• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Ja jag har lixom inte tänkt att folk medvetet ska förstöra för mig
I detta fall så är det uppenbart men jag tänker mer i övrigt. Enklare att smyga under radarn och framförallt så slipper man diskussionerna kring vem som var först osv. Inte för att det ska spela någon större roll egentligen men nu verkar det göra det mellan varven..

Senast ändrad:
För de som undrar hur det är möjligt: Det är det inte exakt samma användarnamn. Ena användaren använder att stort i istället för litet L i namnet.
Ja det var det jag trodde (men hoppades såklart på knasig budagent) då det känns så himla barnsligt och patetiskt.

Man önskar ändå att personen kunde ha lite ryggrad och träda fram. Tror jag vet vem det är (inte Rozzy)

Edit. Måste medge att det är lite småfyndigt trots allt.

Blir lite spännande att se hur långt han vågar gå

Hade den på bevakning men la inga bud. Tyckte boetten var för sliten. Fin tavla och visare.
Ja, den gick kanske lite högt men precis som du säger var tavlan fin och galet sliten boett...en av de värsta jag sett på en Camaro faktiskt! :eek: Hur fasen lyckas man med det?? Den har dock bara en av två pushers rätt samt saknar original krona.
Tyckte kanske att säljarens annons var lite felaktig när hen påstod att "Allt är original förutom armband och spänne"! Syntes ju ganska tydligt på bilderna att så inte var fallet! Klockan är helt klart mixtrad med.... :rolleyes:

Ja, den gick kanske lite högt men precis som du säger var tavlan fin och galet sliten boett...en av de värsta jag sett på en Camaro faktiskt! :eek: Hur fasen lyckas man med det?? Den har dock bara en av två pushers rätt samt saknar original krona.
Tyckte kanske att säljarens annons var lite felaktig när hen påstod att "Allt är original förutom armband och spänne"! Syntes ju ganska tydligt på bilderna att så inte var fallet! Klockan är helt klart mixtrad med.... :rolleyes:
Yes, reagerade också på formuleringen. Troligen någon som inte vet vad de säljer.

Detta händer i alla missbrukarkretsar :D Men en Quartz Eterna från 1996 som max skulle få 34h handledstid och sammanlagt 76 likes är inget att bråka om. @Rozzy @ANALOGUE köp klockan tillsammans och dela på vårdnaden:) Finns lyckade exempel här på ks när flera personer går ihop och köper klockor de annars inte skulle ha råd med:cigar:
Dags att byta från Joker till Kung Salomo tror jag.
FB_IMG_1601249564059.jpg

Hehe, säljaren finns på ks..
Ok, då är jag lite förvånad att den benämns som "allt original" då den uppenbarligen hade två oliks pushers t.ex.
Tror du? En lapping machine borde väl få hyfsad ordning på den?
Ja kanske, om man hittar nån som kan hantera den och om inte en del av dingsen är för djupa. Jag har annars inget emot bruksat skick men i detta fall tippade det över till slitet.

Hello!
Ja det blev inte riktigt som tänkt, hehe..
En bekant hörde av sig och tipsade om Camaron när jag satt i bilen på väg hem med en gapande 1åring. Slog en snabb koll på bilderna slängde in nästa bud bara och fick den.. Efter 30min när pojken låg i säng så ser jag mitt misstag, krona och pushers stämmer inte och boetten vad möjligen värre än jag först trodde. Så nu får vi se hur det blir :)

Hello!
En bekant hörde av sig och tipsade om Camaron när jag satt i bilen på väg hem med en gapande 1åring. Slog en snabb koll på bilderna slängde in nästa bud bara och fick den.. Efter 30min när pojken låg i säng så ser jag mitt misstag, krona och pushers stämmer inte och boetten vad möjligen värre än jag först trodde. Så nu får vi se hur det blir :)
...en pusher stämmer i alla fall! ;)
Tavlan och visarna ser ju ut att vara i mycket bra skick och rätt krona och en pusher löser sig nog men sedan är ju frågan om boetten....:bookworm:

Hello!
Den situationen känner man igen sig i :D Hoppas boetten är lite bättre än den ser ut på bilderna när du får hem den. Krona och pusher går ju att hitta.

Den situationen känner man igen sig i :D Hoppas boetten är lite bättre än den ser ut på bilderna när du får hem den. Krona och pusher går ju att hitta.
Efter viss diskussion med säljaren så kommer jag avstå klockan. Dock erbjöd han sig att gå ned till 26k för att täcka kostnader för krona och pushers. Någon annan taker på detta kan ju hojta till :)

Efter viss diskussion med säljaren så kommer jag avstå klockan. Dock erbjöd han sig att gå ned till 26k för att täcka kostnader för krona och pushers. Någon annan taker på detta kan ju hojta till :)
Det var ju väldigt generöst av säljaren då kanske finns en undersökningsplikt i botten vid Tradera-köp men det förutsätter ju samtidigt att säljaren inte farit med felaktiga uppgifter vilket kanske det var frågan om här med orden ”Allt är original förutom armband och spänne"....:rolleyes:

Det var ju väldigt generöst av säljaren då kanske finns en undersökningsplikt i botten vid Tradera-köp men det förutsätter ju samtidigt att säljaren inte farit med felaktiga uppgifter vilket kanske det var frågan om här med orden ”Allt är original förutom armband och spänne"....:rolleyes:

Fast om den inte är korrekt beskriven så är det inte generöst utan fullt rimligt.

Tillbaka
Topp