• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

http://www.tradera.com/item/1010/277051378/volvo-l3304
IMG_0520.JPG

Behövs bara två budgivare med mer pengar än koll

Många handlar på auktionshusen för att det känns säkert med retur osv

Sen ska köparen den betala den oxå, inte alltid det händer

Många klockor som köps på tex pantauktioner dyker sen upp i deras webbshop pga ånger eller att köparen ej betalar

Behövs bara två budgivare med mer pengar än koll

Många handlar på auktionshusen för att det känns säkert med retur osv

Sen ska köparen den betala den oxå, inte alltid det händer

Många klockor som köps på tex pantauktioner dyker sen upp i deras webbshop pga ånger eller att köparen ej betalar
Självklart. Blev bara förvånad att det var den av de två 16013 som såldes som gick för ungefär 10 000kr mer. Jag trodde att den andra (blå vignette-tavla med diamantindex, fullset med servicekvitto, cert, värderingsintyg, box osv) skulle bli den dyrare.

Självklart. Blev bara förvånad att det var den av de två 16013 som såldes som gick för ungefär 10 000kr mer. Jag trodde att den andra (blå vignette-tavla med diamantindex, fullset med servicekvitto, cert, värderingsintyg, box osv) skulle bli den dyrare.

Låter givetvis mer rimligt då en vignetttavla samt cert/boxar är direkt värdehöjande men kan vara så enkelt att det är arvegods som säljs och köpare som bjuder i affekt

En cool JCL i delar, med urverks delar (komplet?) och boetten. Man får en ikea känsla över det hela.
1794221_3.jpg

http://www.auction2000.se/auk/w.Object?inSiteLang=SWEDISH&inC=AS&inA=20170303_1651&inO=291
Haha, cool grej!
OM den är komplett så borde den vara värd en slant. Gamla hammarautomater är ju coola som de är - inte minst om det står JLC på tavlan.

Kan väl närmast liknas vid alla de hundratals bilprojekt som säljs ut på Blocket i tid och otid. Ibland hinner verkligheten ikapp!

Haha eller hur? Jag är ju en optimist och drömmare av rang, går mitt span för marknadsvärde kommer jag inte ha en chans. Så jag ser helst att alla ställer in sig på antiklimax som vanligt.
Detta kan bli kärvt för dig hälsomässigt @virrooo. Hoppas allt löser sig och den går för under marknadsvärdet.
Du landade ju riktigt bra Flinga till ett bra pris.

Tillbaka
Topp