Diskussionen om Longines boetter verkar blomma upp lite då och då och jag tänkte att jag kommenterar lite av det du skriver och dessa 40-50 tals Longines i största allmänhet. När du skriver ”sei-boetterna” så antar jag att du menar flera boetter, eftersom det finns några stycken. Och de som bla jag och
@Rozzy har, har ingen glasring, boetterna är i ett stycke (förutom baklock då)och inte delade med en ring. Jag håller inte med om att de är så ”generiska”, vilket jag tycker är tydligt på de som är 34-35 mm som har förhållandevis mycket gods kring glaset och är betydligt bulligare än liknande märkes modeller. För övrigt är det just att de inte har glasring utan att boetten är i ett stycke som bla kännetecknar ”step case”. Sen när man pratar om step case i Longines värld så har det uteslutande handlat om dom som
@Aurum beskriver som steg i boetten i 90 graders vinkel, både kronograferna och vanliga 3 händers.
Edit: Mig veterligen finns inte ”step case” så som de flesta tänker, som sei tacche, endast tre tacche. Rätta mig gärna om jag har fel. Sen att man kan kalla de som jag mfl har för step case tycker jag inte är fel, men det förvirrar en del.