• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Bästa beskrivningen på länge, finns så mycket roligt i den att man blir glad 😃
564FB0FD-1A8A-4121-ABFB-63F102A540B1.jpeg



” Defekt rolex därav priset, skulle behöva en större genomgång var nyligen på rob engström och gick igenom klockan har dock inte tid och inte pengar för att laga denna klocka så släpper den till en ny ägare

Till auktion kommer ett RENOVERAT Rolex Precision 6694 DYKARUR med box.

Klockan levereras med en löjligt bra visuell setup och passar bra för den kräsne Rolex entusiasten, detta är utseendemässigt ett konstverk!

Klockan har varit inne på service då gjordes detta:

Nyputsad boett
Nytt glas från Italien
Nytt eftermarknads stålarmband från Italien
Pärlemor Urtavla (Uppgradering från Chrono24) Den är byggd med originaldelar men pärlemoren har en laggts dit i efterhand
Rengöring av mekanismen samt ny tysk kvalitetsolja
Extra fräsh dagstavla har bytts (Original enligt säljares annonsbeskrivning på Ebay)

Gängor i Krona är bra, mekanismen är ORIGINAL.

Klockan fungerar inte längre och säljes tydligt förklarat som defekt då den inte fungerar eftersom att den är i behov av en ny balansfjäder, jag rekommenderar att göra klart den sista reparationen, balansfjädern behöver bytas, eventuellt är bytet av den det enda som ska göras, men jag reserverar mig för att det skulle kunna vara något mer kvar att göra än byte av balansfjädern.

Klockan har även nyligen putsats/polerats så jag har kostat på den ordentligt. Jag har fått många kommentarer om att det är en tjusig klocka!

Specifikationer:
Material & Utförande

Rolex Oysterdate Precision
År: ca 1970
Gratis försäkrad leverans med traderas dhl lösning

Genomgången
Värde minst 46 000 kr

Objektsbeskrivning

Vattentät upp till 100m (Ej trycktestad)
Årtal: ca 1970
Skick: Bra (4.5 av 5 till förhållande av ålder)
Senaste service: 2021
Box: Medföljer
Övrigt: Alla länkar till armband inkluderas.
Material & Utförande
Modell: 6694
Typ: Herrklocka, Dress / Sport
Diameter: Ø 38 mm ink Krona (Oversized)
Tjocklek: 11.5 mm
Boett: Stål
Baksida boett: Solid
Armband: Stål
Urtavla: Blå Marmor
Spänne: Viklås i stål
Bezel (ring): Stål
Urverk & Funktioner
Urverkstyp: Mekaniskt
Sekundvisare: Svepande
Urverk: Rolex in-house 1220 med 17 juveler, 21600 vph
Datumangivelse: Datum
Övrigt: Skruvkrona
Skick
Helhetsskick: 4.5 av 5

En otroligt snygg klocka som är precis lagom maffig på min hand. Drar mycket uppmärksamhet, skicket är bra och enligt bilder, vill ni veta något mer eller ha fler bilder så hör av er. Mer bilder finns!

VÄNLIGT MEN BESTÄMT BUDA ENDAST OM DU TÄNKER BETALA. Säljes i skick enligt bilder utan återköp. Kan ses innan bud, kan skickas eller avhämtas.

Auktion, gör ett fynd!”
Bland det sjukare man läst.
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Bästa beskrivningen på länge, finns så mycket roligt i den att man blir glad 😃
564FB0FD-1A8A-4121-ABFB-63F102A540B1.jpeg



” Defekt rolex därav priset, skulle behöva en större genomgång var nyligen på rob engström och gick igenom klockan har dock inte tid och inte pengar för att laga denna klocka så släpper den till en ny ägare

Till auktion kommer ett RENOVERAT Rolex Precision 6694 DYKARUR med box.

Klockan levereras med en löjligt bra visuell setup och passar bra för den kräsne Rolex entusiasten, detta är utseendemässigt ett konstverk!

Klockan har varit inne på service då gjordes detta:

Nyputsad boett
Nytt glas från Italien
Nytt eftermarknads stålarmband från Italien
Pärlemor Urtavla (Uppgradering från Chrono24) Den är byggd med originaldelar men pärlemoren har en laggts dit i efterhand
Rengöring av mekanismen samt ny tysk kvalitetsolja
Extra fräsh dagstavla har bytts (Original enligt säljares annonsbeskrivning på Ebay)

Gängor i Krona är bra, mekanismen är ORIGINAL.

