• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Vilket uppenbarligen är riskabelt. I detta fall så lades budet för tvåan två timmar innan avslutad auktion. Jag tvivlar på att den köparen tänkt komma tillbaka i sista sekunden

Ja tydligen, fortfarande så stor del av budgivningarna fungerar på tratten, vilket de själva mycket väl Känner till. Nej just den budgivaren behöver ju nödvändigtvis inte komma tillbaka för mer bud eftersom denne tydligen fått för sig att buda under auktionsveckan. Däremot skulle det ju kunna stå ett par till budgivare som ännu inte budat redo att lägga sina bud.

Säger inte att metoden att lägga bud sent är bra eller dålig, bara att det är normalfallet på tradera (känner Själv att exponeringen för budringar och liknande minimeras).

• Like
Reactions: Per
Man behöver inte krångla till det, och det finns två alternativ som jag ser det i och med det verifierade tekniska problemet.
1: Låt högstbjudande i gängse ordning få sitt objekt. Det beslutar du och ingen annan. Det är din auktion. Om du anser att du förlorar på det är det i så fall ditt beslut.
2: Förklara för den högstbjudande och eventuella andra som klagar, att du ämnar låta auktionen gå om på grund av tekniska problem. I den nya auktionsbeskrivningen anger du varför objektet startas om (hänvisa till Traderas egen förklaring).
Tradera är endast plattformen som du använder, har de tekniska problem i auktionernas slutskede i vilket de flesta bud läggs, har du all rätt att låta auktionen gå om.

Man behöver inte krångla till det, och det finns två alternativ som jag ser det i och med det verifierade tekniska problemet.
1: Låt högstbjudande i gängse ordning få sitt objekt. Det beslutar du och ingen annan. Det är din auktion. Om du anser att du förlorar på det är det i så fall ditt beslut.
2: Förklara för den högstbjudande och eventuella andra som klagar, att du ämnar låta auktionen gå om på grund av tekniska problem. I den nya auktionsbeskrivningen anger du varför objektet startas om (hänvisa till Traderas egen förklaring).
Tradera är endast plattformen som du använder, har de tekniska problem i auktionernas slutskede i vilket de flesta bud läggs, har du all rätt att låta auktionen gå om.

Det blir säkerligen bra i slutändan, det är bara genuint synd om kunderna och rätt irriterande för alla säljare då det är många mail som ska besvaras, pengar ska återbetalas och sedan ska auktioner startas om.

Det blir säkerligen bra i slutändan, det är bara genuint synd om kunderna och rätt irriterande för alla säljare då det är många mail som ska besvaras, pengar ska återbetalas och sedan ska auktioner startas om.
Det är en del i verksamheten, att hantera problem som uppstår. Att kalla en kundjänst för horor tycker jag är ett riktigt lågvattenmärke. Om man får så högt bloddtryck av tekniska problem och inte kan styra sin primitiva impulser finns det annat att ägna sig åt.

Det är en del i verksamheten, att hantera problem som uppstår. Att kalla en kundjänst för horor tycker jag är ett riktigt lågvattenmärke. Om man får så högt bloddtryck av tekniska problem och inte kan styra sin primitiva impulser finns det annat att ägna sig åt.

Det får du gärna tycka, du har förmodligen rätt. Dessvärre så tar ju inte tratten ansvar för sina fel och skyller ifrån sig på tredje part, länkar till sina sketna regler som de uppenbarligen själva inte uppfyller och då förtjänar de dessvärre lite okvädes ord slängda åt sitt håll. Att ta hand om händerna som göder ägarnas fickor bör anses vara ytterst relevant. Jag tog hand om problemen som uppstod ASAP, är bara irriterad på Traderas agerande.

Wow, vilket skick. NOS? Kul att se hur de såg ut ursprungligen.
https://www.bukowskis.com/sv/lots/949983-mido-multifort-armbandsur-24-5-mm
10693659_bukobject.jpg
10693657_bukobject.jpg

Jag har ju en samtida; https://klocksnack.se/threads/salvador-dalis-klockor-–-yo-mido.70583/
IMG_9379.JPG

Bilagor

• 10693658_bukobject.jpg
    10693658_bukobject.jpg
    13.9 KB · Visningar: 5
Klocka i @Gummo eller @jakob.dala smak? Vem tusan är Helge Alexander Arvidson?
https://www.bukowskis.com/sv/lots/915332-l-eicht-mayer-co-lucerne-armbandsur-25-x-30-39-mm
10703039_bukobject.jpg
10703040_bukobject.jpg

Här är en till av Helges klockor. Kan det vara Helges blod, hår och hudrester kl 4? :wideyed:
https://www.bukowskis.com/sv/lots/915333-armbandsur-32-5-x-32-5-mm
10702923_bukobject.jpg
Haha jag tänkte EXAKT samma sak... Helge kanske kände en stridspilot under kriget, som har blodat lite på klockorna? Det skulle ju säkert dra upp värdet... :D

Ingen som helst aning vad Helge är känd för. Det var det bästa resultatet google kunde spotta fram. Buckan har tidigare sålt ett fickur från HAA https://www.bukowskis.com/sv/auctio...ket-watch-52-mm-hunting-case?from_language=en
Hallå grabbar, trevlig helg snart!
Bara en undran, vem är Helge Alexander Arvidsson (1886-1962). Någon man borde ha koll på?

Hej,

Ingen kändis men samlare av antikviteter och det har sålts en hel del annat på Bukowskis med provinsens från den familjen som önskar att det står med av olika orsaker.

Tror personligen inte att det ökar värdet på just dessa klockor.

Mvh

Mikael Wallhagen

Hallå grabbar, trevlig helg snart!
Bara en undran, vem är Helge Alexander Arvidsson (1886-1962). Någon man borde ha koll på?

Hej,

Ingen kändis men samlare av antikviteter och det har sålts en hel del annat på Bukowskis med provinsens från den familjen som önskar att det står med av olika orsaker.

Tror personligen inte att det ökar värdet på just dessa klockor.

Mvh

Mikael Wallhagen
Kul att veta, tackar! Det kanske är direktören från Motala ändå!?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp