Japp, det tänker jag med. Känns skitkul, tack! Tips på band om jag vill kunna bära den till jeans/tisha? Cordovan kanske?Borde vara ett snabbt och billigt jobb för en guldsmed. Hoppas du blir nöjd!
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Japp, det tänker jag med. Känns skitkul, tack! Tips på band om jag vill kunna bära den till jeans/tisha? Cordovan kanske?Borde vara ett snabbt och billigt jobb för en guldsmed. Hoppas du blir nöjd!
Grattis! Om bandet den kommer på är i bra skick så tycker jag att du borde köra på det! Tycker det ser bra ut och passar absolut till jeans och t-shirt.Japp, det tänker jag med. Känns skitkul, tack! Tips på band om jag vill kunna bära den till jeans/tisha? Cordovan kanske?
Tror de oftast är lite tjocka där bandstiftet sitter. Bandhornen är rätt låga här. Bandet som sitter på ser fint ut som @Psykel skriver ovan men förstår om du vill ha ett lite nedklätt band. Har inget tips på rak arm. Kanske elefant? Finns dock lättare band att få tag på. Frågan är också hur brett bandet är?Japp, det tänker jag med. Känns skitkul, tack! Tips på band om jag vill kunna bära den till jeans/tisha? Cordovan kanske?
Tack! Ja, jag funderade på det, och det ser ju ut att vara kroko dessutom som du sa. Funderar dock på om bandet kommer gå att få på. Änden på den delen av bandet som är lös är ju förmodligen redan limmad. Kanske går att lirka upp beroende på hur hårt det sitterGrattis! Om bandet den kommer på är i bra skick så tycker jag att du borde köra på det! Tycker det ser bra ut och passar absolut till jeans och t-shirt.
Borde vara äkta krokodil, med tanke på den lilla textsnutten man kan ana i det här fotot ("KODIL"):
Tror de oftast är lite tjocka där bandstiftet sitter. Bandhornen är rätt låga här. Bandet som sitter på ser fint ut som @Psykel skriver ovan men förstår om du vill ha ett lite nedklätt band. Har inget tips på rak arm. Kanske elefant? Finns dock lättare band att få tag på. Frågan är också hur brett bandet är?
Ligger några JB Champion NOS elefantband ute på eBay.Tack! Ja, jag funderade på det, och det ser ju ut att vara kroko dessutom som du sa. Funderar dock på om bandet kommer gå att få på. Änden på den delen av bandet som är lös är ju förmodligen redan limmad. Kanske går att lirka upp beroende på hur hårt det sitter
Grattis! Är avis, gick billigt tycker jag! Tycker bandet som är på passar kanon!
Kroko är ju snyggt och jag tycker dessutom att nyansen är riktigt snygg, men det blir kanske liiite för dressat. Men tror jag får se hur det känns i verkligheten sen, det kanske känns ok. Gris funderade jag på också men då måste det ju vara brunt/mörktbrunt och gris kanske å andra sidan är lite för bruksigt. Får mäta bredden när jag hämtar ut klockan om några dagar.Tror de oftast är lite tjocka där bandstiftet sitter. Bandhornen är rätt låga här. Bandet som sitter på ser fint ut som @Psykel skriver ovan men förstår om du vill ha ett lite nedklätt band. Har inget tips på rak arm. Kanske elefant? Finns dock lättare band att få tag på. Frågan är också hur brett bandet är?
Tack för tipset! Ska kika på det. Ja, det där var snyggt..!Ligger några JB Champion NOS elefantband ute på eBay.
Annars har ju @Rozzy ett trevligt band på sin liknande Moser. Ingen koll på vad för slags läder det är i det, dock:
Gris fungerar utmärkt, men det är ju väldigt vintage. Verkar tex varit original på mina banantanker. Många band går att öppna, de utan söm är lättast att öppna. Det är tom så att de banden som inte är för fasta bandstift blir bättre då de är tunnare vid infästningen.Kroko är ju snyggt och jag tycker dessutom att nyansen är riktigt snygg, men det blir kanske liiite för dressat. Men tror jag får se hur det känns i verkligheten sen, det kanske känns ok. Gris funderade jag på också men då måste det ju vara brunt/mörktbrunt och gris kanske å andra sidan är lite för bruksigt. Får mäta bredden när jag hämtar ut klockan om några dagar.
Precis det jag gjorde med grisbandet på min revue, betydligt bättre än det som tidigare satt på. Rekommenderade också det till @Bjoerlin76 förut.Gris fungerar utmärkt. Verkar tex varit original på mina banantanker. Många band går att öppna, de utan söm är lättast att öppna. Det är tom så att de banden som inte är för fasta bandstift blir bättre då de är tunnare vid infästningen.
Alright, tack! Låter lovande. Nu har jag lite att välja på.Gris fungerar utmärkt, men det är ju väldigt vintage. Verkar tex varit original på mina banantanker. Många band går att öppna, de utan söm är lättast att öppna. Det är tom så att de banden som inte är för fasta bandstift blir bättre då de är tunnare vid infästningen.
Ah, måste missuppfattat dig förut.Precis det jag gjorde med grisbandet på min revue, betydligt bättre än det som tidigare satt på. Rekommenderade också det till @Bjoerlin76 förut.
Det var det jag menade med "Unstitched" som man fick öppna och limma ihop igen, finns i mängder av olika läder och bredder på bukten.Ah, måste missuppfattat dig förut.
Juste, därför jag inte riktigt fattade. Kanon. Det breddar ju utbudet rejält!Det var det jag menade med "Unstitched" som man fick öppna och limma ihop igen, finns i mängder av olika läder och bredder på bukten.
Får bita i det sura äpplet. Satt fast i möte...
Synd. Men lovar att hojta till om jag låter den vandra vidare!Får bita i det sura äpplet. Satt fast i möte...
bra fångat! Ledsnar du så är jag intresserad!
Är loggan riktig på den där? Ser ut som en remake på amerikaklockorna som bara kallades LeCoultre. Ommålad tavla? @AurumAvslutad nu, men var det någon på forumet som högg den? Var fruktansvärt sugen, men har inte tillräcklig koll för att bara slå till.
Det där är inget tryck från JLC jag känner till, måste vara ommålad.Är loggan riktig på den där? Ser ut som en remake på amerikaklockorna som bara kallades LeCoultre. Ommålad tavla? @Aurum
Hade varit väldigt försiktig med den därNågon som är sugen på låne-ur 27?
https://www.ebay.co.uk/itm/ULTRARARE-SCUBAPRO-500-VINTAGE-DIVER-SUB-SVEDISH-OFFICER-NAVY-ATTACK-MILITARY/123103965616?_trkparms=aid=111001&algo=REC.SEED&ao=1&asc=20160727114228&meid=06f2fd6ebe4a4687935c8419711b42f0&pid=100290&rk=1&rkt=4&sd=123103965616&itm=123103965616&_trksid=p2060778.c100290.m3507
Vad menar du?Hade varit väldigt försiktig med den där
Samma story som för låneur 22: http://forum.tz-uk.com/showthread.php?60223-Scubapro-500-King-of-WabiVad menar du?
Ajfan, att man missade denGick så bra förra gången, så lägger upp en till. Många är väl inte i sina sinnes fulla bruk ändå så lär vara någon som missar. 100-årig guldtank? Det är rätt läckert!
https://www.bukowskis.com/sv/lots/1035069-armbandsur-38-x-25-mm-1920-tal
Var riktigt sent ute själv, men taskig sluttid.Ajfan, att man missade den