• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Förstörd tavla (måste väl varit ljus från början?) och felaktig beskrivning. Den är manuell och inte automat. Nån stackare blir lurad. Dom där brukar väl gå för 1.000-1.500 i fint skick?
Vad är det som är beskrivet som felaktigt förutom automatic?
Tycker annars den här modellen är grym och länge varit undervärderad. Kraftig boett med feta luggar, bra urverk och som jag förstått en modell exklusiv för svensk marknad med texten "jubileum" på tavlan?

Tycker tavlan i annonsen var rätt mysig även om den såklart inte ska inbringa något premium. Tror också den varit ljus från början.
 

Psykel

Patek
Vad är det som är beskrivet som felaktigt förutom automatic?
Tycker annars den här modellen är grym och länge varit undervärderad. Kraftig boett med feta luggar, bra urverk och som jag förstått en modell exklusiv för svensk marknad med texten "jubileum" på tavlan?

Tycker tavlan i annonsen var rätt mysig även om den såklart inte ska inbringa något premium. Tror också den varit ljus från början.
Var automatic jag tänkte på. Tror det kan ha rätt stor påverkan på priset, så i mina ögon känns det som en rätt allvarlig felaktighet.
 

Psykel

Patek
Tror iofs att de flesta som är med och bjuder på den, har rätt bra koll själva?
Priset den står i nu är väl rätt rimligt (~1500)
Mycket möjligt. Jo, priset just nu är rätt rimligt. Två veckor kvar på auktionen, så kan dra iväg. Hoppas bara på att det inte är nån som brassar på rejält med förhoppning om att det är en automatare. :)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Mycket möjligt. Jo, priset just nu är rätt rimligt. Två veckor kvar på auktionen, så kan dra iväg. Hoppas bara på att det inte är nån som brassar på rejält med förhoppning om att det är en automatare. :)
Nej det får vi hoppas, men även köparens skyldighet att göra sin DD. Den modellen har aldrig kommit som automatare, så att brassa på utan kunskap känns lite vårdslöst. :)
 

Psykel

Patek
Nej det får vi hoppas, men även köparens skyldighet att göra sin DD. Den modellen har aldrig kommit som automatare, så att brassa på utan kunskap känns lite vårdslöst. :)
Jo, så är det ju. Fast å andra sidan borde det ju inte vara nåt problem att skicka tillbaks den om köparen trodde det är en automatare.
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Förstörd tavla (måste väl varit ljus från början?) och felaktig beskrivning. Den är manuell och inte automat. Nån stackare blir lurad. Dom där brukar väl gå för 1.000-1.500 i fint skick?
Aj aj, kanske dumt att lägga upp saker här som man inte har 100 koll på. Jag tyckte att just tavlan var hela grejen på denna. Jag går bara på det visuella utan allt för djup kunskap :p
 

Fadäsen

Cartier
Tips vet jag inte man jag ropade hem en ganska fin Sportsmatic från lilla klockor på Kaplans.
IMG_20200713_212639.jpg
IMG_20200713_212633.jpg
IMG_20200713_212554.jpg

Service och nytt band ska till.
IMG_20200713_212639.jpg
 
Topp