Jag tror det. Air King är en cool modell och den är väl automatiskt om jag inte missminner mig? Men, borde nog skriva ca 15 istället för 15+.Låter dyrt? Eller är dem där nu?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag tror det. Air King är en cool modell och den är väl automatiskt om jag inte missminner mig? Men, borde nog skriva ca 15 istället för 15+.Låter dyrt? Eller är dem där nu?
Hade span på Air King för några år sedan, tyckte de låg på 15 redan då, kanske med länk och lite lull-lull i o f s. Har inte tittat jättemycket på sistone men jag skulle säga att 15 är helt ok för den där. Tillsnyggad men i generellt fint skick exteriört åtminstone. Jag tycker fortfarande Air King är en cool modell, snarast underskattad skulle jag säga. 5500 är rätt ref dessutom.Jag tror det. Air King är en cool modell och den är väl automatiskt om jag inte missminner mig? Men, borde nog skriva ca 15 istället för 15+.
Det är ju en bit kvar tills auktions slut...https://www.pantbanken.se/auktioner/visa-auktionsvara/?f_id=562258&fritext=&f_Typ=Klockor&pris_min=&pris_max=&length=20&offset=0&kontor=&sortering=f_pris_sok desc&listposition=5
Kanske är helt ute och cyklar, men även i halvtaskigt skick och head only borde väl denna vara värd mer? Vad säger vintage-panelen? Även dåliga ex på chrono24 ligger ju på iaf 100+.
Usch, den ser inte bra ut heller...Börjar bli löjligt dyrt med Omega, eller missar jag något? http://www.tradera.com/item/190118/283720890/omega-seamaster-30
Overkligt, guld på stål och taskiga bilder, ändå uppe i de pengarna?!Börjar bli löjligt dyrt med Omega, eller missar jag något? http://www.tradera.com/item/190118/283720890/omega-seamaster-30
Usch, den ser inte bra ut heller...
Overkligt, guld på stål och taskiga bilder, ändå uppe i de pengarna?!
Har de verkligen det? Tycker fortfarande dem brukar sluta runt 3000. Nu har väl iofs klockan i auktionen svart tavla vilket är lite mer åtråvärt (om ej omålad), men den summan hoppas och tror jag måste vara en avstickare mot det normala?!Känns som Seamaster 30 och 600 procentuellt sett stuckit iväg rejält de senaste åren.
Tror jag gav runt 3,5-4K för min NOS 600 för några år sedan vilket då kändes som normalpris för en i toppskick. Har använt den några gånger sedan dess så det finns väll numera några tunna hairlines.
Inte för att jag ska sälja men det vore roligt att veta vad man skulle få för denna med box, läder och spänne från Omega?
Det känns väldigt knepigt, men det är ju sällan "klocksamlare" som köper dem för de priserna. Okunniga som tycker den ser "fantastisk" ut. Den ser ju riktigt bra på bilderna om man har ett otränat öga. Kikar man närmare så finns det helt klart brister. Går det ens att hitta en skarp kant på den där? Ser totalt sönderpolerad ut med en amatörtrissa.Har de verkligen det? Tycker fortfarande dem brukar sluta runt 3000. Nu har väl iofs klockan i auktionen svart tavla vilket är lite mer åtråvärt (om ej omålad), men den summan hoppas och tror jag måste vara en avstickare mot det normala?!
Jag har inte hållit superkoll men de jag kikat på denna modellen men de auktioner jag följt har riktigt risiga gått runt 3k och bra skick utan orginalläder runt 5-6k. Har som sagt var inga planer på att sälja och på så vis har det ingen betydelse men bara för 2-3 år sedan kunde man få en risig för 1,5k och en bra skick för 3k. Ingen jätteprisskilland men 100% på den tiden får vällHar de verkligen det? Tycker fortfarande dem brukar sluta runt 3000. Nu har väl iofs klockan i auktionen svart tavla vilket är lite mer åtråvärt (om ej omålad), men den summan hoppas och tror jag måste vara en avstickare mot det normala?!
