok och andra inte. Men jag har egentligen ingen riktig åsikt här faktiskt.
Men när det kommer till ommålade tavlor kan jag ha åsikter. Speciellt när det kommer till usla sådana. Om en tavla ska målas om, eller restaureras så måste det ske med finess. Att göra uppenbara fel, som en femtedels logga i höger subdial, placera datumen fel (31 ska vara över 12) och 9-24 ska inte vara vända åt det hållet och uppenbart for små och tjocka siffror, ha fel tryck i respektive subdail samt att trycka 15, 30 och 45 i minut/sekund, är bara för mycket!
Jämförelsebilder finns på s. 67 i HEUER-tråden.
Och nu när jag tänker på det, så kanske jag tycker att ommålat är värre en franken. I alla fall om vi ska jämföra dessa två... för 2446an är åtminstone estetiskt tilltalande, även om den inte är helt rätt. Den är gjord med finessen som jag efterlyste ovan.
Hur resonerar du?Alla resonerar olika
Jo så är det... men nytt är inte lika kul å andra sidan!nytillverkade klockor börjar kännas prisvärda
Bryr mig inte, det var bara ett svar till Per vrf den hamnat hos SAV och ingen annan auktionsfirma. Vet inte deras policies..de kanske tkr ommålat är okej men inte franken...Hur resonerar du?
Såg nu att kaplans bedömer tavlan som en 7:a av 10. -Haha vilket skämt! 0-miljoner, enligt mig.
Nu är det inget faktum att någon nekat denna. Jag kan fråga runt om det nu känns viktigt.Bryr mig inte, det var bara ett svar till Per vrf den hamnat hos SAV och ingen annan auktionsfirma. Vet inte deras policies..de kanske tkr ommålat är okej men inte franken...
Bryr mig inte, det var bara ett svar till Per vrf den hamnat hos SAV och ingen annan auktionsfirma. Vet inte deras policies..de kanske tkr ommålat är okej men inte franken...
Nu vill jag inte störa diskussionen men vill ändå peta in denna. Inte lämnar man ifrån sig en sådan pjäs om den är äkta? Vilket jag förmodar att den inte är utan att kunna något om TAG..
http://www.tradera.com/item/190301/267970057/tag-heuer-monaco-armbandsur-bla-skinn-skick-normalt
denna var lättarespring därifrån
Om jag förstår det rätt så tycker du alltså att en ommålad tavla är mer fel än en franken?
Nu vill jag inte störa diskussionen men vill ändå peta in denna. Inte lämnar man ifrån sig en sådan pjäs om den är äkta? Vilket jag förmodar att den inte är utan att kunna något om TAG..
http://www.tradera.com/item/190301/267970057/tag-heuer-monaco-armbandsur-bla-skinn-skick-normalt
Kom igen nu, fel tråd. Inte vintage och det finns redan en tråd på diskussionsdelen som tar upp varningar för fakeklockor. "Blocket och andra tokiga annonser".
Lovar att frågaVarför inte fråga Per som du möter i morgon?
Han har tagit in uret och stolpat beskrivningen.
Kanske kan ge han lite hjälp?
Nej det behöver det inte vara. Det var ett rent hypotetiskt svar på varför säljaren inte gått till andra auktionshus för vinstmaximering. Möjligheten finns att hen gjortJag är ganska så nybörjare på fina klockor i allmänhet och vintage i synnerhet, men undrar ändå. Skulle ihopsatta originaldelar från samma märke men olika modeller vara värre än av en okänd person ommålad tavla? Är detta vedertaget tankesätt i klockcommunityn?
Känns inte alls viktigtNu är det inget faktum att någon nekat denna. Jag kan fråga runt om det nu känns viktigt.
Ser bra ut. Ny lysmassa i visare och förmodligen är porslinstavlan tvättad.vad tror ni om denna? ser ju rätt ok för att vara från 33 - är visarna ok?
https://www.bukowskis.com/sv/lots/846233-omega-armbandsur-30-5-x-30-5-mm
Vad fan kan den sluta på egentligen? Typ dubbla?
Problemet är ju att den blir nära perfekt med ny lysmassa och det är man jäkligt bra på idag. Svårt att avgöra hur den ser ut idag tyvärr. Men visst är det dyrt, och billigare ser jag inte att det skulle bli.- Varför är det ingen som kontrollerar fakta om uret istället för att likt en kvällstidning spekulera om "dam
- Med den budgivningen och priset som blir på den rishögen är ju masspsykosen konstaterad
lite misstänksam mot den, men har inte kollar upp den så borde väl inte uttala mig egentligen.
Skulle inte förvåna mig, men har inte så bra koll tyvärr.Vad fan kan den sluta på egentligen? Typ dubbla?
...är väl rätt, dvs det mest logiska, verk?Är vi nöjda nudå?
Let's agree to disagree. Fortfarande billig för en rindt...är väl rätt, dvs det mest logiska, verk?