Det går fort!18.500 nu
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det går fort!18.500 nu
Nu är den såld.18.500 nu
Slog du tillNu är den såld.
Nej tyvärrSlog du till
Jag är lite ute på djupt vatten nu, med de dassiga bilderna på stämplarna, men är det verkligen solitt guld? Om det är brittiska stämplar så bör hörnen på karatstämpeln vara avhuggna, och jag skulle vilja ha en krona också. Även bilderna ser nötta ut. Jag tror att det är 9K guldplätering vi kollar på. @Aurum ? Det här kan du nog bättre än mig, egentligen.Rare Solid Gold Jump-Hour Minute & Seconds UK/Swiss Digital Wristwatch | eBay
Rare Solid Gold Jump-Hour Minute & Seconds UK/Swiss Digital Wristwatch Circa 1920's. It is stamped "EP" on the inside back of the case with British hallmarks. The buckle is not gold. It is topped with the original white painted jumping hour, minute and second chapter rings and they are in really...www.ebay.com
Jag tar för givet att det är solitt med 9 och .375, men kan inte säga att jag har någon speciell kunskap om det.Jag är lite ute på djupt vatten nu, med de dassiga bilderna på stämplarna, men är det verkligen solitt guld? Om det är brittiska stämplar så bör hörnen på karatstämpeln vara avhuggna, och jag skulle vilja ha en krona också. Även bilderna ser nötta ut. Jag tror att det är 9K guldplätering vi kollar på. @Aurum ? Det här kan du nog bättre än mig, egentligen.
9k brukar väl inte räknas som ”riktigt” guld heller, vet inte om det kan påverka stämplarna?Jag är lite ute på djupt vatten nu, med de dassiga bilderna på stämplarna, men är det verkligen solitt guld? Om det är brittiska stämplar så bör hörnen på karatstämpeln vara avhuggna, och jag skulle vilja ha en krona också. Även bilderna ser nötta ut. Jag tror att det är 9K guldplätering vi kollar på. @Aurum ? Det här kan du nog bättre än mig, egentligen.
EP står väl för electro plating?9k brukar väl inte räknas som ”riktigt” guld heller, vet inte om det kan påverka stämplarna?
Vet ej faktiskt.EP står väl för electro plating?
Skulle inte tro det. Har nog aldrig sett något pläterat i 9 karat heller. Fick man ens märka något med finhetshalt i detta formatet om det var belagt? Med det sagt sitter jag och gissar friskt här. Man kan ju även se på handgravyren och den verkar inte visa någon mässing eller liknande. Plätering håller ju inte heller speciellt väl. Med denna boettform måste den isåfall vara ombelagd.EP står väl för electro plating?
Tycker guldet ser slitet ut på sina ställen, men inte säker med dessa bilder... Gravyren ser inte heller ut som den borde på ett guldur IMHO.Skulle inte tro det. Har nog aldrig sett något pläterat i 9 karat heller. Fick man ens märka något med finhetshalt i detta formatet om det var belagt? Med det sagt sitter jag och gissar friskt här. Man kan ju även se på handgravyren och den verkar inte visa någon mässing eller liknande. Plätering håller ju inte heller speciellt väl. Med denna boettform måste den isåfall vara ombelagd.
Håller med om allt. Fast cool klocka!Tycker guldet ser slitet ut på sina ställen, men inte säker med dessa bilder... Gravyren ser inte heller ut som den borde på ett guldur IMHO.
Jag är lite ute på djupt vatten nu, med de dassiga bilderna på stämplarna, men är det verkligen solitt guld? Om det är brittiska stämplar så bör hörnen på karatstämpeln vara avhuggna, och jag skulle vilja ha en krona också. Även bilderna ser nötta ut. Jag tror att det är 9K guldplätering vi kollar på. @Aurum ? Det här kan du nog bättre än mig, egentligen.
Tycker guldet ser slitet ut på sina ställen, men inte säker med dessa bilder... Gravyren ser inte heller ut som den borde på ett guldur IMHO.
Givet att det inte är toppenbra bilder men jag tycker nog det skulle kunna vara solid 9k. Det som upplevs som nötning kan bero på att det inte är ovanligt att man lägger en galvanisk förgyllning på saker i lägre karathalter. Då kan den färgskillnaden ibland upplevas som nött doublé. 9k har rätt lätt att oxidera. Därav också oxiden i den trevliga handgravyren.Håller med om allt. Fast cool klocka!
Snyggt spottat. Kan ju inte vara helt ok att göra det som auktionsbolag? Har du mailat och frågat?Tittar på denna fina klocka på Bukowskis och ser att bilden verkar vara photoshoppad. Bokstaven "n" i Constellation har råkat klonas till vänster om loggan vid index 8.
Inte sysslar väl Bukowskis med retuchering av bilder?
Omega, Constellation, "C", Chronometer, armbandsur, 34,5 mm. - Bukowskis
Bukowskis auktionerwww.bukowskis.com
Snyggt spottat. Kan ju inte vara helt ok att göra det som auktionsbolag? Har du mailat och frågat?
Tyvärr inte så ovanligt som man vill tro. Många av de stora fina auktionshusen gör likadant för katalogbilderna. Riktigt märkligt. Vill man ha riktiga bilder får man efterfråga dem.Tittar på denna fina klocka på Bukowskis och ser att bilden verkar vara photoshoppad. Bokstaven "n" i Constellation har råkat klonas till vänster om loggan vid index 8.
Inte sysslar väl Bukowskis med retuchering av bilder?
Omega, Constellation, "C", Chronometer, armbandsur, 34,5 mm. - Bukowskis
Bukowskis auktionerwww.bukowskis.com
Hade ingen aning om detta fenomen. För jävligt.Tyvärr inte så ovanligt som man vill tro. Många av de stora fina auktionshusen gör likadant för katalogbilderna. Riktigt märkligt. Vill man ha riktiga bilder får man efterfråga dem.
Ja... Var det inte någon helt galen historia för nåt år sen?Tyvärr inte så ovanligt som man vill tro. Många av de stora fina auktionshusen gör likadant för katalogbilderna. Riktigt märkligt. Vill man ha riktiga bilder får man efterfråga dem.
Om jag kommer ihåg rätt gällde det en av Hodinkee's skipper Heuer (samarbete mellan Hodinkee & Tag Heuer) som var ordentligt tillfixad...Ja... Var det inte någon helt galen historia för nåt år sen?
Något av husen som, i princip, modellerat upp en ny boett - eller hur det nu var?
Asså det där är riktigt illa. Verkligen att luras.Om jag kommer ihåg rätt gällde det en av Hodinkee's skipper Heuer (samarbete mellan Hodinkee & Tag Heuer) som var ordentligt tillfixad...
Jo, det var det. http://www.onthedash.com/christies-2018-nov-skipperrera-shame/
Ja, ställer höga krav på dig som köpare onekligen...Asså det där är riktigt illa. Verkligen att luras.