• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

66B4E9C2-640A-4F89-A93B-4410406F6C74.png

Någon som har en uppfattning på värdet på denna Rolex,dvs hur högt ska man gå eller ska man avstå helt ?

https://www.tradera.com/herr-c3_190120

Senast ändrad:
Vad tycker ni om denna Seamaster 300 ???
http://www.tradera.com/item/297091760

Screenshot_20171205-154045.png

Spontant känns det som om urtavlan och visarna har fått sig en ordentlig "spackling" av lysmassa vid någon av de tre service tillfälle. Sjöhästen på baksidan syns knappt. Jag vet att dessa är grymt eftertraktade och svåra att få tag på men för min del känns det inte som en attraktivt exemplar eller vad tycker ni?

Ser ut som någon har försökt bättra på lyssmassan hjälp av en tandkrämstub. :facepalm:

Tyckte denna på Pantbaken såg riktigt trevlig ut trots avsaknaden av bezel men efter att ha löst Hodinkees recension från en auktion på en likadan blev jag väldigt osäker. Någon hör som har mer info än grabbarna på Hodinkee?
IMG_0738.JPG

https://www.pantbanken.se/auktioner...00&offset=0&kontor=&sortering=&listposition=0

https://www.hodinkee.com/articles/whats-selling-where-highlights-of-next-weeks-new-york-auctions
Har sett den där innan, någon på forumet som nästan köpte den har jag för mig. Sött att det står att den saknar vridring...

Dykring står det tom :)
Verkar ju råda viss förvirring eftersom reffen de anger är för 1967 Divern (30CH) som ju faktiskt skulle haft en dykring om det var den, vilket det ju inte är.
Tavlan är ju garanterat helfel men vad som är under huven är jag inte man att säga nåt klokt om. Att de fotat med en kamera av märket King Edward hjälper ju inte heller.

Verkar ju råda viss förvirring eftersom reffen de anger är för 1967 Divern (30CH) som ju faktiskt skulle haft en dykring om det var den, vilket det ju inte är.
Tavlan är ju garanterat helfel men vad som är under huven är jag inte man att säga nåt klokt om. Att de fotat med en kamera av märket King Edward hjälper ju inte heller.
Jag är usel på verk men med lite googling är det inte så att det är ett senare Longines/Valjoux72 verk som är inpillat i någon variant av stepcase ? Serienumret skulle indikera att den är från 1947 vad jag får fram och då skulle det vara ett 13zn i vilket det ju inte är.

Har sett den där innan, någon på forumet som nästan köpte den har jag för mig. Sött att det står att den saknar vridring...
I länken ovan som @JohanHLM hänvisar till och där även Hodinkee ifrågasätter klockan har den vridring

32F595C1-DD34-4DF8-9E87-18762B80366D.jpeg

Den ser ut att vara en mishmash av olika stilar. Dessa dykningar är ju mid femtiotal och framåt. Visare och tavla ser mer fyrtiotal. Tavla och visare ser inte nyproducerat ut. Om det är en konakopia, varav urverket? Inte hittar man ett Valjoux 23 och stoppar i? Nej, jag får ingen rätsida på klockan.

I länken ovan som @JohanHLM hänvisar till och där även Hodinkee ifrågasätter klockan har den vridring

32F595C1-DD34-4DF8-9E87-18762B80366D.jpeg

Den ser ut att vara en mishmash av olika stilar. Dessa dykningar är ju mid femtiotal och framåt. Visare och tavla ser mer fyrtiotal. Tavla och visare ser inte nyproducerat ut. Om det är en konakopia, varav urverket? Inte hittar man ett Valjoux 23 och stoppar i? Nej, jag får ingen rätsida på klockan.
Olika klockor.

Olika men ack så lika. Olika boetter men annars väldigt lika och lika mystiska. Än mer misstänksamt när det dyker upp två suspekta klockor. Då är det inte någon hopplockad franken utan någon systematiskt produktion.
Ingen brist på nyproducerade svarta tavlor till 13zn (impermeabile boetten). Alla lika snygga och "välbevarade".

Tillbaka
Topp