det är ju jättetydligt där att det är två olika färgerTkr du inte?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
det är ju jättetydligt där att det är två olika färgerTkr du inte?
Tror jag börjar bli blinddet är ju jättetydligt där att det är två olika färger
Nej, nu får jag vara nöjd med den fina svarta du servar åt mig (Jag pratar allvar med mig själv)!Köpstopp jo tjena...
Tror du hinner komma på bättre tankar kl 21.17 ikväll
Lite wingliga bokstäver va?
Exakt, har spenderat kvällen på att försöka hitta en liknande med Ranger tavlan fast utan Ranger texten. Gick inte…Lite wingliga bokstäver va?
Har den råkat ut för en kreativ omlumning? Jag har aldrig sett den stilen smetad rakt ovanpå ett tryck eller vad det nu är som ser ut som det borde ha lysmassan på siffrorna.Har själv köpstopp, men det skulle vara kul om denna Eterna 852 hamnar här. Kolla bara sekundvisaren För övrigt en tidigare inaktiv säljare som lägger ut en drös vintage-godbitar!
Eterna
Utropspris: 1 kr. Typ: Auktion. Slutar: 2022-10-06 21:18:00. Köp & sälj begagnade & oanvända Mekaniska klockor på Tradera.www.tradera.com
Håller helt med, något bör ha hänt där. Tavlan är så anfrätt att jag skulle gissa radium varit där en längre tid, men inte sett tillräckligt mycket för att avgöra det.Har den råkat ut för en kreativ omlumning? Jag har aldrig sett den stilen smetad rakt ovanpå ett tryck eller vad det nu är som ser ut som det borde ha lysmassan på siffrorna.
Ja, lite väl dyr i mitt tycke med tanke på vad @Aurum så skarpögt hittade! Kul ändå att 852r verkar vara så heta!Blev ju rätt dyr. Men väldigt fin tavla och visare. Bra spottat med ringen, ingen fomo för mig.
Undrar om säljaren var medveten om vad hon satt på. Oavsett hur klockorna de facto nu är så slutade loten på ganska precis 70k. Man unnar ju alltid någon att hitta en byrålåda i ett dödsbo med klockor som läggs ut på vinst och förlust. En eller ett par lär väl vara på väg till forumet iaf.
Vilken auktion är detta?Undrar om säljaren var medveten om vad hon satt på. Oavsett hur klockorna de facto nu är så slutade loten på ganska precis 70k. Man unnar ju alltid någon att hitta en byrålåda i ett dödsbo med klockor som läggs ut på vinst och förlust. En eller ett par lär väl vara på väg till forumet iaf.
Vilken auktion är detta?
Var med ett tag på den fina Certina DS Amagnetic! Finns ju inte så många marknadsnoteringar, men köparen gjorde nog ett kap, eller vad säger ni?Annonser från kerstinbor på Tradera.com
Handla second hand och begagnat från kerstinbor på Tradera. Hållbar shopping på Sveriges största cirkulära marknad, Tradera.comwww.tradera.com
Vi får väl fråga honom.Var med tag på den fina Certina DS Amagnetic! Finns ju inte så många marknadsnoteringar, men köparen gjorde nog ett kap, eller vad säger ni?
Certina
Utropspris: 1 kr. Typ: Auktion. Slutar: 2022-10-09 21:03:00. Köp & sälj begagnade & oanvända Övriga armbandsur på Tradera.www.tradera.com
Jag har svårt nog att hålla kolla hur alla smeknamn på KS hänger ihop med riktiga personer som jag träffat på GTG eller i andra sammanhang, så Tradera-identiteter som inte är exakt samma som KS-namnet är överkurs för mig Men ni vet säkert vad jag heter på TraderaVi får väl fråga honom.
Undrar om säljaren var medveten om vad hon satt på. Oavsett hur klockorna de facto nu är så slutade loten på ganska precis 70k. Man unnar ju alltid någon att hitta en byrålåda i ett dödsbo med klockor som läggs ut på vinst och förlust. En eller ett par lär väl vara på väg till forumet iaf.
Jag frågade faktiskt säljaren exakt dessa två frågor/ämnen och fick svar att det 1. hade varit en väns klockor som han efterlämnat sig när han flyttade utomlands och att han yade okejat att de såldes på auktion/Tradera. 2. Att säljaren inte hade koll på vad hen sålde och att hen var mycket förvånad på slutsumman och då framförallt på en CertinaJo, allt annat hade varit högst osannolikt.
Antar att "Dagens köp-tråden" kommer att vara ganska aktiv ett tag framåt i tid.
Jag frågade faktiskt säljaren exakt dessa två frågor/ämnen och fick svar att det 1. hade varit en väns klockor som han efterlämnat sig när han flyttade utomlands och att han yade okejat att de såldes på auktion/Tradera. 2. Att säljaren inte hade koll på vad hen sålde och att hen var mycket förvånad på slutsumman och då framförallt på en Certina
Men wow! Jag har en Elma super elite sen ett gäng år och den är kanon. Tror jag betalade 3500kr då för en komplett och fungerande men har sen bytt ut lite lock osv. Denna i nyskick är ju fantastisk! Jag blir sugen och hade jag inte haft min befintliga så hade jag kanske slagit till.. blir fan sugen ändå.11k+ för en urtvätt på tradera (toppskick). Såg en gammal i nyskick gå för ca 6k för något år sedan. Känns lite väl 11k....
Får se vart den slutar . Går de för dessa belopp kan man ju starta egen verkstad och tillverka .Men wow! Jag har en Elma super elite sen ett gäng år och den är kanon. Tror jag betalade 3500kr då för en komplett och fungerande men har sen bytt ut lite lock osv. Denna i nyskick är ju fantastisk! Jag blir sugen och hade jag inte haft min befintliga så hade jag kanske slagit till.. blir fan sugen ändå.
Har du jämfört med vad en ny Elma kostar?Får se vart den slutar . Går de för dessa belopp kan man ju starta egen verkstad och tillverka .
Gav 1500 för min exakt likadana Elma, för ett par år sedan…… Från ett nedlagt urmakeri.11k+ för en urtvätt på tradera (toppskick). Såg en gammal i nyskick gå för ca 6k för något år sedan. Känns lite väl 11k....