• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Inte med originallänk, om än i reparationsskick...

Ahh nu är jag med. Fick upp en annan klocka när jag klickade på länken!

Jo det var bra pris som du säger :)

Denna fick jag upp;
35288397-63F6-4927-8066-43A3E0DBA160.png

Tycker inte den var särskilt prisvärd. 8-10k kanske hade varit OK eller?

Korrekt insert måste vara omöjligt att hitta?

Senast ändrad:
Nu är det här egentligen inget tips, jag såg att värderingen på denna ligger på 12 000, är det något jag missar? Antar att service och zontavlan drar upp värdet, men 12k känns lite väl eller?
https://auctionet.com/sv/1065596-herrarmbandsur-omega-stal-zontavla-1959
Skärmavbild 2019-04-23 kl. 21.18.42.png
Synd att boetten är så polerad, bör man inte rensa all smuts på tavlan från timvisaren vid en service ? Dessutom så ser sekundvisaren ut att vara sne? Blir runt 15k inklusive avgifter... helt orimligt.

Ahh nu är jag med. Fick upp en annan klocka när jag klickade på länken!

Jo det var bra pris som du säger :)

Denna fick jag upp;
35288397-63F6-4927-8066-43A3E0DBA160.png

Tycker inte den var särskilt prisvärd. 8-10k kanske hade varit OK eller?

Korrekt insert måste vara omöjligt att hitta?
Håller med, snarare dyr. De där inserten håller ingen vidare kvalitet, aldrig sett nåt till salu heller.

Man får vad man betalar för. Säger ju en hel del att den har 16h gångreserv trots att den har servats för 1 år sedan. Känns synd att folk stödjer en sån person bara för att prislappen är lockande.

Det är den säkert. Har bara diskuterat servicen och inget annat.

Nja, du skrev att man inte bör stödja honom. Hur köper jag klockan annars?

Jag fattar inte. Var det personen som servat som sålde klockan oxå? Påstod han att han var utbildad urmakare? Hur stöds han om säljaren inte var hobbymecken själv? Jag undrar bara för att jag inte förstod. Sen vet jag oxå vem det syftas på men det kändes irrelevant i sammanhanget men jag kan som sagt ha missuppfattat såklart! :)

Tillbaka
Topp