• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Varningsflagg på denna on någon har tänkt shoppa. Jag har aldrig sett någon gammal Ranger med den texten.


Texten ”Winding” ser ganska vinglig ut dessutom.
 
Varningsflagg på denna on någon har tänkt shoppa. Jag har aldrig sett någon gammal Ranger med den texten.

Noterade den med. Zoomar man in är texten helt off
 
Det är så mycket som kostar ovant och väldigt mycket numera. Allt ifrån kaffe och elström, till gamla Omegor. Det borde uppköparen tänkt på.Men det blir ju bättre vinst om man får köpa in lite billigare.
OT:
Vet du, jag köper i jobbet så himla mycket grejer. Min och vår uppfattning är att man får bäst vinst med lite snurr på grejerna. Betala så bra man törs och sedan jobba med volym. Nöjda kunder får man också. Och slipper bli hånad på internetforum.
 
Dåliga bilder men ser väldigt fin ut. Ville själv buda men lyckas inte registrera mig på deras hemsida så jag lägger den här istället 😄
1662860372391.png
 
Tänk, när jag messade en kringresande uppköpare bjöd hon en tusenlapp för min svarta Seamaster 30, likadan som @Donkii
Törs sticka ut hakan och säga att tavlan på min också är perfekt. Org glas med logga, org krona, org spänne och till och med org läderband.
Tyckte en tusing var snålt, men tänker själv att den är värd typ 8K. Så jag kanske också är snål.
Hur jag halkade in här är en gåta.....men för upplysnings skull så sålde jag för någon månad sedan precis samma klocka som du nämner...tror jag
Seamaster 30 med svart tavla- Guldindex.

Har för mig den daterades till 1963. Defekt och sliten. Utan band. Klubbades för 4600 plus 20% provis. Så 8pengar för en som verkar vara i riktigt fint orginalskick känns för lite?
 
Ingen auktion men intressant ref. tycker jag. Air-King eller en Explorer... Hade den varit min hade det varit en Explorer ;)

1663165018814.png
Observera att den har renoverad urtavla och visare (vilket säljaren nämner). Det som däremot inte nämns är att urtavlan och boetten inte hör ihop, om nu boetten har 6M serial och är från början av 1980-talet.
 
Kanske egentligen inget tips utan mer en spaning på en ny aktör på Tradera som säljer ganska många exklusiva klockor med dåliga bilder och lätt bisarra beskrivningar. Jag kan inte riktigt prisbilden på Mark II, men 310 tkr låter väl helt galet, eller?

”1969 A very nice watch used but in great condition. You either know this watch or you dont. If you know you know I dont :) Well i do but what else can i say that you do not already know. The strap is a little loose but for 52 years old i think it is in a lot better condition than expected.”

Lite mer information kan man väl förvänta sig vid den prisnivån;-)


D9530B2F-943F-4B53-8CF2-7AAE8A9A16E4.jpeg
 
Kanske egentligen inget tips utan mer en spaning på en ny aktör på Tradera som säljer ganska många exklusiva klockor med dåliga bilder och lätt bisarra beskrivningar. Jag kan inte riktigt prisbilden på Mark II, men 310 tkr låter väl helt galet, eller?

”1969 A very nice watch used but in great condition. You either know this watch or you dont. If you know you know I dont :) Well i do but what else can i say that you do not already know. The strap is a little loose but for 52 years old i think it is in a lot better condition than expected.”

Lite mer information kan man väl förvänta sig vid den prisnivån;-)


D9530B2F-943F-4B53-8CF2-7AAE8A9A16E4.jpeg

Nog blivit en nolla för mycket. 😉
 
Har chans på köpa denna tudor, min fråga till er är den ommålad lr original? Tkr det är svårt o se, tacksam för svar!
 

Bilagor

  • DDA9C853-B53A-4E4D-9DB9-9F4087141C1E.png
    DDA9C853-B53A-4E4D-9DB9-9F4087141C1E.png
    456.2 KB · Visningar: 32
Har själv köpstopp, men det skulle vara kul om denna Eterna 852 hamnar här. Kolla bara sekundvisaren 😍 För övrigt en tidigare inaktiv säljare som lägger ut en drös vintage-godbitar!
9B7EBCDE-0EED-4AB8-BC64-E5C248825ADB.jpeg
 
Har själv köpstopp, men det skulle vara kul om denna Eterna 852 hamnar här. Kolla bara sekundvisaren 😍 För övrigt en tidigare inaktiv säljare som lägger ut en drös vintage-godbitar!
9B7EBCDE-0EED-4AB8-BC64-E5C248825ADB.jpeg
Mysig, men glasringen ser lite lurig ut?
 
Har själv köpstopp, men det skulle vara kul om denna Eterna 852 hamnar här. Kolla bara sekundvisaren 😍 För övrigt en tidigare inaktiv säljare som lägger ut en drös vintage-godbitar!
9B7EBCDE-0EED-4AB8-BC64-E5C248825ADB.jpeg
Köpstopp jo tjena...
Tror du hinner komma på bättre tankar kl 21.17 ikväll :)
 
Tillbaka
Topp