• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tycker tex nr:14 i datumringen ser väldigt sne/dålig ut och att lysmassan ligger utanför vissa tim-siffror. Men har inte hundra koll på modellen, tyckte bara att vissa saker inte såg så bra ut.
Brytningsfel i glaset och lysmassan är alltid mer eller mindre exakt. Lysmassan har dock lite med ommålning att göra.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
s-l1600.jpg

https://www.ebay.co.uk/itm/Vintage-1950s-Vacheron-Constantin-18k-Gold-Jumbo-Wristwatch/173791395398
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Nog det mest prisvärda jag sett på länge. Säljaren påstår nog att länken inte är original, men jag är tveksam. Jag önskar någon lite roligare detalj, men hade den varit i EU hade jag klippt den.
Ok missade det, inte lika kul om länken inte är original. Är man intresserad bör man nog försöka googla fram referensobjekt.
 
Topp