• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

URsinne

Audemars
2-Faktor
Jag måste fråga en sak. Finns det nån tråd där man tipsar, eller varnar rättare sagt för skumma auktioner på nätet, eller andra ställen? En möjligen-skum-auktion-tråd? Har för mig jag sett det men kanske drömt. Eller gör man det i den här tråden vi är i nu?
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Nej jag gjorde inte det men den där Omegan var inte dum den heller! Disco Volante är ett utmärkt namn och flera tillverkare gör en bra sådan bl.a PP!
Och Tissot :)

IMG_20160612_122322_498.JPG
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Lite småsugen på att testa en sån :) Vad är vettigt att betala för den? Hur upplevs storleken? @Aurum m.fl.

Stor och tjock men inte så långa bandhorn, tycker den är så stor som den skall vara.
Klart du ska testa, @theargonaut ! Tjock men förvånansvärt bärbar, känns mycket smidigare än 1000meters-brorsan (även om "smidig" är ett relativt begrepp i de här sammanhangen). @Donkii var lite skeptisk till storleken när han hade min, men jag tror att han vande sig?
 

frere

Audemars
2-Faktor
Lite småsugen på att testa en sån :) Vad är vettigt att betala för den? Hur upplevs storleken? @Aurum m.fl.
Kalasmodell! Brutaltoolig men samtidigt lite elegant på något paradoxalt sätt. Och helt klart bärbar till vardags, den kan omöjligt vara större än en modern 42 mm PO och såna har ju vanligt folk till gåbortkostym...

Edit: såld nu ser jag. 15k, är det där de förväntas ligga numera?
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Kalasmodell! Brutaltoolig men samtidigt lite elegant på något paradoxalt sätt. Och helt klart bärbar till vardags, den kan omöjligt vara större än en modern 42 mm PO och såna har ju vanligt folk till gåbortkostym...

Edit: såld nu ser jag. 15k, är det där de förväntas ligga numera?
Jag tänker 12-16 K
Fin , men lätt att slå i dörrkarmar o liknande i dagliga livet...
 

MartinL

Omega
Måste vara ommålad?
Finns ju folk här som brukar kunna avgöra det med betydligt större säkerhet än mig (exempelvis du Aurum) men jag tycker inte ommålade tavlor brukar se ut så där men då har jag inte djupdykt i text, index osv. Och boetten ser faktiskt ganska fin ut också även om det är svårt att säga utifrån de dåliga bilderna, skulle gissa på att den skramlat runt lite i en låda bara. Är den så fin som jag tror är den ju helt klart värd utropet.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Finns ju folk här som brukar kunna avgöra det med betydligt större säkerhet än mig (exempelvis du Aurum) men jag tycker inte ommålade tavlor brukar se ut så där men då har jag inte djupdykt i text, index osv. Och boetten ser faktiskt ganska fin ut också även om det är svårt att säga utifrån de dåliga bilderna, skulle gissa på att den skramlat runt lite i en låda bara. Är den så fin som jag tror är den ju helt klart värd utropet.
Udda färg på tavlan och lysmassan är fel på index. Minutskalan sitter inte rätt mot visarna. Fel struktur på sekundvisarens nedsänkning i tavlan. Även kanten ner mot sekundskalan är för tillrundad. Ser inte bra ut enligt mig.
 

DrKlocka

Audemars
Finns ju folk här som brukar kunna avgöra det med betydligt större säkerhet än mig (exempelvis du Aurum) men jag tycker inte ommålade tavlor brukar se ut så där men då har jag inte djupdykt i text, index osv. Och boetten ser faktiskt ganska fin ut också även om det är svårt att säga utifrån de dåliga bilderna, skulle gissa på att den skramlat runt lite i en låda bara. Är den så fin som jag tror är den ju helt klart värd utropet.
Lumen på siffrorna ser ju riktigt grynig och dålig ut. Ser ut som att 6an har blivit lätt utsmetad?
Påminner rätt mycket om de drösvis med ommålade Omegor jag såg i Aten när jag var där sist...
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Det är alldeles för kladdiga minutmarkeringar, text, logga på den för att det ska vara originaltavla om inte annat. Timsiffrorna som sagts också. Relumade timsiffror gör inte mig så mycket om det är riktigt gjort men det är det inte på den. Och tavlan är tydlig omlackning, inte speciellt snyggt gjort heller.
 

MartinL

Omega
Jag kommer fan aldrig lära mig att se vad som är fulmålat... Men Indienmålade Orisklockorna som ser ut som barnteckningar kan jag! Håller mig till riktigt mögliga pjäser så vet man vad man får.
 
Topp