• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Tack för infon, med tanke på att denna inte går(står att det sannolikt är batteriet) så kanske en liknande prisbild bör gälla? Tyvärr är den redan uppe i det så får se om jag får chans att ta den.
Tack för inputen!
Möjligt. Notera dock att jag uppdaterade min text. Den låg ute som damur, vilket kan ha gjort att den gick billigare än om det stått herrur. Det är dock den traditionella storleken på en Tank, så snarare herrur eller unisex. Sen är nog tavlan med index mer eftertraktad.

Möjligt. Notera dock att jag uppdaterade min text. Den låg ute som damur, vilket kan ha gjort att den gick billigare än om det stått herrur. Det är dock den traditionella storleken på en Tank, så snarare herrur eller unisex. Sen är nog tavlan med index mer eftertraktad.

Det kan såklart påverka priset.
Föresten, din är riktigt fin! ;)

Tackar! Prickarna som syns på tavlan är inte damm, utan nån slags defekt i lacken. Om det var en Rolex hade den säkert kallats för star dust dial eller nåt! Ser ut som en stjärnhimmel och ger tavlan lite liv!
oo, star dust cariter! Bra skit :D
Kan tänka mig att de ser ännu bättre ut i verkligheten.
Fick tyvärr släppa denna, blev överbudad och den forsätter gå :(. Får leta efter nästa istället, hade kunna gått upp mer om jag visste att den gick men vågade inte öka mer på denna.

Fick tyvärr släppa denna, blev överbudad och den forsätter gå :(. Får leta efter nästa istället, hade kunna gått upp mer om jag visste att den gick men vågade inte öka mer på denna.
Lycka till! Dom finns även med svart, röd och nån slags randig mystery dial, ifall den looken tilltalar.

Bra att släppa den, går att få tag på i solitt guld för marginellt mer pengar.

Bra att släppa den, går att få tag på i solitt guld för marginellt mer pengar.
Agreed. Jävlar vad högt den gick.
För någons skull hoppas jag verkligen att det räcker med nytt batteri.
Köpte en likadan (bra skick, men inte som denna) på Tradera också med "Fungerar ej" och hoppades på att batteribyte skulle räcka.
...det gjorde det inte. Men då betalade jag bara runt femtonhundra!

Kollar en del på ebay, men de flesta jag sett har antingen haft ett högt pris (+20k) eller vart den mindre storleken 22x27 vilket jag tror kommer bli för litet för mig. Dåligt med solid guld också tycker jag?
Får ha bättre utkik där helt enkelt!

Om jag tänker 5-8k för en guld på silver och strax över 10-12k för en solid, är de någorlunda rätt eller är jag ute och cyklar? Letar främst en med vit tavla och romerska siffror.

Kollar en del på ebay, men de flesta jag sett har antingen haft ett högt pris (+20k) eller vart den mindre storleken 22x27 vilket jag tror kommer bli för litet för mig. Dåligt med solid guld också tycker jag?
Får ha bättre utkik där helt enkelt!

Om jag tänker 5-8k för en guld på silver och strax över 10-12k för en solid, är de någorlunda rätt eller är jag ute och cyklar? Letar främst en med vit tavla och romerska siffror.
Tycker det är snål skillnad mellan metallerna. Nypris är ju typ 20 jämfört med 70’. Tycker en i herrstorleken bör kosta runt 15’ med lilla spännet. Går att hitta billigare men de ligger ofta på runt 20’ på annons.

Tycker det är snål skillnad mellan metallerna. Nypris är ju typ 20 jämfört med 70’. Tycker en i herrstorleken bör kosta runt 15’ med lilla spännet. Går att hitta billigare men de ligger ofta på runt 20’ på annons.

ok tack! Då var jag helt off på helguld, men ska ha bättre utkik på ebay.

Helt vildt!

upload_2017-10-17_20-44-32.png

http://styleintime.com/Vintage-Watc.../omega-chronometre-caliber-30t2rg-sc-sold/78/

Den är rätt lik denna. Trycket är dock ganska annorlunda. Jag är fortfarande skeptisk fastän jag är nybörjare på ämnet. :)

2C44D8AC-E415-4EE0-8AEF-4D17EB21809F.jpeg

Här är ytterligare en.

7EC473A8-B884-48A6-A1E8-E00C7FCAA9F5.jpeg

Jag har svårt att tro dels på skicket men också den betydligt bredare och större texten. Känns som en redial för mig. Varför är texten så förbaskat stor på tavlan som i princip ser ny ut? Utan att vara expert på äldre ur så är det väl en rätt så vanlig tell?

8E92F750-0C6C-4FB8-85AE-B0D2386E80BE.jpeg

Senast ändrad:
@Kamelen

Korspostar lite. Jag säger inte att du har fel men vore spännande att se från din bok och även diskutera. Du kan ämnet bättre men jag är fortfarande inte övertygad. Om du nu vill munhuggas lite dvs. :)

@Kamelen

Korspostar lite. Jag säger inte att du har fel men vore spännande att se från din bok och även diskutera. Du kan ämnet bättre men jag är fortfarande inte övertygad. Om du nu vill munhuggas lite dvs. :)

Skicket är väldigt bra överlag på ur och box och det är ovanligt men ej omöjligt,angående tavlans typsnitt så vill jag påstå att SAVs ur är tidigare än de objekt du jämför med.Det är en lång historia om 30t2rg produktion som var kort,de levererades från omega fram till tidigt 60 talet.så detta gör att ordinarie tabeller ej alltid stämmer.

På väg till sängs men fortsätter gärna i morgon om ok?

• Like
Reactions: Per
Tillbaka
Topp