• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Perfekt blank dyrare men en sådan är nog 20 idag?

Gick en brun feb 2018 för drygt 8k.
https://auctionet.com/sv/764785-omega-armbandsur-manuell-caliber-266-boett-i-stal-1950-60-tal

@Donkii sålde väl en fantastiskt fin blanksvart för ett tag sedan?
Gick den för 14k? Nåt sånt tror jag.
Kommer ej ihåg exakt ref., men det var ju ingen hype-Suverän.

EDIT
Ang. värde så tror jag att @hejsam är ganska nära. Hade också sagt 8-10k.
Tror att man ska ha lite tur för den högre summan iom att den ser ut att ha lite smårepor på subdial. I övrigt ju supercharmigt brun, så inte säkert att alla retar sig på det lilla lika mycket som jag.

Senast ändrad:
Köpt nyligen med bullseye tavlan för 14k
suv bul3.jpg

Cool, satt precis och kollade på denna annons från Helvetia.
Var dessa generiska ur som många tillverkare satte sina namn på?
E6357D52-D34D-48F3-A120-84DAA9D318B3.jpeg

https://www.lauritz.com/sv/auktion/...tage-herreur-i-staal-med-sort-skive/i5765000/
Blir spännande att se vad den här landar på. Svårt att bedöma hur tavlan ser ut bakom det repiga plexit. Ser också ut att vara lite rost på boetten?
För någon som inte är speciellt bra på speedy, vad är det som är dåligt på exet ovanför?
Det som är minuset med denna klockan är 3 saker, tavlan verkar sakna det mesta av sin lume, även visarna och sen är det graveringen på bakboetten. Men den gick billigt med tanke på att länken var med och skicket på bezel.

Bara DON insert och länken löst kostar väl typ 30k iallafall?
Om bezel är mint går för ca 40k. Med minsta lilla skada går det neråt snabbt. Det är svårt att avgära, men denna kommer troligen bli ganska bra när den tvättats. Men jag skulle tippa på ca 20-25k att sälja löst.
Vad det gäller länken så är det så att ändlänkarna är generellt lika dyra som länken. Men en länk 1039 i detta fall med rätt ändlänkar går för ca 20k och jag skulle tro att ändlänken som är lite på sniskan faktiskt är hel.

Såg en sån länk på OF med ”custom end links” som såldes för 1400-1500€...
Förlåt, 1300£.
https://omegaforums.net/threads/ome...ndlinks-further-large-price-reduction.118307/
Här är det lite som att jämföra äpplen med päron. 7077 vilket du länkat till bör i sig vara mer av värde då den är för de äldre modellerna dock är nummer 6 ändlänkar som behövs galet svåra att hitta och dyrare än länken. Så att bara länken finns drar ner värdet mycket. Ändlänkarna är svårare att hitta än själva länken. 7077 med 6 ändlänkar är ca 30k och 1039 med 516 ändlänkar ca 20k.

Så tittar man bara på delarnas värde så har någon fått en riktigt bra deal. Den kom inte upp för mig i mina notiser vilket är underligt med tanke på att jag brukar se dessa från Lauritz. Så skulle gissa att fler inte sett den. Undrar om det har att göra med 'speedmaster' i titel kanske...

Senast ändrad:
För någon som inte är speciellt bra på speedy, vad är det som är dåligt på exet ovanför?
Jag gillar speedys och går igång på välvårdad boett, vacker tavla, fin glow i index och visare. Ser inte denna komma ut från min urmakare efter service med "charm" vilket är min drivkraft vid köp av vintageklockor. Ser självklart tjäna pengar perspektivet också, försöker bortse från det men fel tråd kanske:)

Tillbaka
Topp