Klockan fungerar inte längre och säljes tydligt förklarat som defekt då den inte fungerar eftersom att den är i behov av en ny balansfjäder, jag rekommenderar att göra klart den sista reparationen, balansfjädern behöver bytas, eventuellt är bytet av den det enda som ska göras, men jag reserverar mig för att det skulle kunna vara något mer kvar att göra än byte av balansfjädern.

Klockan har även nyligen putsats/polerats så jag har kostat på den ordentligt. Jag har fått många kommentarer om att det är en tjusig klocka!

Specifikationer:
Material & Utförande

Rolex Oysterdate Precision
År: ca 1970
Gratis försäkrad leverans med traderas dhl lösning

Genomgången
Värde minst 46 000 kr

Objektsbeskrivning

Vattentät upp till 100m (Ej trycktestad)
Årtal: ca 1970
Skick: Bra (4.5 av 5 till förhållande av ålder)
Senaste service: 2021
Box: Medföljer
Övrigt: Alla länkar till armband inkluderas.
Material & Utförande
Modell: 6694
Typ: Herrklocka, Dress / Sport
Diameter: Ø 38 mm ink Krona (Oversized)
Tjocklek: 11.5 mm
Boett: Stål
Baksida boett: Solid
Armband: Stål
Urtavla: Blå Marmor
Spänne: Viklås i stål
Bezel (ring): Stål
Urverk & Funktioner
Urverkstyp: Mekaniskt
Sekundvisare: Svepande
Urverk: Rolex in-house 1220 med 17 juveler, 21600 vph
Datumangivelse: Datum
Övrigt: Skruvkrona
Skick
Helhetsskick: 4.5 av 5

En otroligt snygg klocka som är precis lagom maffig på min hand. Drar mycket uppmärksamhet, skicket är bra och enligt bilder, vill ni veta något mer eller ha fler bilder så hör av er. Mer bilder finns!

VÄNLIGT MEN BESTÄMT BUDA ENDAST OM DU TÄNKER BETALA. Säljes i skick enligt bilder utan återköp. Kan ses innan bud, kan skickas eller avhämtas.

Auktion, gör ett fynd!”
Otroligt textinnehåll. Dessutom tryggt att veta att säljaren har körkort.
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Bästa beskrivningen på länge, finns så mycket roligt i den att man blir glad 😃
564FB0FD-1A8A-4121-ABFB-63F102A540B1.jpeg



” Defekt rolex därav priset, skulle behöva en större genomgång var nyligen på rob engström och gick igenom klockan har dock inte tid och inte pengar för att laga denna klocka så släpper den till en ny ägare

Till auktion kommer ett RENOVERAT Rolex Precision 6694 DYKARUR med box.

Klockan levereras med en löjligt bra visuell setup och passar bra för den kräsne Rolex entusiasten, detta är utseendemässigt ett konstverk!

Klockan har varit inne på service då gjordes detta:

Nyputsad boett
Nytt glas från Italien
Nytt eftermarknads stålarmband från Italien
Pärlemor Urtavla (Uppgradering från Chrono24) Den är byggd med originaldelar men pärlemoren har en laggts dit i efterhand
Rengöring av mekanismen samt ny tysk kvalitetsolja
Extra fräsh dagstavla har bytts (Original enligt säljares annonsbeskrivning på Ebay)

Gängor i Krona är bra, mekanismen är ORIGINAL.

Klockan fungerar inte längre och säljes tydligt förklarat som defekt då den inte fungerar eftersom att den är i behov av en ny balansfjäder, jag rekommenderar att göra klart den sista reparationen, balansfjädern behöver bytas, eventuellt är bytet av den det enda som ska göras, men jag reserverar mig för att det skulle kunna vara något mer kvar att göra än byte av balansfjädern.

Klockan har även nyligen putsats/polerats så jag har kostat på den ordentligt. Jag har fått många kommentarer om att det är en tjusig klocka!

