• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Haha sorry, inget på nätet går under radarn.

Minns när jag av slumpen slösurfade fram den här Skippern på Luleå Auktionsverk. Vem kollar Luleå Auktionsverk?
http://lulea-auktionsverk.se/object/view_object/9778
Då hade den bara två suddiga bilder, knappt nån info. Och budet låg på typ 200 kr utan reservation (vad jag minns). Trodde jag skulle göra årets fynd. Inga bud, inga bud, sen ja som sagt 25 k. (Såldes senare vidare på Bukowskis Important Timepieces för 30 K. )
https://www.bukowskis.com/sv/auctions/614/14-heuer-skipper-kronograf
Menade inte att du gjorde fel som postade i tråden :) Trodde jag skulle tokfynda min Nivada Dephtmaster med Pacman tavla som såldes i en lot med dåliga bilder av ett litet auktionshus. Men den stack i alla fall. Håller ändå med @virrooo om att det fortfarande går att fynda även om det blivit svårare.
 

ST1

Omega
Tips om en Certina Argonaut diver från 60 talet på auktionkammaren.se i Jönköping, senaste bud är 19500 sek.
Nummer 541 slutar inom kort idag.
 
Senast ändrad:

Fadershan

Patek
Din? 19500 plus kom låter dyrt i mina öron och inget vidare tips? Eller något jag missar?
Tipset och klockan som sådan är det väl inget fel på.. nu ogillar jag denna tråd i allmänhet men denna var redan så dyr och jag har en.. men annars. @Rozzy måste det vara fyndpris för att tipsas om? Det kan väl vara ett bra tips iaf? Jag hade letat ett tag efter en sån t.ex..
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Vad är det som gör just denna så speciell? Vilka är den vanliga Argonautdykarna om jag får fråga?
syftade på att just argonautdykarna är mer ovanliga i sig än dom mer vanliga ds dykarna.
Så därför blir denna lilla dykaren förmodligen dyr i mångas ögon om man jämför med ph 1000 / 200 etc
Men håller med dig , tycker själv det lät dyrt och skicket är ju inte super--- Jag köpte min för 1500kr
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
syftade på att just argonautdykarna är mer ovanliga i sig än dom mer vanliga ds dykarna.
Så därför blir denna lilla dykaren förmodligen dyr i mångas ögon om man jämför med ph 1000 / 200 etc
Men håller med dig , tycker själv det lät dyrt och skicket är ju inte super--- Jag köpte min för 1500kr
Aha... Ok, men upp mot 20k för denna är galet IMHO. Argonaut 200m är bättre IMHO, och skulle vara riktigt dyrt med 20k för en sån också.
 

Fadershan

Patek
Aha... Ok, men upp mot 20k för denna är galet IMHO. Argonaut 200m är bättre IMHO, och skulle vara riktigt dyrt med 20k för en sån också.
Smaken e som baken! 200m är ju större men jag föredrar caset och tavlan på denna ref 122. Sen kan jag hålla med om att 24k för denna med knöglig bezel blev dyrt. Förutom det såg skicket riktigt bra ut imo.

Edit: så alla andra vet vad det pratas om :)
Screenshot_20200119-191933__01.jpg
 

Fadershan

Patek
Hade inte ens köpt min egen för 24k !
Även ifall tavlorna är likvärdiga i skicket förmodligen
771C7C76-0011-4198-9E21-5D726FBBF7BD.jpeg
Ja din e kalasfin och såklart du inte hade gjort det iom att när du införskaffade din kunde du få den för 1.5k. Det är väl i allmänhet svårt för de som varit med ett tag att acceptera nya prisnivåer? Sen är ju den omtalade ovanligt dyr då jag hade tippat den runt 10-15 ink kom men sett kanske två på auktion de senaste året gå för runt 12. Hos handlare har hag sett wn och då över 20. Hur som så verkar det dyrt. Poängen jag hade var inte huruvida det var apdyrt eller inte utan mer belysa att auktionstips inte bara handlar om ekonomiska fynd. Med det sagt vill ju sällan någon betala överpris men letar man en klocka för att man tror att man ska behålla den och intw flippa runt så blir ju faktiskt priset lite mindre viktigt i min mening. Men alla gör och tänker lite olika vilket är kul men man ska nog inte utgå ifrån att alla resonerar som en själv vilket denna och många andra auktioner som förvånar oss vittnar om! :)

Jag hade inte betalt 24k för min heller ;)
Screenshot_20200119-194802__01.jpg
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Ja din e kalasfin och såklart du inte hade gjort det iom att när du införskaffade din kunde du få den för 1.5k. Det är väl i allmänhet svårt för de som varit med ett tag att acceptera nya prisnivåer? Sen är ju den omtalade ovanligt dyr då jag hade tippat den runt 10-15 ink kom men sett kanske två på auktion de senaste året gå för runt 12. Hos handlare har hag sett wn och då över 20. Hur som så verkar det dyrt. Poängen jag hade var inte huruvida det var apdyrt eller inte utan mer belysa att auktionstips inte bara handlar om ekonomiska fynd. Med det sagt vill ju sällan någon betala överpris men letar man en klocka för att man tror att man ska behålla den och intw flippa runt så blir ju faktiskt priset lite mindre viktigt i min mening. Men alla gör och tänker lite olika vilket är kul men man ska nog inte utgå ifrån att alla resonerar som en själv vilket denna och många andra auktioner som förvånar oss vittnar om! :)

Jag hade inte betalt 24k för min heller ;)
Screenshot_20200119-194802__01.jpg
Helt sant, jag tycker det är svårt med dom nya priserna tex denna som nyss slutade på Tradera
https://www.tradera.com/item/380819711
82848EE8-4E14-4D06-99A4-85AE067486C2.png
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Mm tänkte ha den som referens nyss men ville inte va den som outade den innan den var slut även om Tratten sällan går under radarn för de flesta :)
Detta är en auktionstipstråd , så det är precis så man ska göra i denna tråden. Spräcka drömmen för alla dom som tror att dom är nästan ensamma på ett auktionsobjekt haha :D
 
Topp