• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Nja, enligt Google får man 322kr per gram för 18k guld.
Vilket ger 15.585kr för 48.4 gram som den länken väger.

Edit: jag som läste snabbt, trodde du menade att länken på tradera var ett kap och borde gå upp. Fel av mig!

Kanske lite oklar syftning från min sida. 78g 18k är ju drygt 25k, sen kan jag tycka att IWC:n är fin som ur betraktad också. Just de där boetterna behöver de integrerade / curvade länkarna, tycker jag.

Någon som vet hur man kan gå tillväga för att ta reda på vem säljaren till ett föremål som återropats var? Det nu aktuella föremålet ropades ut av Bukowskis. Jag förstår problematiken med att lämna ut personuppgifterna men begäret är för stort.

Jasså är det så!? kan inte vara lätt att hitta glas till den där.
Nej, haha. :)
Skulle dock inte våga köpa den. Jag har sett den boetten för några år sedan med andra no-name tavlor.
Så inte säkert att boett och tavla hänger ihop, även om den också kom med den tavlan? Jag antar att boett tillverkaren
sålde restlagret vidare? Kan inte tänka att dem gjorde den in-house. Allt är dock möjligt :bookworm:

Ser ju ut som något som aldrig borde lämnat ritbordet, men den lär ju väcka uppmärksamhet! Jag kan inte riktigt JLC, men när det står bara LeCoultre är det någon billigare linje eller tänkt för någon särskild marknad?
LeCoultre var för amerikanska marknaden. Importerade JLC-verk i USA-tillverkade boetter, för att spara på importkostnaderna. Mycket gold filled, vilket man sällan ser i schweiziska boetter.

Ja, det finns nog en risk för att det är ett hopplock! Borde vara 166.041, eller? Och som sagt konstigt med 561-verket som ju är eftertraktat när det sitter i rätt boett!

Vet inte vilket ref nr denna modell har men generellt sätt brukar det vara ett tecken på att andra delar också är utbytta. Det ser ut som att rotorhjulet har repat mot boettlocket vilket kan betyda att rotorhjulet sitter löst eller att boetten helt enkelt är är för trång för urverket.

LeCoultre var för amerikanska marknaden. Importerade JLC-verk i USA-tillverkade boetter, för att spara på importkostnaderna. Mycket gold filled, vilket man sällan ser i schweiziska boetter.

From 1932 to approximately 1985, due to the Smoot Hawley Tariff Act, watches were cased in locally produced cases in North America and sold under the name LeCoultre by the company Vacheron-LeCoultre, a subsidiary of Longines-Wittnauer, with slightly different case designs.

From 1932 to approximately 1985, due to the Smoot Hawley Tariff Act, watches were cased in locally produced cases in North America and sold under the name LeCoultre by the company Vacheron-LeCoultre, a subsidiary of Longines-Wittnauer, with slightly different case designs.
20191218_220316.jpg

Tillbaka
Topp