• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

@Rozzy avser du fortsätta buda?
Nej inte nu längre, då hade jag inte lagt upp tipset här. Nej, tappade sugen och blev lite sned när jag såg att jag blivit överbjuden av Analogue.
Jag vet inte hur det är för er andra, men jag brukar respektera när någon fellow KS hunnit före och inte starta internt budkrig. Är jag verkligen sugen på loten skickar jag ett PM och diskuterar den andres strategi och vilja och kanske kommer överens att ta vid om han blivit överbjuden vid viss nivå, eller avstå och ställa mig i kö för framtida övertagande.

Nej inte nu längre, då hade jag inte lagt upp tipset här. Nej, tappade sugen och blev lite sned när jag såg att jag blivit överbjuden av Analogue.
Jag vet inte hur det är för er andra, men jag brukar respektera när någon fellow KS hunnit före och inte starta internt budkrig. Är jag verkligen sugen på loten skickar jag ett PM och diskuterar den andres strategi och vilja och kanske kommer överens att ta vid om han blivit överbjuden vid viss nivå, eller avstå och ställa mig i kö för framtida övertagande.
Oj jag trodde inte det var så. Jag skämtade.

Så jag är dålig forumkompis som bjuder på samma objekt? Varpå du svarar med att tipsa om auktionen för att du medvetet vill förstöra för mig?
Om inte du får fynda (för en gångs skull) ska ingen annan heller få det?

Jag har avstått från bud på objekt du haft bud på men inte menar du väl att jag ska avstå bud på alla objekt jag vill ha som ngn annan KSare har bud på? Oftast bjuder jag och de flesta andra i sista sekund så "hinna först" betyder ju inte så mkt heller.

Men om du nu verkligen vill förstöra kan du gott bjuda en tusing till. Det leder bara till högre slutpris för mig.

Oj jag trodde inte det var så. Jag skämtade.

Så jag är dålig forumkompis som bjuder på samma objekt? Varpå du svarar med att tipsa om auktionen för att du medvetet vill förstöra för mig?
Om inte du får fynda (för en gångs skull) ska ingen annan heller få det?

Jag har avstått från bud på objekt du haft bud på men inte menar du väl att jag ska avstå bud på alla objekt jag vill ha som ngn annan KSare har bud på? Oftast bjuder jag och de flesta andra i sista sekund så "hinna först" betyder ju inte så mkt heller.

Men om du nu verkligen vill förstöra kan du gott bjuda en tusing till. Det leder bara till högre slutpris för mig.
Oj, här tände det till. Nej, det var mer menat som ett skämt då alla ändå brukar hitta auktionerna och vissa brukar bli sura när de sedan tipsas här.

Men då vet jag hur du tänker ang bjuda över oss andra. Money talks :)

Oj, här tände det till. Nej, det var mer menat som ett skämt då alla ändå brukar hitta auktionerna och vissa brukar bli sura när de sedan tipsas här.

Men då vet jag hur du tänker ang bjuda över oss andra. Money talks :)
Det är klart att du inte är utan poänger...

...men hur många är vi som hänger här på vintagedelen och kollar auktioner för jämnan? Hur många nya klockor snittar vi på ett år? Det blir ju helt orimligt om man hela tiden ska samspråkas om auktioner där man hittar den andres namn.
Också skevt mot säljaren (även om det i detta fallet är en pantbank) - i vilken ända många av oss också finner oss ibland.

Att du blir överbjuden och bevisligen också ser vem du blivit överbjuden av och sen postar här i tråden kommer fram som ganska småsint i min bok.

Det är klart att du inte är utan poänger...

...men hur många är vi som hänger här på vintagedelen och kollar auktioner för jämnan? Hur många nya klockor snittar vi på ett år? Det blir ju helt orimligt om man hela tiden ska samspråkas om auktioner där man hittar den andres namn.
Också skevt mot säljaren (även om det i detta fallet är en pantbank) - i vilken ända många av oss också finner oss ibland.

Att du blir överbjuden och bevisligen också ser vem du blivit överbjuden av och sen postar här i tråden kommer fram som ganska småsint i min bok.
So be it. Mina ideal är väl förlegade och jag kanske ändrar inställning till bjuda över kompisar på KS här i framtiden. Nu händer det inte speciellt ofta för min del att jag krockar på auktioner med andra jag känner på KS.
Sen är jag väl knappast första som tipsar om klockor här efter att ha blivit överbjuden?

Men jag pudlar och ber @ANALOGUE om ursäkt, sorry! , och kanske ändå kommer fortsätta budgivningen då det är en riktigt fin klocka som kanske inte är allas kopp te. Må bäste man vinna! :)

Senast ändrad:
Jag gissar på att ingen missat denna? Riktigt fin och lyxig. Undrar vad den kostade som ny?
http://www.pantgbg.se/scripts/f2page.php?u_id=42&fp_id=1&f_id=181114&fritext=&f_Typ=Ur&kontor=

A5B01C4E-E0D2-41FA-9E66-D6329C0AD0C8.jpeg
Cool. :)

Detta händer i alla missbrukarkretsar :D Men en Quartz Eterna från 1996 som max skulle få 34h handledstid och sammanlagt 76 likes är inget att bråka om. @Rozzy @ANALOGUE köp klockan tillsammans och dela på vårdnaden:) Finns lyckade exempel här på ks när flera personer går ihop och köper klockor de annars inte skulle ha råd med:cigar:

Detta händer i alla missbrukarkretsar :D Men en Quartz Eterna från 1996 som max skulle få 34h handledstid och sammanlagt 76 likes är inget att bråka om. @Rozzy @ANALOGUE köp klockan tillsammans och dela på vårdnaden:) Finns lyckade exempel här på ks när flera personer går ihop och köper klockor de annars inte skulle ha råd med:cigar:
Nu fattar jag! Det där flippandet är egentligen En delägd klocka. Typ den där Onyx DDn som alla hade var egentligen samma klocka.

Nä jag lade mitt maxbud 25/9.
Sedan har det helt plötsligt efter denna tråd börjat bjudas mot mitt maxbud, med samma nick. Troligen har ngn skapat/ändrat ett konto med samma nick som mitt för att tvinga upp mitt pris och jävlas.
Om det är till någon tröst för dig så hade den inte gått för under 5k.

Sedan har det helt plötsligt efter denna tråd börjat bjudas mot mitt maxbud, med samma nick. Troligen har ngn skapat/ändrat ett konto med samma nick som mitt för att tvinga upp mitt pris och jävlas.
Konstigt att det går att regga ett identiskt namn. Lycka till med fortsatt budgivning!

Tävlar nu tydligen mot mig själv
Screenshot_20200926_230825.jpg
finns verkligen folk som ogillar mig. Tråkigt men hatten av för snyggt prank.
Jag är oskyldig skall jag säga direkt. Kliade mig i skallen när jag såg det där. Hur är det möjligt? Kan det finnas två identiska användarnamn? Känns fel i systemet i så fall. Jag håller med Grodslukaren, det har gått till överdrift det hela.

Jävligt avvikande beteende. Man kan inte ha så roligt i livet om man ägnar sin lördagkväll åt att ändra användarnamn och fulbuda för att sabba.

Jävligt avvikande beteende. Man kan inte ha så roligt i livet om man ägnar sin lördagkväll åt att ändra användarnamn och fulbuda för att sabba.
Jag hoppas att budagenten på ngt vis ballat ur och att ingen sjunkit så lågt. Men jag har ju blivit mordhotad här innan så budgivning verkar väcka starka känslor.

Tillbaka
Topp