• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Fadershan

Patek
Låter dyrt? men det kanske är vad de kostar nu...
Haha tycker inte du allt som oftast att det låter dyrt? Problemet när man varit i vintageträsket ett tag och lever kvar i "gamla" priser. Det bjuder mig emot ibland för att jag tycker att något bör kosta det ena eller det andra :) men håller med, dessa jump hours i guld lär kosta betydligt mer än vad jag hade gissat på. sjukt coola, är de kul eller fördjävliga att serva?
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Haha tycker inte du allt som oftast att det låter dyrt? Problemet när man varit i vintageträsket ett tag och lever kvar i "gamla" priser. Det bjuder mig emot ibland för att jag tycker att något bör kosta det ena eller det andra :) men håller med, dessa jump hours i guld lär kosta betydligt mer än vad jag hade gissat på. sjukt coola, är de kul eller fördjävliga att serva?
Det är möjligt att jag lever kvar i gamla priser, sorry om jag låtit bitter och du stört dig på mig. Tycker mig ha sett jump hours för 3-400 iaf för ett år sedan, hade kunnat tänka mig att de gått upp i pris till 5-600 (speciellt när det bara är 9ct).

Ganska smal efterfrågegrupp (eller har iaf varit) och som du säger inte så kul att sitta på en sådan om den kräver service med nya delar.
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Haha tycker inte du allt som oftast att det låter dyrt? Problemet när man varit i vintageträsket ett tag och lever kvar i "gamla" priser. Det bjuder mig emot ibland för att jag tycker att något bör kosta det ena eller det andra :) men håller med, dessa jump hours i guld lär kosta betydligt mer än vad jag hade gissat på. sjukt coola, är de kul eller fördjävliga att serva?
Hade en exakt likadan som den på bukten fast kromad, den gick att serva utan större konstigheter. :)
 

Fadershan

Patek
Det är möjligt att jag lever kvar i gamla priser, sorry om jag låtit bitter och du stört dig på mig. Tycker mig ha sett jump hours för 3-400 iaf för ett år sedan, hade kunnat tänka mig att de gått upp i pris till 5-600 (speciellt när det bara är 9ct).

Ganska smal efterfrågegrupp (eller har iaf varit) och som du säger inte så kul att sitta på en sådan om den kräver service med nya delar.
Nejnej inte tolka in saker som "störa sig på" för något sånt finns inte alls! Bara en observation och en efterkommande fras om att jag är likadan om nu observationen stämde :) Det är ju en del av diskussionen som var och speciellt möter vi det ju i objekt där det ofta finns få nysålda referenser. Många ggr får man fråga sig vad är det värt för mig snarare än vad får jag ifall jag säljer den sen. Auktioner är ju sen hyffsat bra på att reglera värdet på objekten då det iaf fanns en till (galning) som budade strax under dig ;)
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
medium_item_1163255_263159393d.jpg


14 505 kr för "nummer två".
Eller typ 18 000 kr efter avgifter...

Får vi anta att vem som nu än var tvåa på gårdagens också var med och drog upp denna.
Kanske lyckades hen dessutom gå vinnande ur striden?
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Håller med.
Skicket på denna, men design och boett från gårdagens hade varit perfekt.
Och då gärna till ett något rimligare pris.

Återstår att se om det nyttjas någon ångerrätt. Tycker att det varit lite av ett fenomen när en viss klocka plötsligt blivit långt dyrare än vad de flesta trott.
Förmodligen i sånt fall gårdagens, eftersom den blev knasigt dyr och som sagt inte helt hundra i skicket.
Vi får väl se.
 

Teletomte

Rolex
2-Faktor
Håller med.
Skicket på denna, men design och boett från gårdagens hade varit perfekt.
Och då gärna till ett något rimligare pris.

Återstår att se om det nyttjas någon ångerrätt. Tycker att det varit lite av ett fenomen när en viss klocka plötsligt blivit långt dyrare än vad de flesta trott.
Förmodligen i sånt fall gårdagens, eftersom den blev knasigt dyr och som sagt inte helt hundra i skicket.
Vi får väl se.
Blir inte alls förvånad om gårdagens åker i retur pga ”buyers remorse”. Stor boett och kul tavelvariant till trots.
 
Topp