Jag tycker inte att jag sett de priserna (runt 5 och lite över) för annat än som du säger väldigt fina objekt (byrålådsfynd som sällan använts). Vanliga fina bruksex med vanliga ljusa tavlan tycker jag fortfarande brukar sluta runt 3 - 3,5 om inte automatiska.Jag har inte hållit superkoll men de jag kikat på denna modellen men de auktioner jag följt har riktigt risiga gått runt 3k och bra skick utan orginalläder runt 5-6k. Har som sagt var inga planer på att sälja och på så vis har det ingen betydelse men bara för 2-3 år sedan kunde man få en risig för 1,5k och en bra skick för 3k. Ingen jätteprisskilland men 100% på den tiden får väll
ses som en bra procentuell ökning.
Jag tycker inte att jag sett de priserna (runt 5 och lite över) för annat än som du säger väldigt fina objekt (byrålådsfynd som sällan använts). Vanliga fina bruksex med vanliga ljusa tavlan tycker jag fortfarande brukar sluta runt 3 - 3,5 om inte automatiska.
Kan dock ha fel, kanske de ex jag sett varit till nästan fyndpriser.
Overkligt, guld på stål och taskiga bilder, ändå uppe i de pengarna?!
Du har helt rätt där! Jag har köpt en och annan riktigt fin klocka på tradera för kaffepengar tack vare asdåliga foton. En Tissot Antimagnetique som var så dåligt fotad att man knappt kunde urskilja var det ens var för märke, till exempel. Tillverkad 1942, grymt skick och går perfekt för ca 60kr. Dom brukar gå för 800+ på tratten oftast.Säger emot dig på en punkt - Bilderna.
För att vara en Tradera-annons så är dessa ju löjligt säljande. Klockan ser tokläcker ut och det är nästan så att jag glömmer att kika på detaljerna.
Men visst, för att få fram de senare kunde hen tagit lite annorlunda bilder. Men då hade vederbörande heller inte fått 9300kr.
Detta är säkert ingen klocka som gått till någon klockintresserad, utan snarare till någon som är lite med på Omega-hypen och som blivit kär i bilderna.
Horribelt överpris, knappast original krona heller..Börjar bli löjligt dyrt med Omega, eller missar jag något? http://www.tradera.com/item/190118/283720890/omega-seamaster-30
Har bristande kunskap för att säga något om klockan men denna känns rätt trevlig
http://www.ebay.de/itm/Omega-Speedmaster-1969/263045737431?ssPageName=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p2055119.m1438.l2649
Jag tycker den ser skarp ut, kan du visa en bild där man ser amatörpoleringen?Rätt kass urtavla med konstig lume. Kass bezel och tydliga spår av amatörpolering, annars trevlig i övrigt
Har bristande kunskap för att säga något om klockan men denna känns rätt trevlig
http://www.ebay.de/itm/Omega-Speedmaster-1969/263045737431?ssPageName=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p2055119.m1438.l2649
Rätt kass urtavla med konstig lume. Kass bezel och tydliga spår av amatörpolering, annars trevlig i övrigt
Jag tycker den ser skarp ut, kan du visa en bild där man ser amatörpoleringen?
Det kan du inte mena?
Inte? Ommålad tavla? (hade det lite på känn) Men spontant såg den kul ut.Det kan du inte mena?
Haha nej jag har inte en aning, men tyckte den såg hemsk ut!Inte? Ommålad tavla? (hade det lite på känn) Men spontant såg den kul ut.
Teach me!
Haha nej jag har inte en aning, men tyckte den såg hemsk ut!
Kan inte tro att något dylikt lämnat en Omega fabrik.
Lumen är alldeles utsmetad, kan tänka mig att den är applicerad med typ en fettspruta.
Sen tycker jag sällan att den där typen av kulör på en Omega-tavla verkar vara korrekt när de som faktiskt kan något har synpunkter
Ja den är typ smörkrämsfärgad :SVar tvungen att kolla igen, och jo, får hålla med dig. Lumen har även en lite märklig färg?
Den där är riktigt ommålad, huga!