Specifikationer:
Material & Utförande

Rolex Oysterdate Precision
År: ca 1970
Gratis försäkrad leverans med traderas dhl lösning

Genomgången
Värde minst 46 000 kr

Objektsbeskrivning

Vattentät upp till 100m (Ej trycktestad)
Årtal: ca 1970
Skick: Bra (4.5 av 5 till förhållande av ålder)
Senaste service: 2021
Box: Medföljer
Övrigt: Alla länkar till armband inkluderas.
Material & Utförande
Modell: 6694
Typ: Herrklocka, Dress / Sport
Diameter: Ø 38 mm ink Krona (Oversized)
Tjocklek: 11.5 mm
Boett: Stål
Baksida boett: Solid
Armband: Stål
Urtavla: Blå Marmor
Spänne: Viklås i stål
Bezel (ring): Stål
Urverk & Funktioner
Urverkstyp: Mekaniskt
Sekundvisare: Svepande
Urverk: Rolex in-house 1220 med 17 juveler, 21600 vph
Datumangivelse: Datum
Övrigt: Skruvkrona
Skick
Helhetsskick: 4.5 av 5

En otroligt snygg klocka som är precis lagom maffig på min hand. Drar mycket uppmärksamhet, skicket är bra och enligt bilder, vill ni veta något mer eller ha fler bilder så hör av er. Mer bilder finns!

VÄNLIGT MEN BESTÄMT BUDA ENDAST OM DU TÄNKER BETALA. Säljes i skick enligt bilder utan återköp. Kan ses innan bud, kan skickas eller avhämtas.

Auktion, gör ett fynd!”
Är balansfjädern okej tro? Oklart i texten.
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Den här är bra, riktigt bra!!! Den tidiga kantiga kronan och det tidiga vridringsinlägget med lysmassa första 15 min samt det korta serienumret. Bättre än så här blir de inte, ping @ANALOGUE
947DEEBB-9BEF-4387-A350-B394A9E037FB.jpeg

 

eNielsen

Rolex
Pledge Member
Inte jätteofta man ser dessa. Nu finns det en på ebay om någon är sugen
1626449303945.png
 
Senast ändrad:

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Inte jätteofta man ser dessa. Nu finns det en på ebay om någon är sugen
1626449303945.png
Absolut inget illa menat mot ditt tips.
…men jag förstår inte riktigt vad man ser i dessa? Särskilt för de summor de numera kostar - uppemot 30k, eller ens de 10k som den med förstörd tavla kostar.

Det enda som berättigar dess existens är att den ser ut, mer eller mindre, exakt som en annan modell.

Så vadå… Man är på nån fest och nån bara ”Fan, är det en Royal Oak du har på dig?”
Hur fortsätter den konversationen, liksom?

Sorry för lördags-rant. Närmar mig fyrtio, så bittrare lär det ju bli. ;)
Men som sagt, inget alls mot tipset i sig.
 

eNielsen

Rolex
Pledge Member
Absolut inget illa menat mot ditt tips.
…men jag förstår inte riktigt vad man ser i dessa? Särskilt för de summor de numera kostar - uppemot 30k, eller ens de 10k som den med förstörd tavla kostar.

Det enda som berättigar dess existens är att den ser ut, mer eller mindre, exakt som en annan modell.

Så vadå… Man är på nån fest och nån bara ”Fan, är det en Royal Oak du har på dig?”
Hur fortsätter den konversationen, liksom?

Sorry för lördags-rant. Närmar mig fyrtio, så bittrare lär det ju bli. ;)
Men som sagt, inget alls mot tipset i sig.
Förstår hur du menar ! Har själv en som jag uppskattar mycket. Den bärs hemma mest då det är lite av en "kontroversiell" klocka som kan väcka lite tråkiga känslor hos vissa. Har den då jag en dag tänkt skaffa "the real deal" och den funkar lite som motivation på något konstigt vis. Är såklart emot uppenbara fakes men förstår hur det kan ses som lite dubbelmoral. Tipset gjordes främst då jag ofta fått frågan om min är till salu när den postats bland annat på KS eller andra forum.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Förstår hur du menar ! Har själv en som jag uppskattar mycket. Den bärs hemma mest då det är lite av en "kontroversiell" klocka som kan väcka lite tråkiga känslor hos vissa. Har den då jag en dag tänkt skaffa "the real deal" och den funkar lite som motivation på något konstigt vis. Är såklart emot uppenbara fakes men förstår hur det kan ses som lite dubbelmoral. Tipset gjordes främst då jag ofta fått frågan om min är till salu när den postats bland annat på KS eller andra forum.
Ja, tipset är legit. :)
Finns så klart gott om folk som gillar och letar.

Kan väl delvis också köpa vad du skriver.
Men för idiotpriserna de numera verkar kosta känns det som om det går att hitta en fin klocka som är lite mer "sin egen".
Men antar att du kanske inte betalat 30k+ för din?
 

eNielsen

Rolex
Pledge Member
Ja, tipset är legit. :)
Finns så klart gott om folk som gillar och letar.

