• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

DrKlocka

Audemars
Hoppas på stål, isf en väldigt trevlig klocka för den pengen! :)

Det var det här bandhornet som fick mig att tveka på stål, ser nästan urgröpt ut. Hoppas det är en synvilla.
Screenshot_20200302_215224.jpg


Jag har haft en klocka med liknande boettlock, har för mig det var en tysk Kasper men är inte säker. Känner du igen boettformen/boetttillverkaren?
Jo jag såg det, men tror det är bara lite skräp. Borde varit tydligare tecken om det varit en kromad boett tänker jag. Den har en hel del bruksslitage. Vet inte vad det är för boett-tillverkare, men såg ju lite kul ut.
Har en bekant med en liknande Difor, men med annan boett. ETA verk och stålboett, helt ok kvalitet.

Synd tavlan var så simpel, men kul köp helt klart!
Ja tavlan var lite trist tycker jag, får se hur den upplevs i verkligheten.
 

Psykel

Patek
Är detta rätt tråd att ställa frågan i, om inte så hojta gärna så ska jag flytta mitt inlägg!

anyway, det jag undrar är vad ni har för insikter kring denna Breitling 815 - priset är ovanligt lågt skulle jag säga. Vad beror det på eller är det ett kap?
https://www.chrono24.se/breitling/815-breitling-top-time--id14404451.htm
Har inte så bra koll på Breitling, men brukar inte privatsäljare generellt lägga sig lite lägre än handlarna?
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Vettifanken om de där nått ful-tuff status än... :D
Gillar mycket knasigt, men den där är helt klart stolpe ut för mig.
Sorry, kan verkligen inte hålla med dig där.
Den får väl kanske sin renässans nån gång. Men idag? Av mig? Nja.

Den där länken...
Det är som om nån såg den i stål och ba’ ”Hold my beer”.
Det är bara en personlig rekommendation, ni behöver inte ta den om ni inte håller med. Visst, klockan är daterad och inte för alla. Denna med lite extra funktioner. Min fru har en likadan TT fast lite enklare med vit tavla och hon älskar den. Faktiskt den klockan hon får mest komplimanger för av andra kvinnor. Och då har hon ändå Rolex Air-King, AP RO, Aqua Terra, div Cartier mf..
 

Fadershan

Patek
Det är bara en personlig rekommendation, ni behöver inte ta den om ni inte håller med. Visst, klockan är daterad och inte för alla. Denna med lite extra funktioner. Min fru har en likadan TT fast lite enklare med vit tavla och hon älskar den. Faktiskt den klockan hon får mest komplimanger för av andra kvinnor. Och då har hon ändå Rolex Air-King, AP RO, Aqua Terra, div Cartier mf..
Haha jag var på väg att svara på din fråga oxå men såg snabbt sen att flera andra hunnit före :) Men det ör ju det fina med denna hobby..man får tycka vad man vill och extra eoligt att man gillar olika ibland. Bara tröttsamt när alla ska ha samma sak.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Det är bara en personlig rekommendation, ni behöver inte ta den om ni inte håller med. Visst, klockan är daterad och inte för alla. Denna med lite extra funktioner. Min fru har en likadan TT fast lite enklare med vit tavla och hon älskar den. Faktiskt den klockan hon får mest komplimanger för av andra kvinnor. Och då har hon ändå Rolex Air-King, AP RO, Aqua Terra, div Cartier mf..

Hehe! Du har ju verkligen oklanderlig smak i vanliga fall, så det är klart att du är tillåten ett snedsteg eller två! ;)
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Haha jag var på väg att svara på din fråga oxå men såg snabbt sen att flera andra hunnit före :) Men det ör ju det fina med denna hobby..man får tycka vad man vill och extra eoligt att man gillar olika ibland. Bara tröttsamt när alla ska ha samma sak.
Det man skall ha i beaktning var att dessa var bland det koolaste och hetaste klockorna man kunde ha vid tiden. Så något rätt hade modellen då i alla fall. Precis som att fula sjuttiotalare blivit i ropet igen så finns väl möjligheten att dessa lever upp så småningom.. Damerna tycks gilla dem redan (länken som är lite armbands lik?) Gäller dock att hitta fina ex då guldet på länken är pläterad och nötes igenom.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Det man skall ha i beaktning var att dessa var bland det koolaste och hetaste klockorna man kunde ha vid tiden. Så något rätt hade modellen då i alla fall. Precis som att fula sjuttiotalare blivit i ropet igen så finns väl möjligheten att dessa lever upp så småningom.. Damerna tycks gilla dem redan (länken som är lite armbands lik?) Gäller dock att hitta fina ex då guldet på länken är pläterad och nötes igenom.
DW är iofs populär nu också. Gillar dock att länken är så egen, kul med tidstypiska ur. Dock glad att jag inte har börjat gilla alla udda fula ur. Så finns hopp än.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
DW är iofs populär nu också. Gillar dock att länken är så egen, kul med tidstypiska ur. Dock glad att jag inte har börjat gilla alla udda fula ur. Så finns hopp än.
Swatch var väl populära samtidigt, men spelade inte i samma liga. Nej, man behöver verkligen inte gilla allt. Sedan så kan ju åsikter ändras, så har det varit för min del i alla fall
 

Fadershan

Patek
Nu är klockan uthämtade och här kommer lite bilder. Står inga stämplar om boett-tillverkare dessvärre. Urverket är ett PUW 1564. Klockan gör sig betydligt bättre i verkligheten än på bilderna från pantbanken.

IMG_20200314_101840.jpg
IMG_20200314_101843.jpg
IMG_20200314_101848.jpg
IMG_20200314_101913.jpg
IMG_20200314_104408.jpg
Mycket cool! Aldrig hört talas om verket heller men ser ju fint och hyffsat modernt ut :) Dags att tvätta lite tropic :p GZ!
 

DrKlocka

Audemars
Mycket cool! Aldrig hört talas om verket heller men ser ju fint och hyffsat modernt ut :) Dags att tvätta lite tropic :p GZ!
Har aldrig skruvat i ett sånt tidigare heller. Skulle nog säga att det motsvarar ett automatiskt AS kvalitetsmässigt. Dvs, lite överdrivet krångliga lösningar men funkar ganska bra när det är servat och i gott skick. Tidigt 1970-tal säger Google.
Ja Tropicet har varit fräschare :D

Grym! Kul med annan färg på lumen på 6,9,12 :)
Ja det är lite kul! Tror inte den här klockan såldes i Sverige, kanske i Frankrike eller något land nära.
 
Topp