Bra tips?Rastar dottern
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bra tips?Rastar dottern
Snygg! NSA-länk dessutom?Rastar dottern
Precis, har sett på äldre annonser och på bilder att man ofta hade NSA länk likt min på skindivers, tycker det är riktigt snyggt.Snygg! NSA-länk dessutom?
Du hajade inte piken tidigare... ? Ledtråd.. TrådenPrecis, har sett på äldre annonser och på bilder att man ofta hade NSA länk likt min på skindivers, tycker det är riktigt snyggt.
Ouch, jag såg det inte heller! SorryDu hajade inte piken tidigare... ? Ledtråd.. Tråden
Haha lite läskigt...Fick 1500euro för mina #6 ändlänkar
Typ 5år sedan
Ja, självklart har du rätt. Jag är dålig på referenser när det kommer till Omega och trodde att de ”bara” haft en typ av flat link länk. Tack för klargörandet!Det som är minuset med denna klockan är 3 saker, tavlan verkar sakna det mesta av sin lume, även visarna och sen är det graveringen på bakboetten. Men den gick billigt med tanke på att länken var med och skicket på bezel.
Om bezel är mint går för ca 40k. Med minsta lilla skada går det neråt snabbt. Det är svårt att avgära, men denna kommer troligen bli ganska bra när den tvättats. Men jag skulle tippa på ca 20-25k att sälja löst.
Vad det gäller länken så är det så att ändlänkarna är generellt lika dyra som länken. Men en länk 1039 i detta fall med rätt ändlänkar går för ca 20k och jag skulle tro att ändlänken som är lite på sniskan faktiskt är hel.
Här är det lite som att jämföra äpplen med päron. 7077 vilket du länkat till bör i sig vara mer av värde då den är för de äldre modellerna dock är nummer 6 ändlänkar som behövs galet svåra att hitta och dyrare än länken. Så att bara länken finns drar ner värdet mycket. Ändlänkarna är svårare att hitta än själva länken. 7077 med 6 ändlänkar är ca 30k och 1039 med 516 ändlänkar ca 20k.
Så tittar man bara på delarnas värde så har någon fått en riktigt bra deal. Den kom inte upp för mig i mina notiser vilket är underligt med tanke på att jag brukar se dessa från Lauritz. Så skulle gissa att fler inte sett den. Undrar om det har att göra med 'speedmaster' i titel kanske...
Man undrar ju om det är dottern eller klockan som ska auktioneras ut...Rastar dottern
Jävlar, fel trådMan undrar ju om det är dottern eller klockan som ska auktioneras ut...
Nej jag gjorde ju inte det, jag är en trött småbarnsförälderDu hajade inte piken tidigare... ? Ledtråd.. Tråden
Du var ju i rätt avdelning åtminstoneJävlar, fel tråd
Haha, ja det är alltid någotDu var ju i rätt avdelning åtminstone
Tycker att denna version kan definieras som blankBåda är standardmodeller, men den ena är men hypad än den andre. Frågan var dock seriös, har du sett en?
Tycker inte den ger känsla av fint åldrad; lume inte krämfärgad, tavlan kall i färgen. Min åsikt; men den ger inget ”ha begär” utan ger ett kallt intryck även om skärpan i boett och bezel är bra.För någon som inte är speciellt bra på speedy, vad är det som är dåligt på exet ovanför?
Allt är ju såklart relativt, men nog måste det vara bland det roligare speedy man kan få för ~50k?Tycker inte den ger känsla av fint åldrad; lume inte krämfärgad, tavlan kall i färgen. Min åsikt; men den ger inget ”ha begär” utan ger ett kallt intryck även om skärpan i boett och bezel är bra.
Tycker att bilderna är ganska kassa för att visa klockan. Håller helt med om att det ger ett kallt och trist intryck. Men, om tavlan är fin i övrigt och man lägger på en sympatisk relume så kommer den blomma ut.Tycker inte den ger känsla av fint åldrad; lume inte krämfärgad, tavlan kall i färgen. Min åsikt; men den ger inget ”ha begär” utan ger ett kallt intryck även om skärpan i boett och bezel är bra.
Enig! Sökte bara förstå varför inte dyrare. Och köper inte att det det är en allmän Speedy-slakt, utan att man för 50-100k söker en bra boett, cal 321, DON men oxå ”varm” känsla. Ta det för vad det är...mer en observation av vad man söker om man har dessa pengar att lägga och vill köpa en SpeedyAllt är ju såklart relativt, men nog måste det vara bland det roligare speedy man kan få för ~50k?
Jag har sett flera med denna ”järnvägstavla” men de har förmodligen åldrats så lacken har inte varit kvar, de kom alltså blanka eller var det bara vissa som kom så?
Tycker att denna version kan definieras som blank
Vet inte hur de kom och om det var en variant...men denna är blank bakom glaset helt klart. Mer så än andra svarta Suverän som jag tycker har en halvbank lite ”melerad” finish...Jag har sett flera med denna ”järnvägstavla” men de har förmodligen åldrats så lacken har inte varit kvar, de kom alltså blanka eller var det bara vissa som kom så?
Där ser man! Ja exakt, melerad är ett bra ord för det.Vet inte hur de kom och om det var en variant...men denna är blank bakom glaset helt klart. Mer så än andra svarta Suverän som jag tycker har en halvbank lite ”melerad” finish...
Kul, helt missat! Tack för tipset!Jag gissar på att ingen missat denna? Riktigt fin och lyxig. Undrar vad den kostade som ny?
http://www.pantgbg.se/scripts/f2page.php?u_id=42&fp_id=1&f_id=181114&fritext=&f_Typ=Ur&kontor=
Nä den leder jag.Jag gissar på att ingen missat denna? Riktigt fin och lyxig. Undrar vad den kostade som ny?
http://www.pantgbg.se/scripts/f2page.php?u_id=42&fp_id=1&f_id=181114&fritext=&f_Typ=Ur&kontor=
Hehe, känner igen även den tredje budgivaren som en forumkändis.Nä den leder jag.
Mtp auktionshus har nog många missat
Edit. Ser ut som att du bjudit också?
Tror att @Rozzy vill jävlas med mig efter att jag bjöd över...Hehe, känner igen även den tredje budgivaren som en forumkändis.
Jag gissar på att ingen missat denna? Riktigt fin och lyxig. Undrar vad den kostade som ny?
Nä den leder jag.
Mtp auktionshus har nog många missat
Edit. Ser ut som att du bjudit också?