• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Psykel

Patek
Japp, det tänker jag med. Känns skitkul, tack! Tips på band om jag vill kunna bära den till jeans/tisha? Cordovan kanske?
Grattis! Om bandet den kommer på är i bra skick så tycker jag att du borde köra på det! Tycker det ser bra ut och passar absolut till jeans och t-shirt.
Borde vara äkta krokodil, med tanke på den lilla textsnutten man kan ana i det här fotot ("KODIL"):
2500538241_1.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Japp, det tänker jag med. Känns skitkul, tack! Tips på band om jag vill kunna bära den till jeans/tisha? Cordovan kanske?
Tror de oftast är lite tjocka där bandstiftet sitter. Bandhornen är rätt låga här. Bandet som sitter på ser fint ut som @Psykel skriver ovan men förstår om du vill ha ett lite nedklätt band. Har inget tips på rak arm. Kanske elefant? Finns dock lättare band att få tag på. Frågan är också hur brett bandet är?
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Grattis! Om bandet den kommer på är i bra skick så tycker jag att du borde köra på det! Tycker det ser bra ut och passar absolut till jeans och t-shirt.
Borde vara äkta krokodil, med tanke på den lilla textsnutten man kan ana i det här fotot ("KODIL"):
2500538241_1.jpg
Tack! Ja, jag funderade på det, och det ser ju ut att vara kroko dessutom som du sa. Funderar dock på om bandet kommer gå att få på. Änden på den delen av bandet som är lös är ju förmodligen redan limmad. Kanske går att lirka upp beroende på hur hårt det sitter
 

Psykel

Patek
Tror de oftast är lite tjocka där bandstiftet sitter. Bandhornen är rätt låga här. Bandet som sitter på ser fint ut som @Psykel skriver ovan men förstår om du vill ha ett lite nedklätt band. Har inget tips på rak arm. Kanske elefant? Finns dock lättare band att få tag på. Frågan är också hur brett bandet är?
Tack! Ja, jag funderade på det, och det ser ju ut att vara kroko dessutom som du sa. Funderar dock på om bandet kommer gå att få på. Änden på den delen av bandet som är lös är ju förmodligen redan limmad. Kanske går att lirka upp beroende på hur hårt det sitter
Ligger några JB Champion NOS elefantband ute på eBay. :D
Annars har ju @Rozzy ett trevligt band på sin liknande Moser. Ingen koll på vad för slags läder det är i det, dock:
fc281ead-c2d1-4a58-8507-502c4864dc75-jpeg.788667
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Tror de oftast är lite tjocka där bandstiftet sitter. Bandhornen är rätt låga här. Bandet som sitter på ser fint ut som @Psykel skriver ovan men förstår om du vill ha ett lite nedklätt band. Har inget tips på rak arm. Kanske elefant? Finns dock lättare band att få tag på. Frågan är också hur brett bandet är?
Kroko är ju snyggt och jag tycker dessutom att nyansen är riktigt snygg, men det blir kanske liiite för dressat. Men tror jag får se hur det känns i verkligheten sen, det kanske känns ok. Gris funderade jag på också men då måste det ju vara brunt/mörktbrunt och gris kanske å andra sidan är lite för bruksigt. Får mäta bredden när jag hämtar ut klockan om några dagar. :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Kroko är ju snyggt och jag tycker dessutom att nyansen är riktigt snygg, men det blir kanske liiite för dressat. Men tror jag får se hur det känns i verkligheten sen, det kanske känns ok. Gris funderade jag på också men då måste det ju vara brunt/mörktbrunt och gris kanske å andra sidan är lite för bruksigt. Får mäta bredden när jag hämtar ut klockan om några dagar. :)
Gris fungerar utmärkt, men det är ju väldigt vintage. Verkar tex varit original på mina banantanker. Många band går att öppna, de utan söm är lättast att öppna. Det är tom så att de banden som inte är för fasta bandstift blir bättre då de är tunnare vid infästningen.
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Gris fungerar utmärkt. Verkar tex varit original på mina banantanker. Många band går att öppna, de utan söm är lättast att öppna. Det är tom så att de banden som inte är för fasta bandstift blir bättre då de är tunnare vid infästningen.
Precis det jag gjorde med grisbandet på min revue, betydligt bättre än det som tidigare satt på. Rekommenderade också det till @Bjoerlin76 förut. :)
F064D378-0AE4-4A7D-85C5-93EC3ADFDC4C.jpeg
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Gris fungerar utmärkt, men det är ju väldigt vintage. Verkar tex varit original på mina banantanker. Många band går att öppna, de utan söm är lättast att öppna. Det är tom så att de banden som inte är för fasta bandstift blir bättre då de är tunnare vid infästningen.
Alright, tack! Låter lovande. Nu har jag lite att välja på. :)
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Avslutad nu, men var det någon på forumet som högg den? Var fruktansvärt sugen, men har inte tillräcklig koll för att bara slå till.
Screenshot_2018-04-27-07-51-42.png
 
Topp