• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Tror inte en sugen köpare bryr sig om den processen. Köparen vill göra en bra affär.
Ja, så kan man ju resonera förstås.....lite pinsamt ändå kan jag tycka! :facepalm:
De innebär ju att man skulle kunna skippa rätt mycket regler och förordningar i samhället för att göra en bra affär eller sko sig på annat vis...för min del skippade jag fastighetsmäklarens ocker-arvoden för att göra en korrekt och bra affär!

Ja, så kan man ju resonera förstås.....lite pinsamt ändå kan jag tycka! :facepalm:
De innebär ju att man skulle kunna skippa rätt mycket regler och förordningar i samhället för att göra en bra affär eller sko sig på annat vis...för min del skippade jag fastighetsmäklarens ocker-arvoden för att göra en korrekt och bra affär!
Tror inte en sugen köpare bryr sig om den processen. Köparen vill göra en bra affär.
Och det är inte ovanligt att även säljaren som äger klockan tänker likadant...

Är det såna affärer vi vill ha i vår hobby, ställ er gärna den frågan!
....jag vet vad jag tycker i alla fall! :stop:
Nej det är ju inte det, men det är inte endast ”vi” som köper och säljer klockor och så länge den här typen av köpare och säljare finns, så kommer det förekomma. Jag är inte så förvånad, men det betyder inte att jag ställer mig bakom det.

Han borde utnyttjat sin ångerrätt och lämnat tillbaka klockan. Det ser ju inte ut som att han kommer få tillbaka pengarna... Jag bor i Kristianstad, hade tänkt åka och kolla på klockan idag, men det kanske inte är någon ide då. Om verket är kass är det ju svårt att rädda. Tack för infon @virrooo, besparade mig en besvärlig ångerrättsprocess om jag hade köpt den.

Han borde utnyttjat sin ångerrätt och lämnat tillbaka klockan. Det ser ju inte ut som att han kommer få tillbaka pengarna... Jag bor i Kristianstad, hade tänkt åka och kolla på klockan idag, men det kanske inte är någon ide då. Om verket är kass är det ju svårt att rädda. Tack för infon @virrooo, besparade mig en besvärlig ångerrättsprocess om jag hade köpt den.
Tror han har nyttjat ångerätten på den faktiskt, synd att en klocka som är så fin utvändigt verkar vara risig invändigt :(

Saknas delar och rejält med oxidering/korrosion på verket tydligen.
kunde inte hålla mig, svängde förbi och titta på den i alla fall. Utöver verket som måste tagit in vatten (märkligt att den ändå går) är det inget gött klick i bezeln, och kronan låser inte heller... Konstigt att tavlan ser så välbehållen ut. Får en att tänka att det kanske är någon som relumat den och sen repat glaset för att det inte ska synas så tydligt på fotot? Någon stackare kommer få betala bra för eländet ser det ut som.

Ha ha, är herrn seriös? Folk får väl sälja sina tillhörigheter på det sätt de finner lämpligast. Skuggbud är standard och helt acceptabelt :)

Ha ha, är herrn seriös? Folk får väl sälja sina tillhörigheter på det sätt de finner lämpligast. Skuggbud är standard och helt acceptabelt :)
Skulle skuggbud vara standard och helt acceptabelt?

Nja, snarare ett jävla beteende att göra upp affären utanför säljplattformen. Tradera får inte sin del och andra budgivare har slösat sin tid att hålla auktionen under uppsikt.

Visst, inte jätteovanligt eller svårt, men inte tusan är det standard!

Jepp, är alltid seriös när det gäller mina hobbies och mycket annat för den delen! Det har har det alltid varit kutym med att man litar på folk när det gäller bilar, båtar mm och det har funkar väldigt bra hittills men nu har den sidan definitivt fått en törn i och med detta! Visst får man göra upp försäljningar som man vill men använder man siter som Tradera mm så finns det regler att förhålla sig till av en anledning....men du kanske kör på vänster sida med för att det är lämligast? :banghead:

Senast ändrad:
Jepp, är alltid seriös när det gäller mina hobbies och mycket annat för den delen! Det har har det alltid varit kutym med att man litar på folk när det gäller bilar, båtar mm och det har funkar väldigt bra hittills men nu har den sidan definitivt fått en törn i och med detta! Visst får man göra upp försäljningar som man vill men använder man siter som Tradera mm så finns det regler att förhålla sig till av en anledning....men du kan ske kör på vänster sida med för att det är lämligast? :banghead:

Jag kör inte på vänster sida eftersom att någon hade kunnat mista livet i värsta fall men om någon t ex inte skulle ha bud på Tradera och har ett högt köp nu pris men kan tänka sig ett bud privat för att sedan ta bort annonsen så ser inte jag det stora problemet. Jag budar personligen men jag ser inget enormt problem med uppgörelser bakom kulisserna om dessa skulle ske.

Är ganska säker på att boetten är i stål. Ser ut att vara smuts eller gummiskräp från Tropicet.
Hoppas på stål, isf en väldigt trevlig klocka för den pengen! :)

Det var det här bandhornet som fick mig att tveka på stål, ser nästan urgröpt ut. Hoppas det är en synvilla.
Screenshot_20200302_215224.jpg

Jag har haft en klocka med liknande boettlock, har för mig det var en tysk Kasper men är inte säker. Känner du igen boettformen/boetttillverkaren?

Tillbaka
Topp