• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Vad är syftet? Förstår inte kan inte gynna dem eller säljare?
Det finns många teorier om vad som är bäst (kolla i gamla trådar om just Klockkvaliten) Lågt pris lockar fler budgivare osv. Jag vet inte vad som ger bäst slutresultat men kan konstatera att det i det här specifika fallet är ett utropspris som nog är betydligt lägre än vad en del internationella hus hade satt.

Det finns många teorier om vad som är bäst (kolla i gamla trådar om just Klockkvaliten) Lågt pris lockar fler budgivare osv. Jag vet inte vad som ger bäst slutresultat men kan konstatera att det i det här specifika fallet är ett utropspris som nog är betydligt lägre än vad en del internationella hus hade satt.
Jo jag vet att de gjort så i tidigare auktioner. Jag tänker att för dem måste ju slutpriset vara det intressanta inte antalet som har budat. Även om det självklart finns ett värde i att de som följer auktionen är många i antal.

Jo jag vet att de gjort så i tidigare auktioner. Jag tänker att för dem måste ju slutpriset vara det intressanta inte antalet som har budat. Även om det självklart finns ett värde i att de som följer auktionen är många i antal.
Det är väl som lockpriser på lägenheter... Tror tyvärr det funkar då man får många budgivare och många har svårt att sluta bjuda vid sitt på förhand tänkta tak. Men man tar ju en risk så som Kaplans gör. Det var ju en del objekt på förra kvalitén som gick billigt vill jag minnas. På lgh finns det ingen risk eftersom säljaren kan tacka nej till bud 30% över utgångspriset (vilket är helt sinnessjukt...)

Det är väl som lockpriser på lägenheter... Tror tyvärr det funkar då man får många budgivare och många har svårt att sluta bjuda vid sitt på förhand tänkta tak. Men man tar ju en risk så som Kaplans gör. Det var ju en del objekt på förra kvalitén som gick billigt vill jag minnas. På lgh finns det ingen risk eftersom säljaren kan tacka nej till bud 30% över utgångspriset (vilket är helt sinnessjukt...)

Rätta mig om jag har fel, men var det inte något rop (antingen på Kaplans eller Bukowskis) som hade riktigt lågt utrop, budgivning som stannade på nästan tio gånger det, men som ändå inte nådde reservationspris?
Ganska liten risk då också.

EDIT
Bukowskis-kvalitén var det nog. Kommer inte ihåg klockan.

Rätta mig om jag har fel, men var det inte något rop (antingen på Kaplans eller Bukowskis) som hade riktigt lågt utrop, budgivning som stannade på nästan tio gånger det, men som ändå inte nådde reservationspris?
Ganska liten risk då också.

EDIT
Bukowskis-kvalitén var det nog. Kommer inte ihåg klockan.
Ok, där ser man. Tror inte Kaplans har så hög areservationspriser kontra utrop?

https://www.pantbanken.se/auktioner...0&offset=0&kontor=&sortering=&listposition=66

auktionsvara_768717_stor.jpg

Vet någon om det sitter rätt HM ring på heuer 1163 'an utlagd på kaplands kvalite?
Den med "lumepricken" kl 12 brukar väl annars sitta på modeller med platt glas som 11630.

Vet någon om det sitter rätt HM ring på heuer 1163 'an utlagd på kaplands kvalite?
Den med "lumepricken" kl 12 brukar väl annars sitta på modeller med platt glas som 11630.
Finns med lumeprick även på 1163:an. Det som är avgörande är vinkeln på ringen, platt på 11630 och svagt vinklad på 1163. Tycker det här ser ok ut men det är svårt att vara helt säker utan att se den live.

Jag kan inget om honecomb tavlor. Men är det så här "slarviga" de är?
Bilden är väl inte direkt högupplöst men det är knappast enkelt att trycka på en sån yta. Ville bara tipsa då jag gillade den så jag hoppas inte att någon missförstår. Jag har dålig direkt koll i ämnet.

Tillbaka
Topp