Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Men jag som ingenjör förstår fortfarande inte varför du inte kan buda som alla andra..? Med ditt underbordsbud underminerar du ju hela processen på Tradera!He he, nä. Men jag har varit fastighetsmäklare så jag vet hur folk brukar göra.
@Dr.GlasSaknas delar och rejält med oxidering/korrosion på verket tydligen.
Tror inte en sugen köpare bryr sig om den processen. Köparen vill göra en bra affär.Men jag som ingenjör förstår fortfarande inte varför du inte kan buda som alla andra..? Med ditt underbordsbud underminerar du ju hela processen på Tradera!
Ja, så kan man ju resonera förstås.....lite pinsamt ändå kan jag tycka!Tror inte en sugen köpare bryr sig om den processen. Köparen vill göra en bra affär.
Ja, så kan man ju resonera förstås.....lite pinsamt ändå kan jag tycka!
De innebär ju att man skulle kunna skippa rätt mycket regler och förordningar i samhället för att göra en bra affär eller sko sig på annat vis...för min del skippade jag fastighetsmäklarens ocker-arvoden för att göra en korrekt och bra affär!
Och det är inte ovanligt att även säljaren som äger klockan tänker likadant...Tror inte en sugen köpare bryr sig om den processen. Köparen vill göra en bra affär.
Är det såna affärer vi vill ha i vår hobby, ställ er gärna den frågan!Och det är inte ovanligt att även säljaren som äger klockan tänker likadant...
Finns en del likheter med t.ex. idrottens värld. Ett tag tävlar man rent men mot doping blir det surt i längden och man själv dopar sig för att få tävla med samma förutsättningar..Är det såna affärer vi vill ha i vår hobby, ställ er gärna den frågan!
....jag vet vad jag tycker i alla fall!
Nej det är ju inte det, men det är inte endast ”vi” som köper och säljer klockor och så länge den här typen av köpare och säljare finns, så kommer det förekomma. Jag är inte så förvånad, men det betyder inte att jag ställer mig bakom det.Är det såna affärer vi vill ha i vår hobby, ställ er gärna den frågan!
....jag vet vad jag tycker i alla fall!
Han borde utnyttjat sin ångerrätt och lämnat tillbaka klockan. Det ser ju inte ut som att han kommer få tillbaka pengarna... Jag bor i Kristianstad, hade tänkt åka och kolla på klockan idag, men det kanske inte är någon ide då. Om verket är kass är det ju svårt att rädda. Tack för infon @virrooo, besparade mig en besvärlig ångerrättsprocess om jag hade köpt den.
Tror han har nyttjat ångerätten på den faktiskt, synd att en klocka som är så fin utvändigt verkar vara risig invändigtHan borde utnyttjat sin ångerrätt och lämnat tillbaka klockan. Det ser ju inte ut som att han kommer få tillbaka pengarna... Jag bor i Kristianstad, hade tänkt åka och kolla på klockan idag, men det kanske inte är någon ide då. Om verket är kass är det ju svårt att rädda. Tack för infon @virrooo, besparade mig en besvärlig ångerrättsprocess om jag hade köpt den.
kunde inte hålla mig, svängde förbi och titta på den i alla fall. Utöver verket som måste tagit in vatten (märkligt att den ändå går) är det inget gött klick i bezeln, och kronan låser inte heller... Konstigt att tavlan ser så välbehållen ut. Får en att tänka att det kanske är någon som relumat den och sen repat glaset för att det inte ska synas så tydligt på fotot? Någon stackare kommer få betala bra för eländet ser det ut som.Saknas delar och rejält med oxidering/korrosion på verket tydligen.
Du har lagt den i fel tråd.Warning!
Denna er helt fake
https://www.tradera.com/item/190118/388014450/omega-seamaster-120-automatic
Nu ligger Kaplans kvalitet uppe. Inte så många klockor än så länge men ett par roliga där Omegan och Cartiern nedan är mina favoriter så här långt.
https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3703
Ja, så kan man ju resonera förstås.....lite pinsamt ändå kan jag tycka!
De innebär ju att man skulle kunna skippa rätt mycket regler och förordningar i samhället för att göra en bra affär eller sko sig på annat vis...för min del skippade jag fastighetsmäklarens ocker-arvoden för att göra en korrekt och bra affär!
Skulle skuggbud vara standard och helt acceptabelt?Ha ha, är herrn seriös? Folk får väl sälja sina tillhörigheter på det sätt de finner lämpligast. Skuggbud är standard och helt acceptabelt
Jepp, är alltid seriös när det gäller mina hobbies och mycket annat för den delen! Det har har det alltid varit kutym med att man litar på folk när det gäller bilar, båtar mm och det har funkar väldigt bra hittills men nu har den sidan definitivt fått en törn i och med detta! Visst får man göra upp försäljningar som man vill men använder man siter som Tradera mm så finns det regler att förhålla sig till av en anledning....men du kanske kör på vänster sida med för att det är lämligast?Ha ha, är herrn seriös? Folk får väl sälja sina tillhörigheter på det sätt de finner lämpligast. Skuggbud är standard och helt acceptabelt
Tack för tipset. Blir nog en bra sommarklocka efter renovering!Vintagedykare är inte riktigt min grej, men denna Difor ser ju riktigt cool ut! Någon som samlar på Difor och/eller dykare kanske är intresserad?
https://www.pantbanken.se/auktioner/visa-auktionsvara/?f_id=734316
Jepp, är alltid seriös när det gäller mina hobbies och mycket annat för den delen! Det har har det alltid varit kutym med att man litar på folk när det gäller bilar, båtar mm och det har funkar väldigt bra hittills men nu har den sidan definitivt fått en törn i och med detta! Visst får man göra upp försäljningar som man vill men använder man siter som Tradera mm så finns det regler att förhålla sig till av en anledning....men du kan ske kör på vänster sida med för att det är lämligast?
Den står beskriven som stål, men är det smuts på baksidan eller flagnad krom?Tack för tipset. Blir nog en bra sommarklocka efter renovering!
Är ganska säker på att boetten är i stål. Ser ut att vara smuts eller gummiskräp från Tropicet.Den står beskriven som stål, men är det smuts på baksidan eller flagnad krom?
Har en likadan boett, den är i stål iaf så skulle tippa på smuts.Den står beskriven som stål, men är det smuts på baksidan eller flagnad krom?
Så kul!Tack för tipset. Blir nog en bra sommarklocka efter renovering!
Vad är det för klocka du har med samma boett?Har en likadan boett, den är i stål iaf så skulle tippa på smuts.
Hoppas på stål, isf en väldigt trevlig klocka för den pengen!Är ganska säker på att boetten är i stål. Ser ut att vara smuts eller gummiskräp från Tropicet.
Fan också.Tack för tipset. Blir nog en bra sommarklocka efter renovering!
Tyvärr inte mycket till hjälp då boetten inte hör till klockan ursprungligen. Letar efter originalboett..Vad är det för klocka du har med samma boett?
Lite udda bakboett på den där.