• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

marmot

Panerai
Sjukt cool!
Screenshot_20190401-171408_Samsung Internet.jpg


https://www.ebay.com/itm/Zentra-Vin...177363?hash=item3641fa9d93:g:yeEAAOSwaalcCOLa
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Har sett att du ofta säger det, vad grundar du det på?
Läste en tråd där dom varnade för massa nyproducerade tavlor i korrekta boetter med fel visare som senaste åren poppat upp mycke på exempelvis eBay , ska försöka hitta den tråden.
Alla tavlor ska ha Ph märkningen och visarna ska inte va trubbiga i ändarna utan lite pilformade.
Dessutom är originalvisarnas lumen ”längre”
På detta ex är visarna trubbiga och ”kort” lysmassa
Plus att sekundvisaren ska ha en fyrkant nästan längst ut innan spetsen
 
Senast ändrad:

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Läste en tråd där dom varnade för massa nyproducerade tavlor i korrekta boetter med fel visare som senaste åren poppat upp mycke på exempelvis eBay , ska försöka hitta den tråden.
Alla tavlor ska ha Ph märkningen och visarna ska inte va trubbiga i ändarna utan lite pilformade.
Dessutom är originalvisarnas lumen ”längre”
På detta ex är visarna trubbiga och ”kort” lysmassa
Gör gärna det. Har inte intresserad mig för denna modell alls men sett att det är nya boetter som skiljer sig från hur jag tycker de bör se ut.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Kan hända att boetterna också är nytillverkade dock
Såg att jag var otydlig, är klockorna med nya boetter som jag tycker skiljer sig från resten. Är ju potentiellt lite farlig med nya varianter som dyker upp. Klocktillverkningen är riktigt bra i Kina nuförtiden så att göra hybrider i mellan/lågprissegmentet är snabbt lönsamt.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Detta ser väl lite spännande ut utan att kunna allt för mycket om dessa? "Special" känns dock lite shady. Är den fulur eller legit?
https://www.bukowskis.com/sv/lots/1146984-zenith-special-pilot-watch-armbandsur-41-mm
11583725_bukobject.jpg
Är nog bra i grunden iaf. Om jag inte minns fel är det en emaljtavla och de har inte samma precision som vanliga målade tavlor. Ser dock fulservad ut. Ingen radium kvar på tavlan. Boettlocket såg helt nedpolerat ut så det är mässingen man ser. Annars gillar jag dessa navigatörsur även om de är kromade. Har två från andra tillverkare.
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Länken i sig är väl värd hela 10-15k, åtminstone om man ska gå via tidigare annonser på forum.
 
Topp