• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Det var väl det vår diskussion mynnade ut i. Det känns såklart tråkigt att inte fullfölja, erkänner dock mitt misstag och säljaren står för sitt så den landar väl på tratten snart igen
Nu är den ute igen som du sa!
https://www.tradera.com/item/190112/420404419/heuer-camaro-ref-7743-vintage-dress-klocka
Mycket bättre annons nu men ska man vara petig så är jag ganska säker på att det är just den nedre, inte övre, släta pushern som är den korrekta faktiskt... ;)

Dagens läder.
https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3802/vara/1686200

0

Ja det är den övre som är korrekt. Han var väl utom sig av ilska när han läste mitt mess så han missade den lilla detaljen :D
Nja, det är den undre som jag tror är korrekt, INTE den övre! Den här klockan är en first edition av 7743 T och då är pushern slät, inte räfflad!
Han har skrivit den övre....nu är vi inne på petimeternivå men så blir det ju för oss nördar ibland...:p

Nja, det är den undre som jag tror är korrekt, INTE den övre! Den här klockan är en first edition av 7743 T och då är pushern slät, inte räfflad!
Han har skrivit den övre....nu är vi inne på petimeternivå men så blir det ju för oss nördar ibland...:p
Fel. Den första som inte har tachyskala har släta pushers. Den första som kom med tachyskala har de räfflade :)
Screenshot_20200928_200707.jpg
Inte heller rätt. Den kan ha båda varianterna även när den har Tachyskala.
https://www.heuercamaro.com/models/7743/7743-t-first
Måste säga att jag älskar sån här nördnivå från alla inblandade, tack! :D

Senast ändrad:
Men eftersom just det här exemplaret har ett serienummer på 168xxx, dvs sent, så är det kanske mer sannolikt att det ska vara "fluted pushers".
Sant :) Även om jag misstänker att gränsen var rätt flytande.
Härligt med kunskapsspridning!
Tycker nog att serienumret ligger ganska så mitt i produktionen vilket faktiskt gör det hart när omöjligt att avgöra vilken pusher som är ”rätt”!
Vad kul det här blev, alla har rätt! :woot:

Eftersom 7743T verkar ha kommit med serienummer 134xxx, 135xxx, 168xxx och 169xxx så ligger det kanske närmast till hands att de två tidiga serierna hade släta knappar och de två senare serierna hade räfflade. Men osvuret är bäst.
Fanns även serienummer 171xxx samt 175-177xxx.....
Men du kanske menar att 7743 T har sin sista nummerserie på 169xxx och de resterande är utan T? :bookworm:

Senast ändrad:
Ja de bekräftade att det var ett nytt konto med i istället för l som bjöd i lördags.

Han förstår att det är en idiot som bjöd för att förstöra och "vill behålla mig som kund" så han erbjöd sig att kapa priset, men eftersom jag faktiskt inte är en ond människa vill jag inte heller att säljaren ska tvingas sälja för 2500...

Vad tror ni, helt uppriktigt, att den hade gått för utan trollet?

Jag önskar så att han vågade träda fram. Så jäkla vekligt att inte våga stå för det

Ja de bekräftade att det var ett nytt konto med i istället för l som bjöd i lördags.

Han förstår att det är en idiot som bjöd för att förstöra och "vill behålla mig som kund" så han erbjöd sig att kapa priset, men eftersom jag faktiskt inte är en ond människa vill jag inte heller att säljaren ska tvingas sälja för 2500...

Vad tror ni, helt uppriktigt, att den hade gått för utan trollet?

Jag önskar så att han vågade träda fram. Så jäkla vekligt att inte våga stå för det
Låter märkligt att ge dig rabatt, men om de vill så är det väl upp till dem. Jag förutsätter att den som bjöd var villig att köpa för 5', men det vet man ju aldrig. Satte själv ett tak på 5' för den. Gick något liknande för inte alt för länge sedan här i Sverige. Kommer dock inte ihåg var eller vad de såldes för.

Senast ändrad:
Låter märkligt att ge dig rabatt, men om de vill så är det väl upp till dem. Jag förutsätter att den som bjöd var villig att köpa för 5', men det vet man ju aldrig. Satte själv ett tag på 5' för den. Fick något liknande för inte alt för länge sedan här i Sverige. Kommer dock inte ihåg var eller vad de såldes för.
Personen i fråga får gärna berätta men tror han hade tänkt nyttja ångerrätten om han vann. Men vet såklart inte.

Helt klart är dock att jag fick betala mer eftersom personen i fråga med största sannolikhet inte hittat auktionen utan denna underbara tråd.

Så jag tackar @Rozzy och vem nu trollet är å säljarens vägnar för att priset blev inflaterat.

Mest synd att en sådan här sak ganska effektivt dödar glädjen över vinsten.

KS-andan :heart:

Tillbaka
Topp