Kan väl delvis också köpa vad du skriver.
Men för idiotpriserna de numera verkar kosta känns det som om det går att hitta en fin klocka som är lite mer "sin egen".
Men antar att du kanske inte betalat 30k+ för din?
Jag håller helt med i det du skriver angående priserna. Kan inte på något vis förstå hur de kan gå för 30+ när det finns mycket finare klockor med egen stil/karaktär för den pengen. Lite komiskt skulle jag säga.
Min är 2tone och betalade under 7 för den. 2tone varianterna är generellt en del billigare än den i stål med vit tavla beroende på skick .
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Jag håller helt med i det du skriver angående priserna. Kan inte på något vis förstå hur de kan gå för 30+ när det finns mycket finare klockor med egen stil/karaktär för den pengen. Lite komiskt skulle jag säga.
Min är 2tone och betalade under 7 för den. 2tone varianterna är generellt en del billigare än den i stål med vit tavla beroende på skick .
Mmm... Känns betydligt rimligare.
Men den på bukten kan man väl knappast få något premium för bara för att tavlan råkar vara vit? Saknar ju valda delar av trycket, minst sagt. Eller ja, allt av trycket.
 

eNielsen

Rolex
Pledge Member
Mmm... Känns betydligt rimligare.
Men den på bukten kan man väl knappast få något premium för bara för att tavlan råkar vara vit? Saknar ju valda delar av trycket, minst sagt. Eller ja, allt av trycket.
Att det är en helstålboett & bezel istället för 2tone ger en del extra men tavlan som du säger är rätt tråkig. Tycker den redan är uppe i nära vad den max bör vara värd. Allt över 10 för denna låter överpris med tanke på tavlan och urverkets skick. Ska bli kul att följa budgivningen i alla fall.
 

eNielsen

Rolex
Pledge Member
Grävde lite på ebay idag och hittade lite roliga saker. Delar med mig av några. Kanske passar det någon :)
 
Senast ändrad:

eNielsen

Rolex
Pledge Member

går ut om 1 timme cirka. Härligt lagom sliten. En rengöring sen är den hur grym som helst. Tänkte först själv buda men måste nog avvakta lite
 

Scipio

Patek
2-Faktor

eNielsen

Rolex
Pledge Member
Här är en väldigt trevlig LOT av klockor. vad jag kan se är det 7 stycken military issued klockor som ingår samt lite annat. Bland annat a11, a17, ord dept, en vietnam-era i plast samt en DH Helvetia med mera. Vill själv egentligen köpa men jag har lovat mig själv inte köpa mer innan jag fått sålt lite saker. Hoppas någon här har möjlighet och lust att buda :D
 

eNielsen

Rolex
Pledge Member
Här är en väldigt trevlig LOT av klockor. vad jag kan se är det 7 stycken military issued klockor som ingår samt lite annat. Bland annat a11, a17, ord dept, en vietnam-era i plast samt en DH Helvetia med mera. Vill själv egentligen köpa men jag har lovat mig själv inte köpa mer innan jag fått sålt lite saker. Hoppas någon här har möjlighet och lust att buda :D
7550 kr + tull, moms & frakt. Hoppas någon här nöp dem. Hade varit trevligt. De såldes som otestade. Om det var worst case scenario att alla klockor är trasiga var det fortfarande ett fynd imo :D
 
Senast ändrad:

karloscar

Cartier
2-Faktor
Här är en väldigt trevlig LOT av klockor. vad jag kan se är det 7 stycken military issued klockor som ingår samt lite annat. Bland annat a11, a17, ord dept, en vietnam-era i plast samt en DH Helvetia med mera. Vill själv egentligen köpa men jag har lovat mig själv inte köpa mer innan jag fått sålt lite saker. Hoppas någon här har möjlighet och lust att buda :D
Jag bjöd på den men vågade inte gå så högt. Fick dock möjlighet att köpa den på second chance offer idag, så lika bra att slå till.
Tackar för tipset, återkommer hur uren ser ut.:)
 

eNielsen

Rolex
Pledge Member
En till kväll med lite ebay-trålande. Skickar lite av det jag hittat och hoppas det gynnar någon. Har ej kontrollerat allt extremt noga.
Hoppas ni gillar Kronografer :D

































 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Bästa beskrivningen på länge, finns så mycket roligt i den att man blir glad 😃
564FB0FD-1A8A-4121-ABFB-63F102A540B1.jpeg



” Defekt rolex därav priset, skulle behöva en större genomgång var nyligen på rob engström och gick igenom klockan har dock inte tid och inte pengar för att laga denna klocka så släpper den till en ny ägare

Till auktion kommer ett RENOVERAT Rolex Precision 6694 DYKARUR med box.

