• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Jo jag vet - jag tipsade ju faktiskt dig via PM (som man tipsar om man är ärlig i sitt tips... ping @grodslukarenx ;) ), även om du såklart hade funnit den oavsett...

Äh skämt åsido, inte som att jag trott att DSen skulle undgå KS, och inte räknat med ngn fynd så är väl inte allt för ledsen trots allt... :)
Nu missförstod du nog mig - är intresserad av slutpriset, inte att köpa. Dessutom figurerar den redan i en annan tråd, så jag var inte först med att lägga ut den! ;)

Nu har Stockholms Auktionsverk lagt ut sin kvalitet. Lite blandad kompott men en del roliga/intressanta klockor.
https://online.auktionsverket.se/auktion/Klockor/
Vilken jäkla kool Prince. Bara att börja spara...
Princen var ju helgalen! Mosern var rätt läcker också, tycker jag (dock oklart om tavlan är ommålad). Sen fanns det en automatisk Santos av rätt storlek från ca 1990 som man kanske borde försöka knipa ifall den inte rusar allt för mycket.
2500528478.jpg

Priserna på Kaplans lär inte bli några fyndpriser men iaf dagens marknadsvärde. Frågan är hur stor del VI på KS bidrar till det på dessa objekt?

Fråga om Kaplans. Hur vågar man buda där? Man får ju inte ens se kvalitén på boetten/urverket? Eller är det så pass säkert att buda där så att det inte behövs?

Fråga om Kaplans. Hur vågar man buda där? Man får ju inte ens se kvalitén på boetten/urverket? Eller är det så pass säkert att buda där så att det inte behövs?
Är väl precis som de flesta andra auktioner på distans. Man får köpa med vetskapen om att klockan kan behöva en service, om det inte behövs så är det en positiv överraskning.

På deras bättre auktioner brukar det ju finnas fler bilder och gradering av skick på klockans delar. Annars kan jag hålla med om att det är för lite att se en bild framifrån.

Håller med!
"Snålbudade" på en Sjöö Sandström och blev förbluffad över att jag hade näst högsta budet. Var även sugen på att buda på två Angelus och någon Omega mest för att de gick för billigt.
Ja nu känns det lite surt att jag släppte denna auktion helt. Inget lockade supermkt så sket i det. Var nog dumt.... Eller så var jag för första gången klok som inte bjöd på ngt jag inte var sugen på... ;)

Tillbaka
Topp