• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

F10231C1-68EB-4471-9147-1FC1F4604F91.jpeg

Har själv köpstopp, men det skulle vara kul om denna Eterna 852 hamnar här. Kolla bara sekundvisaren 😍 För övrigt en tidigare inaktiv säljare som lägger ut en drös vintage-godbitar!
9B7EBCDE-0EED-4AB8-BC64-E5C248825ADB.jpeg
Har den råkat ut för en kreativ omlumning? Jag har aldrig sett den stilen smetad rakt ovanpå ett tryck eller vad det nu är som ser ut som det borde ha lysmassan på siffrorna.

Har den råkat ut för en kreativ omlumning? Jag har aldrig sett den stilen smetad rakt ovanpå ett tryck eller vad det nu är som ser ut som det borde ha lysmassan på siffrorna.
Håller helt med, något bör ha hänt där. Tavlan är så anfrätt att jag skulle gissa radium varit där en längre tid, men inte sett tillräckligt mycket för att avgöra det.

Undrar om säljaren var medveten om vad hon satt på. Oavsett hur klockorna de facto nu är så slutade loten på ganska precis 70k. Man unnar ju alltid någon att hitta en byrålåda i ett dödsbo med klockor som läggs ut på vinst och förlust. En eller ett par lär väl vara på väg till forumet iaf.

Undrar om säljaren var medveten om vad hon satt på. Oavsett hur klockorna de facto nu är så slutade loten på ganska precis 70k. Man unnar ju alltid någon att hitta en byrålåda i ett dödsbo med klockor som läggs ut på vinst och förlust. En eller ett par lär väl vara på väg till forumet iaf.

Jo, allt annat hade varit högst osannolikt. :)
Antar att "Dagens köp-tråden" kommer att vara ganska aktiv ett tag framåt i tid.

Var med ett tag på den fina Certina DS Amagnetic! Finns ju inte så många marknadsnoteringar, men köparen gjorde nog ett kap, eller vad säger ni?

Senast ändrad:
Nu är jag ju partisk, men jäkligt trevlig modell. Är den jag haft längst i min samling.

(Inte jag som säljer)
Zonerna är horisontella och vertikala borstningar på tavlan. Trevlig boett också som mäter 38mm och jag tror den delas med Breitling 765.
5D49F14C-FC79-4F84-AC6E-4AF8DFF035A6.jpeg
5C168B20-D6F5-4591-9F78-0E42483F1DCD.jpeg

Jo, allt annat hade varit högst osannolikt. :)
Antar att "Dagens köp-tråden" kommer att vara ganska aktiv ett tag framåt i tid.
Jag frågade faktiskt säljaren exakt dessa två frågor/ämnen och fick svar att det 1. hade varit en väns klockor som han efterlämnat sig när han flyttade utomlands och att han yade okejat att de såldes på auktion/Tradera. 2. Att säljaren inte hade koll på vad hen sålde och att hen var mycket förvånad på slutsumman och då framförallt på en Certina :D

Jag frågade faktiskt säljaren exakt dessa två frågor/ämnen och fick svar att det 1. hade varit en väns klockor som han efterlämnat sig när han flyttade utomlands och att han yade okejat att de såldes på auktion/Tradera. 2. Att säljaren inte hade koll på vad hen sålde och att hen var mycket förvånad på slutsumman och då framförallt på en Certina :D

Jadu, jackpot, eller vad säger man? ☺️🤯 Håller koll i DS-tråden framgent dårå.

11k+ för en urtvätt på tradera (toppskick). Såg en gammal i nyskick gå för ca 6k för något år sedan. Känns lite väl 11k....
Men wow! Jag har en Elma super elite sen ett gäng år och den är kanon. Tror jag betalade 3500kr då för en komplett och fungerande men har sen bytt ut lite lock osv. Denna i nyskick är ju fantastisk! Jag blir sugen och hade jag inte haft min befintliga så hade jag kanske slagit till.. blir fan sugen ändå.

Men wow! Jag har en Elma super elite sen ett gäng år och den är kanon. Tror jag betalade 3500kr då för en komplett och fungerande men har sen bytt ut lite lock osv. Denna i nyskick är ju fantastisk! Jag blir sugen och hade jag inte haft min befintliga så hade jag kanske slagit till.. blir fan sugen ändå.
Får se vart den slutar :). Går de för dessa belopp kan man ju starta egen verkstad och tillverka ;).

Blir inte riktigt klok på den här! Fin jumbo-boett och tavla som andas 1940-tal. Förväntade mig t.ex. ett 12.68z inuti, men där sitter ett äldre verk av mer fickurstyp. Serienumret indikerar omkring 1918. Någon som återanvänt ett gammalt verk senare, eller Longines själva? Har ni sett något liknande som är korrekt? Kända budgivare är redan igång 🤓
DD9EFE51-27A8-4894-A036-310B5BD4E44A.jpeg
2B6CC877-04EB-433C-B03B-1A5ADFFFB454.jpeg

Tillbaka
Topp