Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja jag har lixom inte tänkt att folk medvetet ska förstöra för migKanske läge att byta budnamn så slipper någon här veta vem som gör vad så bjuder alla utifrån vad de tycker klockan är värd...
Nu hänger jag inte med riktigt. Hur går det där till?
I detta fall så är det uppenbart men jag tänker mer i övrigt. Enklare att smyga under radarn och framförallt så slipper man diskussionerna kring vem som var först osv. Inte för att det ska spela någon större roll egentligen men nu verkar det göra det mellan varven..Ja jag har lixom inte tänkt att folk medvetet ska förstöra för mig
Ja det var det jag trodde (men hoppades såklart på knasig budagent) då det känns så himla barnsligt och patetiskt.För de som undrar hur det är möjligt: Det är det inte exakt samma användarnamn. Ena användaren använder att stort i istället för litet L i namnet.
Hade den på bevakning men la inga bud. Tyckte boetten var för sliten. Fin tavla och visare.Nån härifrån som nöp Camaron idag?
https://www.tradera.com/item/190112/419434109/heuer-camaro-ref-7743-vintage-dress-klocka
Ja, den gick kanske lite högt men precis som du säger var tavlan fin och galet sliten boett...en av de värsta jag sett på en Camaro faktiskt! Hur fasen lyckas man med det?? Den har dock bara en av två pushers rätt samt saknar original krona.Hade den på bevakning men la inga bud. Tyckte boetten var för sliten. Fin tavla och visare.
@Donkii ?Nån härifrån som nöp Camaron idag?
https://www.tradera.com/item/190112/419434109/heuer-camaro-ref-7743-vintage-dress-klocka
Yes, reagerade också på formuleringen. Troligen någon som inte vet vad de säljer.Ja, den gick kanske lite högt men precis som du säger var tavlan fin och galet sliten boett...en av de värsta jag sett på en Camaro faktiskt! Hur fasen lyckas man med det?? Den har dock bara en av två pushers rätt samt saknar original krona.
Tyckte kanske att säljarens annons var lite felaktig när hen påstod att "Allt är original förutom armband och spänne"! Syntes ju ganska tydligt på bilderna att så inte var fallet! Klockan är helt klart mixtrad med....
Såg just att den fanns en sådant nick här men det var lite hemligt...
Köparen vet nog ganska exakt vad som behöver åtgärdas, och kanske har delarna hemma redan, och då är det nog ett rätt ok köp ändå!Yes, reagerade också på formuleringen. Troligen någon som inte vet vad de säljer.
Så är det säkert men boetten blir svår att få till tyvärr.Köparen vet nog ganska exakt vad som behöver åtgärdas, och kanske har delarna hemma redan, och då är det nog ett rätt ok köp ändå!
Hehe, säljaren finns på ks..Yes, reagerade också på formuleringen. Troligen någon som inte vet vad de säljer.
Sant, men serienumret stämmer så boettbyte är inget alternativ...Så är det säkert men boetten blir svår att få till tyvärr.
Se där!Hehe, säljaren finns på ks..
Tror du? En lapping machine borde väl få hyfsad ordning på den?Så är det säkert men boetten blir svår att få till tyvärr.
Vad är det? En trumlingsmaskin eller?Tror du? En lapping machine borde väl få hyfsad ordning på den?
Nej, en lapping machine är en slipmaskin som kan utföra just det.Vad är det? En trumlingsmaskin eller?
Camaro-boetten ska ju ha väldigt skarpa slag, delvis vara polerad och sedan starburst-mönstret på den övre delen så nog är det en grannlaga, men förstås inte omöjlig, uppgift att få till...
Ah, spännande!Nej, en lapping machine är en slipmaskin som kan utföra just det.
https://klocksnack.se/threads/omega-seamaster-pilot.43603/
Ja helt körd tycker jag inte boetten är, även om den såklart behöver jobb för att uppnå sin rätta glans.Ah, spännande!
Hade aldrig hört den benämningen förut så Google fick det till en typ trumlare!
Jamen, då finns det hopp!
Dags att byta från Joker till Kung Salomo tror jag.Detta händer i alla missbrukarkretsar Men en Quartz Eterna från 1996 som max skulle få 34h handledstid och sammanlagt 76 likes är inget att bråka om. @Rozzy @ANALOGUE köp klockan tillsammans och dela på vårdnaden Finns lyckade exempel här på ks när flera personer går ihop och köper klockor de annars inte skulle ha råd med
Ok, då är jag lite förvånad att den benämns som "allt original" då den uppenbarligen hade två oliks pushers t.ex.Hehe, säljaren finns på ks..
Ja kanske, om man hittar nån som kan hantera den och om inte en del av dingsen är för djupa. Jag har annars inget emot bruksat skick men i detta fall tippade det över till slitet.Tror du? En lapping machine borde väl få hyfsad ordning på den?
Hello!
...en pusher stämmer i alla fall!Hello!
Ja det blev inte riktigt som tänkt, hehe..
En bekant hörde av sig och tipsade om Camaron när jag satt i bilen på väg hem med en gapande 1åring. Slog en snabb koll på bilderna slängde in nästa bud bara och fick den.. Efter 30min när pojken låg i säng så ser jag mitt misstag, krona och pushers stämmer inte och boetten vad möjligen värre än jag först trodde. Så nu får vi se hur det blir
Den situationen känner man igen sig i Hoppas boetten är lite bättre än den ser ut på bilderna när du får hem den. Krona och pusher går ju att hitta.Hello!
Ja det blev inte riktigt som tänkt, hehe..
En bekant hörde av sig och tipsade om Camaron när jag satt i bilen på väg hem med en gapande 1åring. Slog en snabb koll på bilderna slängde in nästa bud bara och fick den.. Efter 30min när pojken låg i säng så ser jag mitt misstag, krona och pushers stämmer inte och boetten vad möjligen värre än jag först trodde. Så nu får vi se hur det blir
Efter viss diskussion med säljaren så kommer jag avstå klockan. Dock erbjöd han sig att gå ned till 26k för att täcka kostnader för krona och pushers. Någon annan taker på detta kan ju hojta tillDen situationen känner man igen sig i Hoppas boetten är lite bättre än den ser ut på bilderna när du får hem den. Krona och pusher går ju att hitta.
Det var ju väldigt generöst av säljaren då kanske finns en undersökningsplikt i botten vid Tradera-köp men det förutsätter ju samtidigt att säljaren inte farit med felaktiga uppgifter vilket kanske det var frågan om här med orden ”Allt är original förutom armband och spänne"....Efter viss diskussion med säljaren så kommer jag avstå klockan. Dock erbjöd han sig att gå ned till 26k för att täcka kostnader för krona och pushers. Någon annan taker på detta kan ju hojta till
Det var ju väldigt generöst av säljaren då kanske finns en undersökningsplikt i botten vid Tradera-köp men det förutsätter ju samtidigt att säljaren inte farit med felaktiga uppgifter vilket kanske det var frågan om här med orden ”Allt är original förutom armband och spänne"....
...var väl lite så jag skrev trodde jag?Fast om den inte är korrekt beskriven så är det inte generöst utan fullt rimligt.