Klockan levereras med en löjligt bra visuell setup och passar bra för den kräsne Rolex entusiasten, detta är utseendemässigt ett konstverk!

Klockan har varit inne på service då gjordes detta:

Nyputsad boett
Nytt glas från Italien
Nytt eftermarknads stålarmband från Italien
Pärlemor Urtavla (Uppgradering från Chrono24) Den är byggd med originaldelar men pärlemoren har en laggts dit i efterhand
Rengöring av mekanismen samt ny tysk kvalitetsolja
Extra fräsh dagstavla har bytts (Original enligt säljares annonsbeskrivning på Ebay)

Gängor i Krona är bra, mekanismen är ORIGINAL.

Klockan fungerar inte längre och säljes tydligt förklarat som defekt då den inte fungerar eftersom att den är i behov av en ny balansfjäder, jag rekommenderar att göra klart den sista reparationen, balansfjädern behöver bytas, eventuellt är bytet av den det enda som ska göras, men jag reserverar mig för att det skulle kunna vara något mer kvar att göra än byte av balansfjädern.

Klockan har även nyligen putsats/polerats så jag har kostat på den ordentligt. Jag har fått många kommentarer om att det är en tjusig klocka!

Specifikationer:
Material & Utförande

Rolex Oysterdate Precision
År: ca 1970
Gratis försäkrad leverans med traderas dhl lösning

Genomgången
Värde minst 46 000 kr

Objektsbeskrivning

Vattentät upp till 100m (Ej trycktestad)
Årtal: ca 1970
Skick: Bra (4.5 av 5 till förhållande av ålder)
Senaste service: 2021
Box: Medföljer
Övrigt: Alla länkar till armband inkluderas.
Material & Utförande
Modell: 6694
Typ: Herrklocka, Dress / Sport
Diameter: Ø 38 mm ink Krona (Oversized)
Tjocklek: 11.5 mm
Boett: Stål
Baksida boett: Solid
Armband: Stål
Urtavla: Blå Marmor
Spänne: Viklås i stål
Bezel (ring): Stål
Urverk & Funktioner
Urverkstyp: Mekaniskt
Sekundvisare: Svepande
Urverk: Rolex in-house 1220 med 17 juveler, 21600 vph
Datumangivelse: Datum
Övrigt: Skruvkrona
Skick
Helhetsskick: 4.5 av 5

En otroligt snygg klocka som är precis lagom maffig på min hand. Drar mycket uppmärksamhet, skicket är bra och enligt bilder, vill ni veta något mer eller ha fler bilder så hör av er. Mer bilder finns!

VÄNLIGT MEN BESTÄMT BUDA ENDAST OM DU TÄNKER BETALA. Säljes i skick enligt bilder utan återköp. Kan ses innan bud, kan skickas eller avhämtas.

Auktion, gör ett fynd!”
Privatperson köp av klocka | Klocksnack
 

DrKlocka

Audemars
Var själv nära att köpa den men har inte riktigt med tid och energi för att renovera den. Ser ok ut men service behövs. Länken kort och passar ca 16cm handled och gängan är lite kort på kronan. Årtal stämmer inte, är väl från 64? Har man kontakter kan man få en lite udda vintage-Rolex till ok pris enligt dagens kurs. Gå dit och var trevlig eller skicka ett vettigt mail så bör du få ca 10% rabatt.
OBS, är ej Rolex-expert så vet inte med säkerhet att allt övrigt är ok :)

 

Watcheyes

Cartier
Var själv nära att köpa den men har inte riktigt med tid och energi för att renovera den. Ser ok ut men service behövs. Länken kort och passar ca 16cm handled och gängan är lite kort på kronan. Årtal stämmer inte, är väl från 64? Har man kontakter kan man få en lite udda vintage-Rolex till ok pris enligt dagens kurs. Gå dit och var trevlig eller skicka ett vettigt mail så bör du få ca 10% rabatt.
OBS, är ej Rolex-expert så vet inte med säkerhet att allt övrigt är ok :)

Lumen ligger lite snett i förhållande till kl 9 index, kanske inte är något konstigt =)
 
Topp