Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
https://klocksnack.se/threads/fulursvarningar.37186/Jag måste fråga en sak. Finns det nån tråd där man tipsar, eller varnar rättare sagt för skumma auktioner på nätet, eller andra ställen? En möjligen-skum-auktion-tråd? Har för mig jag sett det men kanske drömt. Eller gör man det i den här tråden vi är i nu?
Och TissotNej jag gjorde inte det men den där Omegan var inte dum den heller! Disco Volante är ett utmärkt namn och flera tillverkare gör en bra sådan bl.a PP!
Tror det finns väldigt många tillverkare som gjort liknande, väldigt användbara storlekar oftast och flygande tefat kommer alltid vara coola!Och Tissot
SantTror det finns väldigt många tillverkare som gjort liknande, väldigt användbara storlekar oftast och flygande tefat kommer alltid vara coola!
Lite småsugen på att testa en sån Vad är vettigt att betala för den? Hur upplevs storleken? @Aurum m.fl.
Stor och tjock men inte så långa bandhorn, tycker den är så stor som den skall vara. En av de råaste dykarna, känns lite hårigare än min ploprof om jag ska vara ärlig.Lite småsugen på att testa en sån Vad är vettigt att betala för den? Hur upplevs storleken? @Aurum m.fl.
Lite småsugen på att testa en sån Vad är vettigt att betala för den? Hur upplevs storleken? @Aurum m.fl.
Klart du ska testa, @theargonaut ! Tjock men förvånansvärt bärbar, känns mycket smidigare än 1000meters-brorsan (även om "smidig" är ett relativt begrepp i de här sammanhangen). @Donkii var lite skeptisk till storleken när han hade min, men jag tror att han vande sig?Stor och tjock men inte så långa bandhorn, tycker den är så stor som den skall vara.
Kalasmodell! Brutaltoolig men samtidigt lite elegant på något paradoxalt sätt. Och helt klart bärbar till vardags, den kan omöjligt vara större än en modern 42 mm PO och såna har ju vanligt folk till gåbortkostym...Lite småsugen på att testa en sån Vad är vettigt att betala för den? Hur upplevs storleken? @Aurum m.fl.
Jag tänker 12-16 KKalasmodell! Brutaltoolig men samtidigt lite elegant på något paradoxalt sätt. Och helt klart bärbar till vardags, den kan omöjligt vara större än en modern 42 mm PO och såna har ju vanligt folk till gåbortkostym...
Edit: såld nu ser jag. 15k, är det där de förväntas ligga numera?
Ut med annons då!Bara till att köpa
@Grafton tog denUt med annons då!
Moohahaa!
Jag tänker 16-21 K Dörrkarmarna tar en del stryk, det är sant.Jag tänker 12-16 K
Fin , men lätt att slå i dörrkarmar o liknande i dagliga livet...
Om den inte är vattenskadad som min, då är det 35'!Moohahaa!
Jag tänker 16-21 K Dörrkarmarna tar en del stryk, det är sant.
Finns en här också:
http://www.70s-watches.com/a_to_m/mm2014.html
Riktigt ball men man får så mycket annat roligt för den pengen!
Synd att så många (alla?) av de här galna 70-talarna med gmt-bezels, jumphour, kompasser etc är tillverkade i skräpmetall och har skräpverk. Hade ju kunnat varit kul att köpa annars......"on a par in size and collectability with the Sicuras and Sornas."
(dvs skräp...)
Måste vara ommålad?Vintage dress omega finns det ju drivor av på tratten men var inte denna tavla ovanligt krispig och fin? Säljaren är uppenbart en riktig fotokonstnär i vanlig ordning.
http://www.tradera.com/item/190118/271849763/omega-inoxydable-fungerar-bra-diameter-35
Finns ju folk här som brukar kunna avgöra det med betydligt större säkerhet än mig (exempelvis du Aurum) men jag tycker inte ommålade tavlor brukar se ut så där men då har jag inte djupdykt i text, index osv. Och boetten ser faktiskt ganska fin ut också även om det är svårt att säga utifrån de dåliga bilderna, skulle gissa på att den skramlat runt lite i en låda bara. Är den så fin som jag tror är den ju helt klart värd utropet.Måste vara ommålad?
Udda färg på tavlan och lysmassan är fel på index. Minutskalan sitter inte rätt mot visarna. Fel struktur på sekundvisarens nedsänkning i tavlan. Även kanten ner mot sekundskalan är för tillrundad. Ser inte bra ut enligt mig.Finns ju folk här som brukar kunna avgöra det med betydligt större säkerhet än mig (exempelvis du Aurum) men jag tycker inte ommålade tavlor brukar se ut så där men då har jag inte djupdykt i text, index osv. Och boetten ser faktiskt ganska fin ut också även om det är svårt att säga utifrån de dåliga bilderna, skulle gissa på att den skramlat runt lite i en låda bara. Är den så fin som jag tror är den ju helt klart värd utropet.
Lumen på siffrorna ser ju riktigt grynig och dålig ut. Ser ut som att 6an har blivit lätt utsmetad?Finns ju folk här som brukar kunna avgöra det med betydligt större säkerhet än mig (exempelvis du Aurum) men jag tycker inte ommålade tavlor brukar se ut så där men då har jag inte djupdykt i text, index osv. Och boetten ser faktiskt ganska fin ut också även om det är svårt att säga utifrån de dåliga bilderna, skulle gissa på att den skramlat runt lite i en låda bara. Är den så fin som jag tror är den ju helt klart värd utropet.