• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

alexndr

Rolex
2-Faktor
Nja, servad och servad är nog en sanning med modifikation. Fulservade så att de precis tickar är nog snarare sanningen. Tänker alltid på @alexndr s blogginlägg om hans erfarenhet med en favre leuba från Indien som var "servad" med tejp och superlim. :)

http://sylar.blogg.se/2012/september/att-importera-en-favre-leuba-fran-indien-forts.html

Så här i efterhand har jag insett att min engelska inte var klockren men inget trumfar:

"SIR, AS YOU SAY I USE TAPE AND GLUE IN THE MOVEMENT BUT I CANNOT AGREE WITH YOU BECAUSE IF II WILL USE TAPE OR GLUE WATCH CANNOT PROPER WORK AND I CANNOT DOING BUSINESS WITH EBAY."
 

BoEtt

Rolex
Så här i efterhand har jag insett att min engelska inte var klockren men inget trumfar:

"SIR, AS YOU SAY I USE TAPE AND GLUE IN THE MOVEMENT BUT I CANNOT AGREE WITH YOU BECAUSE IF II WILL USE TAPE OR GLUE WATCH CANNOT PROPER WORK AND I CANNOT DOING BUSINESS WITH EBAY."
Ojojoj... det här med klockor kan vara frustrerande, men att även behöva ha idioter i andra ändan, suck! Måste säga att du hanterade det hela med stort tålamod. :eek:
 

alexndr

Rolex
2-Faktor
Killen har lustigt nog 100%(!!) positiv feedback. :D Och dessutom aktiv än idag.

Jag tror problemet är att man ger feedback direkt när man fått varan levererad.
Mitt ex tickade ju faktiskt 6 månader innnan det gav upp. Den höll sig inom 1 minut på dygnet och på den tiden var jag inte så nogräknad.
Hade jag öppnat den direkt eller kört den i en Timegrapher hade jag kanske till och med returnerat den direkt.
 

ConElPueblo

Panerai
Var der nogen, der fik kolde fødder? ;)

http://www.lauritz.com/da/auktion/omega-chronometre-herrarmbandsur/i4827458/


35FD9E75A6244A006F2E905178D529FB
 

ConElPueblo

Panerai
Oj, det är den som låg på Stockholms Auktionsverk? Men auktionsfirmorna är numera i samma koncern, så den kanske inte hämtades ut/returnerades? Känns inte som om den kommer gå för 46k + provision igen.

Det er den samme, ja. Alle varer fra Auktionsverket bliver avertiseret på Lauritz, derfor linket. Man skal være oprettet på Auktionsverket for at kunne byde på dem. Der er flere ure, der er blevet leveret tilbage - bl.a. en VIRKELIGT fed Tissot Chronograph: https://online.auktionsverket.se/1711/498761-tissot-kronograf-herrarmbandsur/?fr=la
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor

ConElPueblo

Panerai
Bandhornen, övre högra är rejält defekt. Allt går väl att åtgärda men guldet är nog rätt tunnt. Detta som fick mig att avstå iaf.

Ok, jeg har ikke set det live, det lyder som om, at du har? På det ene billede ser det HELT forkert ud, mens der ikke er noget at se andre steder, så jeg tænkte, at det var noget med fotoet, der snød.
 

Brunleif

Panerai
Ser inga direkta fel. Boetten har fått sig lite stryk genom åren (ser inte särskilt rund ut längre om man kikar nära) och tavlan är inte perfekt, men det senare uppskattar jag. Jag är inget jättefan av SC-boetterna med smala bandhorn, men även detta är subjektivt.
Tack för hjälpen :)
Tänker mig att den kanske bärs lättare med tunna bandhorn för oss med veka handleder.
 
  • Like
Reactions: PJW

ConElPueblo

Panerai
Ser väl illa ut på alla bilder? Inte sett den irl.

Som jeg ser billederne, ser det helt forkert ud på nr. 5 - som om de øverste horn er flere mm kortere! På et par af de andre billeder ser det ud som om, at det ene horn er skævt. Men jeg kender Omega-referencer, hvor hornene også ser skæve ud, når der bliver taget billeder, uagtet af boetten er helt i orden. Og på det billede, hvor hornene ser MEGET kortere ud, er der optisk ikke plads til en rem mellem bandstiften og boetten, selvom der tydeligt er det på de andre billeder. Jeg tror mere, at der er en eller anden forvrængning på det 5. billede, end at begge horn er meget kortere end de andre... Jeg er mere lunken over for de tre ( o_O !) forskellige visere på subdials og den manglende tekst på tavlen :(

Jeg ville ønske, at der var en, der havde set dem live, da jeg nok næppe ender med at købe uret uanset hvad, og jeg er så frygtelig nysgerrig :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Som jeg ser billederne, ser det helt forkert ud på nr. 5 - som om de øverste horn er flere mm kortere! På et par af de andre billeder ser det ud som om, at det ene horn er skævt. Men jeg kender Omega-referencer, hvor hornene også ser skæve ud, når der bliver taget billeder, uagtet af boetten er helt i orden. Og på det billede, hvor hornene ser MEGET kortere ud, er der optisk ikke plads til en rem mellem bandstiften og boetten, selvom der tydeligt er det på de andre billeder. Jeg tror mere, at der er en eller anden forvrængning på det 5. billede, end at begge horn er meget kortere end de andre... Jeg er mere lunken over for de tre ( o_O !) forskellige visere på subdials og den manglende tekst på tavlen :(

Jeg ville ønske, at der var en, der havde set dem live, da jeg nok næppe ender med at købe uret uanset hvad, og jeg er så frygtelig nysgerrig :)
Du brukar inte köpa ur på distans? Helt uppenbart att bandhornen är rejält böjda och misshandlade. Det ser du även på baksidan av bandhornen.
 
Hade missat att den var fixad, men tyckte att den såg rätt fräsch ut för åldern och priset. Får se men om det inte är mer än så så kanske jag slår till beroende på priset.
 
Topp