• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

seikoswede

Panerai

Vilken läcker tavla! Grov linne typ. Riktigt snyggt

Tycks vara @seikoswede som är säljare
https://klocksnack.se/threads/dagens-vintageur.4400/page-1722#post-2092186
8F68CDFB-83FA-4680-BF86-A7F1CA5E0478.png

Sjukt läcker.
Den får några bud från mig.

Ingen klarar sig undan Rozzy verkar det som!?:D

Kan tillägga att jag bar den häromdagen och den funkade fint de timmarna. Har ingen aning om service, ålder eller något som helst annat angående klockan. Fick den i ett parti jag köpte för ett tag sedan.

Jim
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Det hoppas jag sannerligen inte för de pengarna. Jag tycker nog tavlan ser riktig ut om än tämligen förstörd.
Ja ni har nog rätt. Tyckte den såg så skum ut bara, men det tyckte jag även om det andra exemplaret som @Anders Forsberg länkade här ovanför. Markeringarna i vänstra subdialen är lite olika dock - fetare horisontella/vertikala i den du länkade.

Edit: Hm, kanske bilden som luras..
 

Joakim C

Cartier
Udda sak som ligger ute i Göteborg. Någon som vet varav värderingen (450000)? Redan uppe i 55000 men ej nått bevakning? 32mm?
https://auctionet.com/sv/708211-armbandsur-audemars-piguet-co-worldtime-stal-manuell-ca-1943
medium_item_708211_185f362f49.jpg
medium_item_708211_abdc3ba53d.jpg
En udda och ovanlig pjäs! För mig är det en fattigmansvariant av ett värlsdtidsur. Det var ju Cottier som konstruerade sinnrika Pateks variant. Denna är i princip med en liten tidzontavla utan någon som helst mekanisk komplikation. Det gick att beställa med olika hemmaorters middagstid som val. Sedan får man räkna manuellt på de vanliga viset. Tavlan är förstörd tycker jag. I övrigt tycker jag det är ett fint litet ur - tyvärr aningens för litet...
 
Topp